X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המיזם פועל ב-48 רשויות ותומך בכ-10,800 משפחות בתקציב של כ-52 מיליון שקלים, מחציתו מהמדינה ורשויות מקומיות ומחציתו מתרומות פריציקי ממשרד הרווחה: נעביר כרגע 4 מ"ש ונגיש בקשה לוועדת חריגים שיימצוא המקור התקציבי
▪  ▪  ▪
ועדת הכספים. מדובר בהצלת נפשות [צילום: דוברות הכנסת]

בעקבות בקשתם של חברי כנסת רבים, התכנסה וועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, לדיון בנושא המחסורבתקצוב המיזם הלאומי לביטחון תזונתי.
המיזם פועל (נכון לדצמבר 2019) ב-48 רשויות ותומך בכ-10,800 משפחות בתקציב של כ-52 מיליון שקלים, מחציתו מהמדינה ורשויות מקומיות ומחציתו מתרומות. המשפחות מקבלות כרטיס קנייה בסך 250 ש"ח בחודש (ללא אפשרות לרכישת טבק ואלכוהול), סל פירות וירקות בשווי 125 ש"ח שמבטיח מרכיבי תזונה הכרחיים, ובסל מוצרי מזון בסיסי ובריא בשווי 125 ש"ח המגיעים לבית המשפחה. למיזם נלוויםשירותים נוספים כגון סיוע במיצוי זכויות והשתתפות ב"ימי שיא" שבמסגרתם יתקיימו סדנאות בנושאי תזונה וכלכלת משק בית.
יו"ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי, פרופ' דב צ'רניחובסקי אמר כי הערכה סטטיסטית על בסיס מדגם מקרי של 968 משתתפים לפני הכניסה למיזם וחצי שנה אחריו, מצא כי הביטחון התזונתי של המשפחות עלה בצורה מובהקת סטטיסטית. כמו-כן מצא המחקר כי שביעות הרצון מהחיים עלתה משיעור של 71% לפני הכניסה למיזם, לשיעור של 86% חצי שנה אחרי הכניסה למיזם, ובכך התקרבה לשיעורשביעות הרצון בכלל האוכלוסייה בעת ההיא.
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר: "כרגע אנחנו דנים על הביטחון התזונתי שזה פרויקט שמי שמוביל אותו זה משרד הרווחה. זהו מיזם חשוב מאין כמותו, מדינת ישראל הולכת לבחירות מיותרות ומבוזבזות בפעם השלישית, במקום להשקיע את הכסף בילדים רעבים, מדובר פה הצלת נפשות במלוא מובן המילה. אעשה הכל על-מנת שהפרויקט לא ייפגע הפסקת הביטחון התזונתי היא כתם על המדינה."
ח"כ איציק שמולי: "מדובר בדיון חשוב מאוד הגם שאנחנו נמצאים בתקופת מעבר. לכולנו ברור המחיר החברתי של השיתוק הפוליטי אבל זו אחת העוולות הקשות ביותר. מדינת ישראל מובילה בשיעור העוני וכאן מדובר במשפחות וילדים שממש טובעים מתחת לקו העוני. אנחנו מדברים בסך-הכל על 500 ש"ח, כשהממשלה מקפיאה את הדבר הזה זה ניתוק בלון החמצן של אותם משפחות".
מיקי חיימוביץ': "מדינת ישראל רחוקה מלספק את הביטחון התזונתי של אזרחיה. המיזם הזה הוא המינימום של המינימום. על מה אנחנו מדברים למעם השם? זה סכום כל כך פעוט שיכול להציל את האנשים האלה."
אורלי לוי אבקסיס: "זה הזמן לשבח את החברים ששמו בצד את השיוך הפוליטי, לא היינו מצליחים לקייםאת הדיון הזה ללא שיתוף פעולה. זה התפקיד המרכזי שלנו כאן אבל לא השגנו כלום אם לא נצא מכאן עם בשורה. 500 ₪ זה לא נשמע הרבה כסף אבל יש משפחות שבשבילם זה המון. המיזם הזה לווה במחקר שהוכיח את היעילות והנחיצות שלו. המיזם חייב לעבור לאחריות מלאה של המדינה"
חנן פריציקי, מנהל אגף בכיר תקצוב וכלכלה במשרד העבודה והרווחה השיב לחברי הוועדה: "אנחנונמצאים בעולם של תקציב המשכי, זה תקציב מאוד מאתגר מבחינתנו. אנחנו צריכים לתת מענה לעשרות שירותי רווחה. הפרויקט הספציפי הזה לא נמצא בבסיס התקציב אלא הוא תקציב תוספתי. עם זאת, אנחנו עסוקים כל היום בתיעדוף פרויקטים ואנחנו נשתדל לתעדף את הפרויקט. כרגע אנחנו נעביר 4 מיליון ש"ח. אני מהישיבה פה נוסע לפגישה עם השר, הבקשות שלכם נשמעו ואנחנו נראה מה אפשר לעשות. אין לנו ברזרבה שקל."
פריצקי ציין כי המשרד יגיש בקשה לוועדת חריגים ברגע שימצא מקור תקציבי בתוך המשרד.

תאריך:  05/02/2020   |   עודכן:  05/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברי ועדת הכספים: "לתקצב את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ארז תובע מגלית וולפרט 710,000 שקל, בטענה שהיא מסרבת לשלם לו תמורת טיפולו שהניב לה דירה בשווי 5 מיליון שקל ברמת השרון
איתמר לוין
הנער בן ה-17 - שהורשע באונס נערה בת 16 - נחקר לפנות בוקר לאחר לילה ללא שינה ואף נרדם במהלך חקירתו    המשטרה הפרה את החוק כאשר לא זימנה את הוריו ולא הודיעה על החקירה לסניגוריה הציבורית    סולברג וברק-ארז הותירו את ההרשעה על-כנה, בנימוק שהפרת הזכויות אינה מצדיקה זיכוי; מינץ סבר שיש לזכותו משום שהמחדלים מצטרפים לפגמים נוספים בהרשעה
איתמר לוין
כהן ביקש לערער לעליון על החלטה בנוגע לגילוי מסמכים בסכסוך ממושך עם שותפו לשעבר    גרוסקופף דחה על הסף את הבקשה: לא מתערבים בהחלטות כאלו והיא אינה מוצדקת לגופה
יצחק דנון
פ.ק אלקטרה: אלון קובי ניהל את חברת-הבת זרם אנרגיה - ובמקביל התחרה בה באמצעות חברה הרשומה של שם בתו    תובעת 2.6 מיליון שקל
יצחק דנון
יסודות א' נדל"ן וחברת איילון טוענות, כי פפושדו ניהול ייזום פרויקטים אינה מסוגלת להשלים את הפרויקט וחייבת להן 212 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il