X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניזום ונקים ועדת חקירה בינלאומית לפשעי המוסלמים בעזה ובהר הבית
▪  ▪  ▪
לא משומד, בסך הכל משפטן מלומד. גולדסטון [צילום: AP]

דוח צר-מבט
ב'משפחת העמים' שוב צולבים אותנו כ'פושעי מלחמה', בעקבות מבצע צה"ל 'עופרת יצוקה' בעזה. את התחמושת סיפק דוח גולדסטון, החד-צדדי בעליל. קשה להאשים אותו באנטישמיות; סו"ס הוא יהודי, אם כי פגשנו במהלך ההיסטוריה לא מעט משומדים, בוגדים בעמם ומלשיני-שמאל בני דורנו. לא, הוא כנראה לא כזה! הוא בסך-הכל משפטן מלומד, ומן הסתם גם מחזיק בהשקפת עולם ליברלית והאלהת זכויות האדם.
עד כאן לא כל-כך מעוות; בני אדם רשאים להחזיק בהשקפות עולם שונות משלי. העיוות הנוראי של דוחו הוא באי-ראיית הקונטקסט, בהתעלמות מן ההקשר ובהכחשת המציאות הסובבת. הרשעות - כן, ממש כך - של גולדסטון ושות' היא בבידול מבצע התגמול הישראלי בעזה מהאירועים שקדמו, מהפצצות בלתי פוסקות על ישובי 'עוטף עזה', ושדרות בראשן, במשך שנים. כשמדובר בשפיטה אישית של נאשם בעבירה ניתן איכשהו להבין גישה שיפוטית-נקודתית המתעלמת מן הרקע וממה שקדם לעבירה ונסיבותיה. כשמדובר בדוח המתיימר לייצג מעין שפיטה בינלאומית - התנהלות כזו היא צביעות ושקר, ו'רשעות' כבר אמרנו.
חקירה נגדית
תשובתנו צריכה להיות חדה: דרישה טורדנית מצדנו המופנית ל'משפחת העמים' לערוך חקירה בינלאומית על פשעי 'שלטונות עזה', החל מן הקיץ המר והנמהר של פינוי גוש קטיף ועד היום הזה. ובמקביל, עלינו להקים בעצמנו ועדת חקירה כזו, שתורכב מאישים בינלאומיים שפויים (יש כמה כאלו. ודווקא לא יהודים), שתחקור את כל ההקשר, ותבדוק את פשעי המלחמה (גם) מן הצד הפלשתיני. אני בטוח כי יימצא משפטן צדיק אחד בסדום העולמית, ניטראלי, שיסכים לעמוד בראש ועדת חקירה כזו. ואם משפטן כזה אַיִן - 'נסתפק' בחתן פרס נובל לספרות או בהוגה דעות דגול, אירופאי או טיבטי.
ובמקביל, כך עצתי אמונה, ניזום ונקים (כן! אנחנו! ממשלת ישראל!) ועדת חקירה בינלאומית אובייקטיבית, מאוישת כנ"ל, לבדוק האם התרחשו פשעי מלחמה בריטיים או צרפתיים בעירק, למשל, או רוסיים בצ'צ'ניה ובמוקדי סכסוך נוספים אשר המעצמות הגדולות מעורבים בהם. נכון, משפטית אין יוצאים זכאי על-ידי הוכחה שגם פלוני פשע, אבל ציבורית, תקשורתית ובעיקר טקטית - זו הדרך!

