חברת יוטיוב משיקה הגנות חדשות על ילדים הצופים בסרטים באתר, לאחר שבשנה שעברה נקנסה בידי הממשל הפדרלי ומספר מדינות בארה"ב ב-170 מיליון דולר בשל פגיעה בפרטיותם. החברה נמצאת בבעלות גוגל.
על-פי הודעתה של יוטיוב (יום ב', 6.1.20), היא תמנע מעתה את איסוף המידע והפרסום המותאם אישית בסרטונים שילדים עד גיל 12 הם קהל היעד העיקרי שלהם. החברה גם תפעל לשפר את הקביעה אלו חומרים מיועדים לילדים, וזאת תוך שימוש הן במידע שמספקים מי שמעלים את הסרטונים והן בתוכנה שתבדוק את התכנים. כאשר ייקבע שסרטון מסוים מיועד בעיקר לילדים, תימנע אוטומטית האפשרות לשדר פרסומות מותאמות אישית לצופים בו.
הפרסומות המותאמות הן מקור הכנסה מרכזי של יוטיוב, כמו גם של אתרי אינטרנט חינמיים אחרים ובראשם גוגל ופייסבוק. אתרים אלו מזהים את פעילות הגלישה של המשתמשים, ושולחים להם פרסומות בהתאם לאתרים או לדפים אליהם נכנסו. בשנים האחרונות מצויות חברות הענק תחת ביקורת הולכת וגוברת על פגיעתן בפרטיות המשתמשים, הבאה לידי ביטוי בין היתר באיסוף המידע על הגלישה והעברתו למפרסמים חיצוניים.
צעדים נוספים כוללים מגבלות על השארת תגובות ועל ניהול צ'אטים בתכנים המיועדים בעיקר לילדים. כמה מספקי התוכן לילדים כבר אמרו, כי הם מציעים ללקוחותיהם לשקול אפיקי פרסום אחרים ולהעלות תכנים ידידותיים יותר לילדים, תוך שהם מביעים חשש שמקור הכנסה עיקרי שלהם ייעלם או ייפגע קשות. יוטיוב אמרה בתגובה, כי היא מחויבת לסייע ליוצרי התכנים ולעמוד איתם בקשר כדי להתמודד עם הכללים החדשים.
כמה מומחים לפרטיות אמרו לאחר הודעתה של יוטיוב, כי הצעדים אינם מבטיחים לילדים הגנה מספקת, שכן הם יחולו כאמור רק על תכנים שייקבע במפורש שהם מיועדים בעיקר לילדים - ולא על תכנים העשויים להיות מכוונים אליהם, או שרוב צופיהם בפועל הם ילדים. עוד נטען, כי יוטיוב מטילה את רוב האחריות על יוצרי התכנים, ואינה עושה די הצורך בעצמה.
המאבק בין ענקי ההיי-טק לבין המאסדרים ברחבי העולם בשאלת הגנת הפרטיות והמידע החריף בשנתיים האחרונות, במיוחד על-רקע ההתערבויות הזרות בבחירות לנשיאות בארה"ב ובמשאל העם על הברקזיט בבריטניה. בפרשות אלו התברר, כי בפרטיהם של עשרות מיליוני גולשים נעשה שימוש - ללא ידיעתם וכמובן ללא אישורם - על-מנת לשלוח להם מידע פוליטי מותאם אישית, כולל דיסאינפורמציה שמקורה ברוסיה. כל אלו באו בנוסף למודעות ההולכת וגוברת לשימוש המסחרי שעושות חברות אלו בפרטי הגולשים ובהרגלי השימוש שלהם באינטרנט וברשתות החברתיות.
האיחוד האירופי הטיל קנסות של מאות מיליוני דולרים על
אמזון ופייסבוק, הממשל הפדרלי בארה"ב פתח בשורה של חקירות העשויות להוביל לקנסות דומות, ובכמה ממדינות ארה"ב מתקדמות יוזמות חקיקה המיועדות להגביל את השימוש הבלתי-מורשה במידע על הגולשים. חברות ההיי-טק מגיבות בצעדים משלהן להגברת ההגנה על הפרטיות, לצד אזהרות מפני פגיעה בחופש הביטוי ובמודל העסקי שלהן המבוסס על שירות חינמי תמורת שימוש במידע.