X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשב הכללי באוצר ומשרד השיכון הודיעו על הקלות בתשלומי הלוואות משכנתה לזכאים עד ארבעה חודשים הכוללות קבלת דחייה לתשלומי המשכנתה התאחדות יועצי המשכנתאות: גרייס עלול להיות חרב פיפיות, דובר בהנשמה מלאכותית לחשבון הבנק, אבל את הכסף יצטרכו להחזיר
▪  ▪  ▪
רק במקרה חירום

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו על הקלות בתשלומי הלוואות משכנתה לזכאים עד ארבעה חודשים, זאת במטרה לסייע לאזרחים שנפגעו כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה.
כחלק מההקלות שניתנו, כל לווה רשאי לבקש ולקבל את הדחיה בתשלומי המשכנתא, ולצורך הגשת הבקשה להקפאת התשלומים אין צורך להגיע פיסית לסניפי הבנק. תשובות יתקבלו ככל הניתן תוך שבוע, דחיית התשלומים אינה כרוכה בעמלה, ובנוסף, יוקפאו הליכי גביה חדשים מכל סוג כנגד לווים בפיגור.
"בשל השלכות משבר הקורונה הנחנו את הבנקים לאפשר דחייה בתשלומי המשכנתה לזכאים במטרה לסייע לאותם זכאים לצלוח את התקופה הקרובה ולשמור על רצף תשלומים סדור", אמר חזקיהו.
אולם על-פי הערכת התאחדות יועצי המשכנתאות, דחיית תשלום המשכנתה עלול להיות חרב פיפיות שבסופו של דבר תפגע בנוטלי ההלוואות. "מדובר בהנשמה מלאכותית לחשבון הבנק, אבל את הכסף יצטרכו להחזיר. לכן, אנחנו קוראים לפעול באחריות, ולהשתמש באמצעים הללו רק במקרי חירום תזרימיים", אמרה ימית אפריאט, מראשי התאחדות יועצי המשכנתאות.
התאחדות יועצי המשכנתה פרסמה סדרת המלצות לציבור, ובהם מזהירים יועצי המשכנתאות מהגדלת הסיכון על משקי הבית בישראל:
  • שלושת חודשי החופש ממשכנתא- אמצעי חירום בלבד: הבנקים החלו להציע שלושה חודשי חופש ממשכנתא. עם זאת, חשוב להבין במה מדובר. הפסקת התשלומים מתבצעת במתכונת "גרייס". כלומר, הכסף שלא תשלמו יפרס לאורך חיי ההלוואה ויעלה את ההחזר החודשי. הפתרון הזה יעיל במיוחד לעצמאים, שההכנסות שלהם נעצרו באחת, אבל לא לשכירים, שממשיכים לקבל משכורת, ואת החוב יצטרכו לשלם בעתיד.
  • לקחתם משכנתה בחלקים? הריביות עולות! מי שבונה בית, ומי שמוציא תשלומים לקבלנים וכבר סגר משכנתא, צריך לדעת שהריביות צפויות לעלות. צריך להבין, במשכנתה שנלקחת בחלקים, הריביות נקבעות ברגע משיכת הכספים, ולכן, אתם עלולים להיות חשופים לקפיצה של המחיר. מדובר כרגע בעלייה של בין 0.4%-0.5% שעלול להתבטא בעשרות אלפי ₪ לאורך חיי ההלוואה. לכן, עדיף כבר עכשיו להקדים את לקיחת המשכנתא, ולשלם. כמוכן, מחירי דירה רבים צמודים למדד תשומות הבנייה. בשל המשבר העולמי, וקשיים באספקת חומרי בניין, גם המדד הזה צפוי לעלות, לכן כדאי לסיים את התהליך, ולקבע את המחירים על-ידי לקיחת המשכנתה ותשלום.
  • הגדלת משכנתא- הבית בסכנה: בנק ישראל הגדיל היום את האפשרות לקבל הלוואה לכל מטרה על חשבון המשכנתא. כלומר, אם עד היום יכולתם לקבל הלוואה עד 50% מערך הבית, מהיום תוכלו לקבל הלוואה גדולה יותר, עד 70% מערכו, לכיסוי חובות קיימים. זו אומנם אפשרות שמאפשרת לכם לנשום, אבל חשוב לזכור- הלוואה צריך להחזיר. ואם לא תצליחו לעמוד בהחזרים, דבר שעלול לקרות במציאות כלכלית כאוטית, אתם מסכנים את הבית שלכם.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יועצי המשכנתאות: גרייס - רק במקרה חירום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
השב"כ לא יעסוק בנושא אכיפה של המבודדים ושל נהלי הבידוד    הסמכות לא תעלה על תקופה של 30 יום מרגע שתאושר ההחלטה בוועדת המשנה לשירותים חשאיים    סמוטריץ': "אני יכול להרגיע אתכם חד-משמעית - אין ולא יהיה 'אח גדול' במדינת ישראל"
איציק וולף
איתמר לוין
בית המשפט העליון ידון בעתירות, ערעורים ובקשות בעלי דחיפות    בתי המשפט המחוזיים והשלום לא ידונו ברוב התיקים הפליליים, כולל באלו בהם הנאשמים מצויים במעצר
איציק וולף
המשטרה פתחה בשבוע האחרון בשבע חקירות הנוגעות להפצת הודעות כזב בקשר להתפשטות קורונה    52 תיקים פליליים נפתחו נגד מפרי בידוד
איציק וולף
במשרד האוצר טוענים שהמורים נמצאים בחופשה ללא תשלום עד התאריך שבו תוכננה להתחיל חופשת פסח    הציעו שלא להפחית את שכרם תמורת התחייבות להשלמת הימים בחופשת הקיץ    הסתדרות המורים מתנגדת: עובדי ההוראה עובדים מהבית על-פי הנחיית מנכ"ל משרד החינוך, אין סיבה שלא יקבלו שכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il