X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשבתם שארה"ב יצאה מן המשבר, וכי כלכלת העולם הגיעה לחוף מבטחים? טעיתם! מה שנדמה כיציאה מן המשבר אינו אלא חזרה עמוקה אחורה אל בוץ שלא ידענו כמותו דבר אחד טוב יצא מזה: אובמה יכול לקבל גם פרס נובל לכלכלה (הרי היום מחלקים פרסי נובל על הבטחות ותקוות שווא)
▪  ▪  ▪
אמן התעלולים והאשליות. מונע התגרענות אירנית על ידי פייסנות כלפיה, משקם את הכלכלה על ידי השקעתה בבוץ נוסף. יפה לו. אובמה [צילום: AP]

בחודשים האחרונים אני שומע יותר ויותר את מקבל פרס נובל לשלום ברק אובמה נשיאה של ארצות הברית מפזר מילים בכול פה שהמשבר הכלכלי בארצות הברhת חלף לו. אני חושב לתומי האם הוא עד כדי כך תמים או פשוט אינו מבין דבר מה בכלכלה, אינו מבין את המצב העדין והשביר בו נמצאת הכלכלה האמריקנית.
המשבר הכלכלי שאליו גררה ארצות הברית את העולם כולו נגרם בגלל טיפשותם של מובילי המדיניות האמריקנים, הבנקים האמריקנים חילקן אשראי לרוכשי הדירות, מעבר למחיר הדירה, ללא בטחונות מתאימים, תוך כדי יצירת בועת נדלן שהתנפחה למימדים בלתי מתקבלים על הדעת, חלוקת הכספים הזאת הביאה בסופו של דבר לקריסתם של כמעט מאה בנקים בארה"ב, למשבר עולמי שנבלם תוך כדי הזרמת כספים אדירה של מדינות רבות לחברות הקורסות למען מניעת פיטורי מיליוני עובדים דבר שימיט אסון לאומי על המדינות השונות. ארצות הברית הגדילה לעשות ונטלה הלוואות ענק ממדינות שונות ביניהן סין רק בכדי לעצור את הקריסה הכלכלית של המדינה, בכך הביא על עצמה חובות ענק המסתכמים לפי הפרסומים השונים במספר האסטרונומי של אלף ארבע מאות מיליארד דולר.
מי שסבור שבזאת תם המשבר הכלכלי בארצות הברית, וכי העולם נחלץ מצרה זאת לפחות לשנים הקרובות, אינו מבין מה רבה טיפשותם של האמריקנים, אשר בזעזוע קטן יביאו לקריסתה המלאה של כלכלת ארצות הברית ולמיתון עולמי חריף ביותר, אשר יתרחש בעקבות קריסתו הסופית של המשק האמריקני.
בחגיגת הטיפשות של הכסף הקל בארצות הברית חברות האשראי והבנקים חילקו כספים רבים כמעט ללא הבחנה וללא כל ביטחונות. אין כמעט אדם המקבל בארצות הברית משכורת, אשר אין ברשותו כרטיס אשראי זה או אחר. אין כמעט אדם בארצות הברית אשר מסגרת האשראי שלו והחובות שלו לחברות כרטיסי אשראי גבוהים בעשרות מונים משכרו החצי שנתי, יש בכל כרטיס אשראי כגון זה התחייבויות שאותו מקבל שכר עשה ברכישת מוצרים שונים ,כאשר כמעט כל המוצרים נקנו בפריסת תשלומים זאת או אחרת, הכול למען השבעת יצר הרכישות- השופינג האמריקני, יצר הקניה כה נרחב , מספר הפריטים שנרכשו רב ביותר, ההתחייבויות רבות ביותר,כאשר התשלומים והחובות אינם בגדר של משכורת אחת או שתיים אלה התחייבויות על חצי שנת משכורת לפחות.
אם לא די בכך, הבנקים השונים בארצות הברית הגדילו לעשות וחילקו אשראי למקבלי השכר בארצות הברית בגובה של 100% ואף יותר לצורך סיפוק יצר הקניה של מקבלי השכר, לא רק זאת, הוסיפו אותם בנקים ונתנו אשראי מעבר לעלות המוצר שכלל מכוניות, טיולים, מוצרי מותרות שונים, הכסף הפך להיות קל בעקבות מדיניותם הלא הגיונית של הבנקים וחברות האשראי.
גם בכלכלה בריאה מצב זה של כסף קל, בזבזנות חולנית של עם שלם, ללא כל גבולות ( במדינת ישראל האוצר פעל בתבונה והגביל את האשראי אשר יכול לקבל כל אזרח בבנק, עדיין לא בחברות האשראי), הינו מצב חולה.
כך נוצר המצב בארצות הברית של חובות ענק של כמעט כל משקי הבית לחברות האשראי ולבנקים, המצב כרגע רגוע מכיוון שהאבטלה אומנם מגיעה למימדים לא קטנים בארצות הברית, אך ברגע שמספר המובטלים יעלה, ברגע שיתרחש הזעזוע הקטן ביותר בארצות הברית, ברגע שהשכר יתחיל לרדת ויש לכך סבירות דיי רבה בארצות הברית, הבועה תתחיל להסדק.
