X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנשום עמוק, להירגע ולספק לחייב התראה בת שלושים יום לא לקפוץ כחמור בראש ולעקל את רכושו בגין חוב פעוט בלבד ואולי אף לפנות לבתי המשפט במקום להתדפק על הדלת עם צו עיקול שורה של ח"כים מאטים את הדחף של הליכי הגבייה המנהליים
▪  ▪  ▪
לנשום עמוק, לא להיחפז, לספק לחייב התראה בת 30 יום
הארץ רוצה לדעת, גם אני!
עו"ד דב אבן-אור
אך גם את אשר הארץ שותק ו/או אינו רוצה לדעת * בעקבות מאמרים של אלוף בן ויצחק לאור, ביום 28.10.09
לרשימה המלאה

לשלטון יש חוק, לאזרח חוקן
עו"ד דב אבן-אור
במערכת ההוצל"פ – הזוכה הפך למלך – ובפרט אם הנו בנק – ומאפשרים לו לגבות כספים מעל ומעבר לחוב הנכון; בגבייה מינהלית עוקפים את בתי-המשפט; וראש רשות מקומית נעשה תובע וגם שופט * הציבור אינו מבין ואינו יודע, עד כמה חומסים אותו, והגיעה העת שיתעורר ויחדל לנהוג כגולם
לרשימה המלאה

מגבייה מנהלית לגוויה אזרחית
עו"ד דב אבן-אור
לשלטון המקומי מותר לגבות כספים בכוח, שלא באמצעות משפט, אך התושב מנוע מלהתנגד, אלא לשלם כל סכום שנדרש, ואז לשכור את שירותיו של עו"ד, לשלם לו שכ"ט, לשלם אגרת בית המשפט, ולהמתין כשנתיים-שלוש, עד שיינתן פס"ד!! לפנינו סדום במלוא רשעותה!
לרשימה המלאה

"גביית ארנונה ותשלומי חובה אחרים לרשויות המקומיות הוסדרה בדרך של גביה מנהלית שאינה כרוכה בהפעלת הליכים משפטיים ובכך נפגע האזרח שדרכו נחסמת להביא את טענותיו בפני הכרעה משפטית. כיום, קיימים בידי הרשות המקומיות כלים דרקוניים ולא סבירים לגביית חובות, לרבות הפעלת חברות גביה הנוקטות פעולות אגרסיביות לגביה".
דברים אלו, אשר מתארים מציאות קשה שלא מעט אזרחים בישראל מכירים על בשרם (בייחוד אלו אשר משתכרים שכר מינימום ונדרשים במקביל לתשלומי הארנונה, לשאת בהוצאות שכירות/משכנתה, גני ילדים לא מסובסדים, מזון, תשלומי חשבונות נוספים ועוד), מופיעים בפתח דברי ההסבר של הצעת החוק של הח"כים אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) וכרמל שאמה (ליכוד) בהצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (גביה משפטית), התש"ע - 2009 נקבע כי: "גובה ארנונה לא יפעל לפי הוראות פרק זה אלא לאחר שמיצתה העירייה את כל הליכי הגביה בדרך של הגשת תובענה לבית משפט מוסמך, או בדרך של הליכי הוצאה לפועל, לפי חוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967, ולאחר קבלת אישור בכתב מאת היועץ המשפטי לעירייה", או במילים אחרות, חסל סדר הגבייה המנהלית, והרשויות המקומיות תעמודנה בתור כאחד הנושים ותתכבדנה לתבוע את התושבים בבתי המשפט במקום לגבות מהם את החובות ישירות, בלא משפט ועם סמכויות מרחיקות-לכת לביצוע הליכי גבייה דרקוניים.
הצעת החוק כוללת גם הגבלה של תקופת ההתיישנות לחובות ארנונה לכדי תקופה בת שלוש שנים, מה שיגן על האזרח הקטן מפני תופעת "בוקר טוב אליהו" של הרשות, אשר משהה את החוב שנים רבות, מאפשרת לו לתפוח, ותופסת את האזרח לא מוכן בחלוף שנים, נתון להליכי עיקול שאינו יכול לזכור מהיכן באו ולאן הם הולכים.
גם הח"כים דב חנין, מוחמד בארכה, חנא סוייד ועפו אגבאריה מסיעת חד"ש מנסים להאט את קצב האגרסיביות. בהצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (הליכי גביה), התש"ע-2009 מציעים הח"כים כי גבייה מנהלית תתבצע אך ורק לאחר התראה אשר מספקת לחייב כ-30 יום (ולא 15, כנהוג כיום) לשלם את חובו, ועיקול לא יתבצע אלא לאחר שהחוב תפח לכדי עשרת אלפים שקלים ומעלה.
דומה כי שתי הצעות החוק, זו אשר מאטה את קצב הגבייה וזו אשר שולחת את הגובים - ממש כמו כל אזרח, לבית המשפט, מנסות להאט במקצת את בולמוס הגבייה המנהלית של הרשויות (או להחליפו בגבייה משפטית) ולחזק את השוויון בין האזרח הקטן, שלרוב יכול לשכוח מחובות שחבים לו, לבין הרשות, אשר האזרח הוא צרכן שבוי שלה, ולא בחר לצרוך את הארנונה או את המים שלה.

תאריך:  04/11/2009   |   עודכן:  05/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יגן עלינו מפני האגרסיביות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ערבים לא משלמים ארנונה. לכן הם
נגד החוק  |  5/11/09 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע שלא ניתן לשלול ניכוי הוצאה מהשבח, יהא גובהה אשר יהא
עו"ד יוסי דר
ערב טבח סברה ושתילה שמע היועמ"ש יצחק זמיר כי הפלנגות משחיזות סכינים    הפלנגות היו נתונות למרות צה"ל    כל משפטן מתחיל היה אמור להבין את אחריות צה"ל למניעת הטבח    אך היועץ המשפטי לממשלה זמיר שתק, ושתק ושתק, ושתיקתו נמשכה גם בדיעבד
יעל ישראל
לזכרה של אישה יקרה ואמיצה מאוד
עמוס עמירן
אם לא נתחיל היום לטפל ביישום דרכים חלופיות, בריאות יותר ומזיקות פחות לסביבה, הרי שנעמוד שוב ושוב בפני אותה בעיה כל כמה שנים מחדש    המלחמה על הפחם למנגל טובה, אך צריך למצוא לו תחלופה
נרי אבנרי
פסטיבל רבין מחזיר אותי לימים אפלים, שבהם השמאל הושיב ציבור גדול (שאני נימנה עליו) על ספסל הנאשמים ומעלה בי שתי תמיהות מהותיות על הרצח    אז מי באמת רצח את יצחק רבין?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il