X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבימה. עשרות שנים של ניהול כושל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
ברדיצ'ב. "דרושה מדיניות חדשה" [צילום: יוסי זליגר]
ניתוח הדוח שהגישו נאמני הבימה לבית המשפט המחוזי בתל אביב

המסקנות העולות מדוח נאמני הבימה: התיאטרון נוהל בתרמית ובעבירות פליליות

הנאמנים דורית לוי-טילר וחן וברדיצ'ב מדווחים שהנהלת התיאטרון נטלה על עצמה התחייבויות תוך ידיעה שלא תוכל לקיים אותן, ולא העבירה ליעדם כספים שניכתה ממשכורות העובדים מאשימים: המדינה הייתה ערה לכך שהתרבות הארגונית של הבימה הייתה שלא לעמוד בהתחייבויות
▪  ▪  ▪
   איתמר לוין
להוריד את המסך

תיאטרון הבימה נוהל במשך שנים רבות בדרך של תרמית ותוך ביצוע של עבירות פליליות. זוהי המסקנה העולה מדוח שהגישו (יום ג', 24.12.19) נאמני התיאטרון, עו"ד דורית לוי-טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב, לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
הנאמנים אומרים, כי המשבר הקיומי בו שרוי התיאטרון נובע מעשרות שנים של ניהול כושל, במהלכן נוצרה גיבנת של חובות שאינה מאפשרת התנהלות עסקית שוטפת ומקובלת. מזה שנים מנוהל הבימה במתכונת של כיבוי שריפות, אשר כללה העברה של תקבולים עתידיים לנושי התיאטרון, ונטילת הלוואות לתשלום משכורות ולמימון שוטף.
לוי-טילר וברדיצ'ב טוענים, כי ההנהלה נטלה על עצמה התחייבויות וחתמה על הסכמים בידיעה שהתיאטרון אינו יכול לקיים אותם. News1 מציין, כי מדובר לכאורה בניהול בתרמית, המאפשר להטיל על המנהלים לשעבר אחריות אישית לכיסוי אותן התחייבויות. הנאמנים גם מציינים, כי התיאטרון ניכה כספים ממשכורות עובדים אך לא העבירם ליעדם. יצוין, כי מדובר לכאורה בעבירה פלילית.
הנהלת הבימה הפכה את תרבות הפרת ההתחייבויות וגרירת החבויות לתרבותה הארגונית, ועשתה זאת בידיעת המדינה - מוסיפים הנאמנים. התוצאה הייתה פגיעה אנושה במוניטין של התיאטרון, וזעם קשה נגדו מצידם של עובדיו וספקיו.
הנאמנים יוצאים גם נגד הסדרי ההבראה הקודמים של הבימה, שבמרכזם קבלת מענקים והלוואות מהמדינה כנגד התחייבות להתייעלות ואיזון תקציבי. לדבריהם מדובר בתפיסה שגויה, שכן תיאטרון אינו עסק, אלא מחויב לשרת אמות מידה תרבותיות ויצירתיות. לכן, אומרים לוי-טילר וברדיצ'ב, חובה ליצור מתכונת חדשה. תמונת המצב הנוכחית היא של מחנק תזרימי מתמשך, ניהול הישרדותי, מצוקה יום-יומית בניהול, הפרה מאסיבית של התחייבויות ושימוש בפתרונות מימון שנגסו בהכנסות.
הנאמנים מדווחים, כי המדינה העבירה לאחר מינוים סיוע של 2 מיליון שקל, ותעביר 2.5 מיליון שקל נוספים שבועיים לאחר שבית המשפט יקבע שקיים סיכוי להבריא את הבימה. קרן תנופה לצמיחה של ההסתדרות הלוותה 2.5 מיליון שקל לתשלום משכורות דצמבר, והביטוח הלאומי העניק מקדמות לעובדים שלא קיבלו שכר זמן רב. הנאמנים הכינו תוכנית להפעלת הבימה עד סוף פברואר, אותה הם מצפים לסיים בעודף של 1.4 מיליון שקל; התזרים הוא כרגע חיובי, הם מדווחים. מנכ"ל הקאמרי לשעבר, נועם סמל, מונה למנהל התיאטרון תחת הנאמנים.
הנאמנים מציעים כאמור מתכונת שונה להבראת התיאטרון, אם כי הם מדגישים את הצורך בקבלת הסיוע מהמדינה. בתחום ההכנסות מוצעים הצעדים הבאים: הפסקת מכירה של כרטיסים במחירים נמוכים לגופים משווקים, הגבלה למינימום של חלוקת כרטיסי חינם, שיפור השיווק, ניצול שטחים בבניין הבימה שאינם בשימוש, העשרת הרפטואר, חיזוק פעילות הידידים וקבלת חסויות, תמיכות ותרומות.
בתחום ההוצאות מתכננים הנאמנים להפסיק ניכיון של שוברי אשראי וצ'קים, להפסיק קבלת מימוני ביניים מגורמים חוץ-בנקאיים וספקים, לצמצם את עלויות ספקי החוץ, לבצע התאמות שכר (לא נמסר על כוונה לפטר עובדים), לתמחר את ההצגות בצורה מעמיקה ולהימנע מראש מפעילות הפסדית. הם גם מקווים שהמדינה ועיריית תל אביב יתנו לתיאטרון פטור מדמי שכירות על הבניין למשך מספר שנים.

תאריך:  24/12/2019   |   עודכן:  24/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסקנות העולות מדוח נאמני הבימה: התיאטרון נוהל בתרמית ובעבירות פליליות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות ועד תרבות
שמחה חן  |  24/12/19 13:41
2
להם. מותר!
מורי  |  24/12/19 13:53
3
כמו רוב השירות הציבורי והצבא
לכאורה  |  24/12/19 14:16
4
MIMATAI MACHLEVA EINENA ESEK
Haim Mevin, NYC  |  24/12/19 20:12
5
אינני מבין פה דבר אחד קטן.
7_7_7.  |  21/01/20 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הלפרין קבעה כי החברה ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין בשוק משקאות הקולה וכן סירבה סירוב בלתי-סביר לספק את המוצר
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי דרישה הולכת וגוברת למזון עלולה להביא לעליה במחירי המזון    אנו עלולים להגיע למצב של אי-שוויון עולמי גדול יותר מזה הקיים היום
אביתר בן-צדף
שימשו לגילוי חומרי-נפץ, ומתו בגלל הזנחה וטיפול לקוי
אביתר בן-צדף
סרבלי טיסה משני חלקים ומערכת לאיסוף שתן יאפשרו לטייסים להתפנות במהלך טיסה    עלות התוכנית מיליון דולר, והחיל מבקש עוד שני מיליון להשלימה
עידן יוסף
בימי החנוכה מתוגברת תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ וכן מתוגברות תחנות רבות ובהן תחנת ת"א האוניברסיטה הסמוכה למרכז הירידים    לאור אירועי החג הרבים צפוי גודש משמעותי בכלל הרכבות בדגש על תחנות ת"א האוניברסיטה ות"א השלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il