מכיוון שהשקעת הכספים של הממשלה הפדראלית בחברות השונות לא גרמה להן להתייעל אלא להמשיך ולתפקד אותו תפקוד אשר גרם להן לקרוס ולהזדקק לתמיכה כספית של הממשל הפדראלי של ארצות הברית, אז באמת תתחיל הקריסה רבתי של כל המשק האמריקני, כאשר חברות האשראי אשר הן אחד הגורמים לחגיגת האשראי האמריקני, הבנקים שפעלו ללא כל הגבלה בהזרמת כסף קל למשקי הבית, כאשר משקי הבית לא יוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואות , אז תתחיל באמת הקריסה של ארצות הברית, דבר אשר יוביל בשלב הראשון למיתון עולמי אמיתי, דבר אשר יכול לפורר לחלוטין את כל המערכת הפיננסית בארצות הברית ולימים דיי קשים לכל המערכות הפיננסיות בעולם. על כן החיוכים של מקבל פרס נובל לשלום לא על מעשים אלה רק על דיבורים ברק אובמה יפסקו ,הפעם לא יהיה מהיכן לממן את התמיכה הגורפת בבנקים הקורסים, הפעם לא יקרסו רק כמאה בנקים יקרסו כ 90% מהבנקים בארצות הברית, תקרוסנה גם חברות כרטיסי האשראי,האבטלה תגיע בארצות הברית למימדים של 30-40% מכלל העובדים, השכר ירד בצורה משמעותית, כוח הקניה האמריקני ירד בחמישים אחוז, דבר אשר יפגע בכל הכלכלה העולמית ובמיוחד במדינות אשר מתבססות על הכלכלה האמריקנית, ( ישנן מדינות רבות בעולם אשר המשבר הבא כמו שהמשבר הנוכחי לא יפגע בהן כמו נורבגיה, שוויץ קנדה ועוד) .
על כן העולם עדיין לא יצא מהמשבר הכלכלי העולמי, אנו צפויים ולא רחוק היום מהמשבר האמיתי של ארצות הברית של אמריקה, הכול בגלל טיפשותם של מובילי הממשל האמריקני, מובילי המדיניות החושבים שבהצהרות, בדיבורים, בהרגעה יכולים להמשיך ולנהל מדיניות כלכלית פושעת. לא ירחק היום והחיוך של מקבל פרס נובל לשלום ימחק . או אולי יקבל גם פרס נובל לכלכה על הבטחות ועל חיוכים.

תאריך:  27/10/2009   |   עודכן:  27/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"יציאה מן המשבר" = ראשית הקריסה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יולאמו הבנקים המרכזיים
סנטור רון פאול  |  27/10/09 13:39
2
אל תהיה תמים
קורא בעיון  |  27/10/09 15:57
3
נחייה ונראה
אילנה סמנט  |  27/10/09 18:10
4
עיקרון סופיות הקריסה
עידןסובול  |  27/10/09 19:26
5
חסרה פואנטה
אלטע קאקער  |  27/10/09 21:54
6
אני חייה בארה"ב
שוש מארה"ב  |  27/10/09 23:31
7
כתבה של מומחה וגם ישר
אריה מילגרום  |  30/10/09 19:31
8
אלכס לוין מומחה וגם ישר
אריה מילגרום  |  30/10/09 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
ככל שיוחלט להקים ועדת חקירה או בדיקה לדוח גולדסטון מהר יותר, כך ייטב לישראל    "מנקים" את השולחן ומתפנים לעיקר
קובי לירז
אסור להקים ועדת חקירה, אך אם חלילה תוקם, עליה להיקרא הוועדה לחקר הכזב, ונחקריה צריכים להיות רק גולדסטון וחבורתו    חקירה באזהרה
ראובן לייב
היטל הבצורת, שיטביע את כולנו בסבך הביורוקרטיה, אינו אלא שוד לאור היום. במקום להציל את משק המים המדולדל בשל מחדל ההתפלה, הוא רק יזרים כספים רבים לקופת האוצר הסוחטת. ככה זה כשישראל המתייבשת לא מתביישת
אורי גנני
התקשורת מלקה על חטא השתיקה בפרשת מוני פנאן    אך האם זה החטא היחידי שעליה להכות עליו? מה לגבי שתיקה מתמשכת הנוגעת לביטחון ישראל, או שמא נאמר - להפקרתו?
עו"ד אברהם פכטר
המשפט הבינלאומי ודיני המלחמה - אינם מותאמים למלחמה בטרור ובארגוני טרור    ראש הממשלה, נתניהו, הצהיר בישיבת הקבינט, כי הנחה את משרד החוץ, משרד הביטחון ומשרד המשפטים - לפתח יוזמה בינלאומית לשינוי דיני המלחמה העוסקים בטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il