X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמפיין של ברק אובמה לא נפסק - והפעם באמצעים זולים בהרבה וכאלה שגם בישראל ניתן לחקות כל מותג ישראלי צריך ללמוד מדרך זו ולהבין שקמפיין בניו-מדיה, כל קמפיין, הוא לא קמפיין פרסומי אשר נגמר בנקודת שיא אחת
▪  ▪  ▪
קמפיין שלא נגמר. המותג אובמה [צילום: AP]

ה-4 בנובמבר, הוא לא רק יום השנה להירצחו של יצחק רבין ז"ל, אלא גם יום בחירתו של חתן פרס נובל לשלום, הנשיא ברק אובמה. הררי מילים כבר נכתבו על הקמפיין המבריק של ברק אובמה. אובמה ייצר את הקמפיין היקר ביותר בהיסטוריה, ויחד איתו תחושה שמדובר בקמפיין שמגיע מהשטח, ושהוא נישא על מיליוני המתנדבים, ולא על מאות מיליוני הדולרים אשר הושקעו בכדי לייצר את אותה תנועת מתנדבים. מיד אחרי הקמפיין, כל דחליל שעבד במטה אובמה הפך לכוכב בינלאומי בעולם היועצים האסטרטגיים, והקמפיין שלו נותח ללא הרף. גם פוליטיקאים ישראלים נהנו להתבשם באותם שברי יועצים, וכביכול באותם כלים.
אך לא היה להם סיכוי אמיתי. אף אחד לא מלהיב כמו אובמה, לאף אחד אין סמליות כה גדולה בסיפור חייו, ובעיקר - לאף אחד לא היה אפילו פרומיל מהתקציב שלו בכדי לייצר קמפיין כה טוטלי.
אך אני סבור שהלקח המעניין שפוליטיקאים וגם אנשי עסקים יכולים ללמוד ממקרה אובמה, הוא דווקא מהעובדה שהקמפיין שלו לא נפסק - והפעם באמצעים זולים בהרבה וכאלה שגם בישראל ניתן לחקות. אובמה לא חדל לרגע להפעיל את אמצעי הניו-מדיה המתקדמים והזולים בכדי לשמור על קשר עם בוחריו, ולדבר עם האמריקנים, מעל ראשי העיתונות המסורתית. אובמה מעדכן מדי שבוע בנאום קבוע ביו-טיוב, יש לו מספר קבוצות מטופחות להפליא בפייסבוק, ועידכונים חכמים בטוויטר. הוא מפעילים אמצעים אלו בכל העקרונות הנכונים:
1. עקביות. אובמה לא נעלם לאחר הבחירות אלא להפך, הוא רק חיזק את הנוכחות שלו ברשת, ומשתמש בכל הכלים שנותן לו הבית הלבן - מידע מעניין ורלוונטי, בכדי לשמור על העוקבים שלו מרותקים למחשב.
2. מינון נכון. בשונה מכל מיני פוליטיקאים ישראלים שלאחר כל פגישה עם פעיל שטח או הודעה לעיתונות, מתפארים בה בפייסבוק, אובמה מעלה את הסוגיות החשובות בלבד, ונותן בהן תכנים איכותיים. הוא מחליט מה הם הדברים שבהם הוא צריך את דעת הקהל, ולא מעייף אותו בשטויות. כמעט 7 מיליון עוקבים יודעים שהם יקבלו עידכון פעם ביום או יומיים, ולא פעם בשעתיים, כמו שטועים לחשוב חלק מאנשי הניו-מדיה בישראל.
3. זמינות. תשאל, תקבל תגובה. תציע, תקבל התייחסות. צוות אובמה נותן לכל אדם בעולם את היחס החם ביותר, ואת התחושה שהוא לא מבזבז דקות יקרות בכך שהוא פונה לנשיא.
הקמפיין של אובמה ממשיך ואפילו תופס תאוצה. אני לא מתרגש מהסקרים היורדים שלו - זה דבר טבעי לנשיא עם ציפיות כה גבוהות, שנמצא בדיוק ברבע הדרך. אני הרבה יותר מתרגש מהדרך שבה הוא משמר את מקור הכוח העיקרי שלו - התמיכה העממית, של הצעירים. כל מותג ישראלי צריך ללמוד מדרך זו ולהבין שקמפיין בניו-מדיה, כל קמפיין, הוא לא קמפיין פרסומי אשר נגמר בנקודת שיא אחת, אלא מערכת יחסים מתמשכת, אשר כמו בכל מערכת יחסים - צריך להשקיע בה הרבה בכדי שהיא תניב פירות.

הכותב הוא מנכ"ל בן-חורין ואלכסנדרוביץ אסטרטגיה ותקשורת המתמחה בניו מדיה.
תאריך:  06/11/2009   |   עודכן:  06/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתבי דיוקן
ועידת הגליל בכפר-בלום והשפעת הפרקינסון על משפחתו של הקשיש; הפועל באר-שבע עושה מתיחות ובטהואבן יוצא מהפלקט - זה מה שקורה ברדיו כשאתם תקועים על גלגלצ    ויתרנו על דיווחי התנועה ודיווחי החדשות ומצאנו בשבילכם אלטרנטיבה רדיופונית בדמות אהבה, צמיחה ושדר חירש
טובה ספרא
האמת ממשיכה להיחשף במקומות בהם היא מוסתרת    שפעת החזירים תתפוס תאוצה    ההסברה בשנה הקרובה תהיה במיטבה וצדקת ישראל תצא לאור    תמונת הכוכבים לשבוע שבין 12.11.09-6.11.09
נרי אבנרי
פקידים שהפתק לא יכול לסלק, חייבים להכפיף את עצמם לשרים. איך שלא מסתכלים עליהם - משה לדור ומנחם מזוז הם פקידים. לא ייתכן להפיל על הרשות המבצעת את כל תחלואי המדינה, ומאידך-גיסא, לאזוק את ידי העושים במלאכה
נסים ישעיהו
יש שמלים את עצמם כי הם חושבים שמתייחסים גניאולוגית לאברהם וצריכים לעשות מה שהוא עשה. יש עושים את אותה פעולה מסיבות רפואיות ועוד אחרים. את היהודי כל זה לא מעניין ולא פועל אצלו דבר. אנחנו מקיימים מצוות בכלל ומצוות מילה בפרט, כי זה מה שהקב"ה מצפה מאתנו ובשביל זה הוא שלח אותנו לעולם הזה
רות יאיר-נוסבאום
מעטים יודעים שלר' שלמה קרליבך הייתה תורה שלמה. תורה עמוקה ועקבית, שהתייחסה לשואה, לזהות יהודית ואוניברסלית, ולאופן שבו צריך יהודי לחיות היום. טעימה מעולם לא מוכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il