הכחשת הר-הבית

ומכאן במעבר חד נמריא ל...הר הבית.
ממשלת ישראל גילתה נמושוּּת בסוגרה את הר הבית ליהודים בימי חג הסוכות בחודש שעבר. המוסלמים שתכננו פרעות נענשו בצמצום ובהגבלת גיל בלבד, אך ליהודים נסגר ההר הרמטית, מחוץ לתחום! התנהגות משטרתית והתנהלות ממשלתית זו הם סיבה למסיבה ולחגיגה אצל אויבינו, המטפטפים לעולם כי מדובר באתר מוסלמי שנגזל מהם על-ידי ה'יאהוד'. אם לא נקדים להשיב מלחמה, ולאחוז בנשק של האויב, לא ירחק היום שוועדת חקירה גולדסטונית תקבע שאכן מסגד אל-אקצה בסכנה בשל חפירות-חתירות יהודיות המיועדות למוטט אותו.
אציע אפוא שגם בזירה זו נקדים ונקים ועדת חקירה בינלאומית שפויה שתבדוק את 'אירועי הר הבית' כולל מן הצד המוסלמי, ובכללם את פשעי הארכיאולוגיה, ההרס התרבותי, ההסתה והשקרים היסטוריים.
מדינת ישראל נלחמת ב'הכחשת השואה' וכמדומה כי קטע זה נלמד יפה ב'משפחת העמים'. במדינות אחדות/רבות הכחשה כזו היא מחוץ לחוק ונידונים עליה לא רק ציבורית אלא גם משפטית. קיים קונצנזוס בינלאומי די רחב להוקעת מכחישי השואה, ואין כל סיבה שלא יתרחש כך בדיוק בסוגיית הר הבית ו'הכחשת מקדש דוד ושלמה'.
אך ליבא לפומא לא גליא (=הלב לא מגלה לפה); חוששני/בטוחני שיש יהודים לא מעטים בקרבנו (גם מקרב המתפללים יום-יום "ותחזינה עינינו") ה'משתפים פעולה' ברוחם ובהשקפתם עם המוסלמים בהר-הבית; "מה לנו ולצרה זו?", "חבל לריב על קצת אבנים ועפר מן העבר". אני מאמין שהעונש על התכחשות עצמית זו הוא... דוח גולדסטון על פעילות צה"ל בעזה.
מערכה מרובעת לנו, אפוא, בהר הבית, לפי סדר עולה; (1) עם מרחיקי-מכחישי ההר היהודים, (2) עם ממשלת ישראל ומשטרתה, (3) עם דעת הקהל הבינלאומית (4) ועם העולם המוסלמי השקרן בעיניים פקוחות ובמצח נחושה. נוכל לנצח את המערכה הרביעית, האויב העיקרי, רק לאחר שננצח את שלש המערכות הקודמות.
ועוד בפי; ה'עולם' לעולם יהיה נגד ה'חלשים', בניגוד גמור לקב"ה ה"מבקש את הנרדף" (עפ"י קהלת ג, טו). כשנתקיף ולא נתגונן - נקבל מחאות, אבל תשואות בצידן.
אברהם בפרשתנו לא מנהל משא-ומתן לשחרור חטופים (לוט ופמלייתו). הוא נלחם בחירוף נפש ו...מנצח. או-אז אפילו מלך-סדום יוצא לקראתו (יד, כא) והצעות פשרה בפיו על-מנת להגיע ל"עמק השוה" (יד, יז), ולא רק מלך (ירו)שלם שכמובן פוגש אותו בידידות מופגנת (יד, יח) מן הסתם ב...רחבת הר הבית ("והוא כהן לא-ל עליון").

תאריך:  30/10/2009   |   עודכן:  30/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן לרנר
קשה להתעלם מהאפקט הסטטיסטי יוצא הדופן של האמונה היהודית - עם מפוזר על פני כל העולם ששרד עשרות גלגולי דורות כתוצאה מהשמירה על תרבותו ואמונתו    על הקשר של אפקט זה לכת מאמיני יצחק רבין
יריב בנימין
רבות דובר במסדרונות משרד החוץ ובתקשורת הישראלית בחודש האחרון על הסדרה הטורקית החדשה המציגה את חיילי צה"ל כרוצחים תאבי דם. כל זאת כמובן נכון, אך מתי בפעם האחרונה עצרנו להביט בכוס התה (או ליתר דיוק צפחת הרפש המבאישה) שלנו?
יניב אקרמן
משהו לא טוב עובר על מפלגת קדימה, מזמן לא היה לה ספין מוצלח, כמו זה של חברתה רונית תירוש
צפורה בראבי
מנוחה, רגיעה, שתייה ותזונה מאוזנת מסייעות לשמירה על בריאות הגוף - חשוב במיוחד בימי החורף הבאים עלינו לטובה
שאול בן נתן
התפילה תתקבל אך ורק בתנאי שנקרב את רצוננו לרצון בוראנו. כמו שלימדונו חז"ל: "עשה רצונו כרצונך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il