חברת החשמל השלימה בימים אלו את הקמתו של קו מתח עליון חדש באורך של 8 קילומטרים המחבר בין תחנת המשנה אור-יהודה לתחנת המשנה בארות יצחק. הקו החדש בנוי ממקטעים תת-קרקעיים באורך 1.6 ק"מ באזור אור יהודה לאורך כביש 412, ו- 2.1 ק"מ בשטח נתב"ג לאורך כביש 40. שאר הקו החדש, 4 ק"מ, הוא קו עילי.
הקמת הקו החדש תביא לשדרוג היכולת ואמינות אספקת החשמל באזור ומאפשרת את פירוק קו המתח העליון הישן שחוצה את העיר אור יהודה, פירוק אשר יביא לתרומה לנראות הסביבתית ולפיתוח של העיר .
תכנון הקו נעשה בתאום ובאישור עיריית אור-יהודה, מגשימים, נת"י, נת"ע, נתב"ג, משרד הביטחון ועוד. עלות הפרויקט עומדת על כ- 100 מיליון שקלים.
יו"ר חברת החשמל,
יפתח רון-טל, אמר כי כחלק מהרפורמה בחברת החשמל, שעליה החליטה הכנסת ביולי 2018, הוכפלה למעשה תכנית פיתוח ההולכה של חברת החשמל. "מדובר בתוכנית חומש, בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים, במסגרתה יוקמו קוי הולכה חדשים וישודרגו הקיימים. כל זאת, על מנת לספק חשמל אמין, זמין ואיכותי יותר, לחבר את יצרני החשמל הפרטיים לרשת החשמל הארצית ולאפשר את קידום מהפיכת החשמל המבוזר", אמר.
רון-טל הוסיף שהוא שמח על שחברת החשמל מצליחה לעמוד בלוח הזמנים השאפתני, ואפילו מקדימה אותו. "עובדי חברת החשמל ומנהליה עושים ימים ולילות כדי לספק חשמל ללקוחות החברה. בפרוייקט זה באור-יהודה, אנו רואים שוב את הנחישות והדבקות במטרה של עובדי החברה ומנהליה, והכל כדי לתת מענה לביקוש לחשמל, הגדל מדי שנה", אמר.