X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רופאים בבית חולים שיבא [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
האוניברסיטה העברית. נערכת ללימודים מרחוק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
10 אנשי צוות רפואי שבאו במגע עם רופא נשלחו לבידוד שני אחים מכפר יונה נדבקו מאביהם ששב מספרד האוניברסיטה העברית דוחה את פתיחת הסמסטר עיריית ירושלים מפסיקה את קבלת הקהל
▪  ▪  ▪

מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל הגיע (יום ה', 12.3.20) למאה. בין הנדבקים גם רופא במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. הרופא חזר מצרפת בתאריך 2.3.20 בטרם פורסמו הנחיות בידוד על יעד זה. הרופא עבד במלר"ד במשך משמרת אחת בתאריך 2.3.20 בטרם נכנס לבידוד בית. מצבו קל והוא הועבר למתחם המבודד והמרוחק של שיבא.
מאוחר יותר עדכן בית החולים כי 10 אנשי צוות רפואי שבאו במגע עם הרופא שנדבק בקורונה נשלחו לבידוד. קיים חשש שהם נדבקו גם כן. כמו-כן מטופלים שטופלו ישירות על-ידי הרופא יעודכנו באופן אישי.
חולים נוספים שנוספו לרשימה הם אב ושני ילדיו - ילד בן 10 וילדה 11.5 (חולים מס' 87 ו-88), מכפר יונה. האב ובנו חזרו ארצה ממדריד. לאחר שאובחנו כחולים בנגיף נכנסו לבידוד מיידי 300 תלמידים מבתי הספר, הגנים וצוותי הוראה בעיר. חולה נוסף הינו מורה מבית הספר עירוני ה' במודיעין, ש-94 מתלמידיו ו-80 אנשי צוות החינוך נשלחו גם הם לבידוד. בישראל ישנם עד כה 44,135 בני אדם בבידוד ביתי.
הלימודים באוניברסיטת העברית ייערכו מרחוק
בתוך כך הודיעה האוניברסיטה העברית כי היא דוחה בשבוע את פתיחת הסמסטר, לצורך היערכות ללמידה מרחוק. בחינות סמסטר א', שאמורות להתקיים בשבוע הבא, יערכו כרגיל. הלימודים יחלו ב-22 במרס. האוניברסיטה העברית היא הראשונה בישראל שהודיעה על לימודים מרחוק בלבד.
עיריית ירושלים מפסיקה לקבל קהל
בתום דיון חרום שהתקיים בעירייה בראשות ראש העיר ירושלים, משה ליאון עם כל חברי הנהלת העיר, ובהשתתפות ד"ר חן זמיר רופאת מחוז ירושלים של משרד הבריאות, ונעמי אדלשטיין האחות המחוזית הוחלט כי קבלת קהל בעירייה תבוטל החל מהיום ועד להודעה חדשה.
השרות לתושב ינתן באופן מקוון דרך אתר העירייה, המוקד הטלפוני ובתיבת אל-תור שתוצב בכניסה לבנין 1 למקרה של צורך בהגשת מסמכים.
כל אירועי התרבות והספורט העירוניים שעתידים היו להתקיים עד חג הפסח - מבוטלים. מירוצי האופניים שהיו אמורים להתקיים בחודש אפריל נדחים עד להודעה חדשה.
כמו-כן הודיעה הנהלת בתי המשפט כי בוטלו כל השתלמויות השופטים והאירועים שאינם קשורים ישירות לדיונים בבתי משפט שתוכננו לתקופה הקרובה. הדיונים עצמם ימשיכו להתנהל, אך ישמר מרחק מינימלי של 2.5 מטר בין השופט למתדיינים באולם.
נחנך מוקד חרום לאומי
נשיא המדינה ראובן ריבלין חנך היום מוקד חרום לאומי משולב של מד"א ופקע"ר שהוקם ברמלה במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. המוקד שהוקם ביוזמה משותפת של צה"ל ומד"א, יפעיל 100 עמדות מוקד נוספות, ויסייע במתן המענה לעשרות אלפי השיחות הנענות במוקד 101 של מד"א מדי יום, מאז הגעת נגיף הקורונה לישראל.
מנכ"ל מגן דוד אדום אלי בין אמר: "כרגע אנחנו פותחים עוד כמאה עמדות למענה ל-101 בנושא הקורונה. פעלנו תוך 12 שעות להקמת המוקד הזה ואני חייב להגיד לך שאנחנו רואים את המשימה הזו כמשימה לאומית שהוטלה עלינו על-ידי משרד הבריאות ומדינת ישראל, ואנחנו עושים הכל כדי קודם כל להקטין את ממדי ההדבקה מצד אחד, ומצד שני להוריד את מפלס החשש של האזרחים ולתת להם מענה. אנחנו נערכים לתרחיש שהוא גם תרחיש קיצון."

תאריך:  12/03/2020   |   עודכן:  12/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופא במיון בבית חולים שיבא אובחן כחולה בנגיף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מזכ"ל הסתדרות המורים פנתה לראש הממשלה בדרישה להורות באופן מיידי על סגירת גני ילדים ובתי ספר והאשימה את הממשלה בהעדפת אינטרסים כלכליים על פני הדאגה לבריאות התלמידים, המורים ובני משפחותיהם    "זו לא הפעם הראשונה שמשרד החינוך מפקיר את עובדי ההוראה והתלמידים ושם אותם בחזית"    השר פרץ: "אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית"
איילת פישביין
בהודעת המערכת נמסר לחולים שבמקום להגיע לבית החולים עליהם לפנות למוקד משרד הבריאות העוסק בטיפול בחשודים כמי שנדבקו בקורונה
מירב ארד
ההצכות ידחו לחודשים מאי-יולי    השחקנים והעובדים של הבימה יזכו לגיבוי כלכלי מהמוסד לביטוח לאומי    אתמול הודיע תיאטרון הקאמרי על סגירתו עד להודעה חדשה
איתמר לוין
אנדרו רוס סורקין, פרשן בכיר בניו-יורק טיימס, טוען שאחד הלקחים החשובים מהמשבר של 2008 הוא שיש לדון מראש בתנאים ובפרטים של הסיוע הממשלתי למגזר העסקי    האקלים הפוליטי הנוכחי יוביל לוויכוח מר על בקשות החברות ועל הצעות הממשל והקונגרס, ויש לנהל אותו מראש - לפני שיהיה מאוחר מדי
עמוס גלבוע
משבר הקורונה מחייב ממשלה רחבה    ממשלת מיעוט פירושה אי-יציבות שרק תוסיף אסונות למשק הישראלי    בצד המהותי יהיה זה הישג היסטורי ראשון לתנועה הלאומית הפלשתינית במאבקה נגד העם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il