X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח הנקי השנתי של בנק הפועלים ירד ב-450 מיליון שקל והסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל לעומת 2.595 מיליארד שקל אשתקד דב קוטלר: אנו נמצאים בתחילתה של תקופה הטומנת בחובה אי-וודאות כלכלית אשר תשפיע על המשק הגלובאלי ותהווה גורם משמעותי בהתוויית האתגרים העתידיים של הסקטור הפיננסי
▪  ▪  ▪
קוטלר. קורא למדינה לפעול להבטחת חוסן המשק [צילום: גדי דגון]

הרווח הנקי של בנק הפועלים נחתך ברבעון הרביעי של שנת 2019 ב-450 מיליון שקלים בעקבות ההשפעות הישירות והעקיפות של התפרצות נגיף הקורונה. כך עולה מן הדוחות התקופתיים שפרסם (יום ה', 19.3.20) הבנק.
הרווח הנקי בשנת 2019 הסתכם ב-1.799 מיליארד שקלים בהשוואה ל-2.595 מיליארד שקלים בשנת 2018, ירידה של 30.7%, אשר באה לידי ביטוי בעיקר בתוצאות הרבעון הרביעי.
עוד נכתב בדוח כי לאירועי החריגים של השבועות האחרונים, הכוללים השבתה דרמטית של הפעילות במשק, עלולה להיות השפעה מהותית שלילית על תוצאות הבנק לשנת 2020, אך בשלב זה לא ניתן להעריך את מלוא היקפן.
אתמול דיווח בנק הפועלים על התקדמות במשא-ומתן מול שלוש רשויות אמריקניות החוקרות חשד למעורבות הבנק בהעלמות מס של אזרחים אמריקניים, ועל הפרשה של כ-897 מיליון שקל נוספים למטרת תשלומים שיידרשו במסגרת הסדר. על-פי ההערכה שפרסם הבנק, הוא יידרש לשלם לרשויות האמריקניות סכום של כ-3 מיליארד שקל.
הכנסות המימון של בנק הפועלים ממפעילות שוטפת הסתכמו בשנת 2019 ב-9.756 מיליארד שקלים בהשוואה ל-9.575 מיליארד שקל בשנת 2018, עלייה בשיעור של 1.9%. הכנסות הבנק מעמלות ומהכנסות אחרות מפעילות בישראל ירדו בשיעור של 2.7% והסתכמו בשנת 2019 ב-3.330 מיליארד שקל, בהשוואה ל-3.423 מיליארד שקל בשנת 2018.
ההוצאות בגין הפסדי אשראי, נטו, הסתכמו בשנת 2019 בכ-1.276 מיליארד שקל, 0.44% מסך האשראי הממוצע לציבור, בהשוואה להוצאות בגין הפסדי אשראי, נטו בסך 613 מיליון שקל בשנת 2018, המהווה 0.22% מסך האשראי הממוצע לציבור.
שיעור ההוצאה בגין הפסדי אשראי, ברוטו, לפני הקיטון בהפרשה הפרטנית וגביית חובות עמד על 0.76% בשנת 2019, בהשוואה ל-0.58% בשנת 2018. ההוצאות התפעוליות והאחרות הסתכמו בשנת 2019 ב-8.776 מיליארד שקל, בהשוואה ל-8.960 מיליארד שקל בשנת 2018, המהווה קיטון של 2.1%.
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, אמר הבוקר כי אנו נמצאים בתחילתה של תקופה הטומנת בחובה אי-וודאות כלכלית אשר תשפיע על המשק הגלובאלי ותהווה גורם משמעותי בהתוויית האתגרים העתידיים של הסקטור הפיננסי והמגזר העסקי כולו. "אני קורא למדינה לפעול בשיתוף פעולה עם המגזר הפיננסי להבטחת חוסנו של המשק. אנחנו בבנק הפועלים מחויבים להמשיך ולעמוד לצד לקוחותינו בימים לא פשוטים אלו ונעשה את הטוב ביותר בנסיבות הקיימות", אמר.
יו"ר הבנק, עודד ערן, טען כי בנק הפועלים בהובלתו של המנכ"ל החדש דב קוטלר, ניצב איתן ויציב אל מול המשבר המתפתח, מנווט בנחישות ובשיקול דעת את דרכו לקראת המחר, תוך מתן משקל מרבי לצרכי הציבור והמשק בעת הזו.
"ההפרשות בגין החקירות של הרשויות האמריקניות משפיעות באופן משמעותי על התוצאות הכספיות של הבנק בשנה זו, אך יאפשרו לנו להמשיך קדימה ביתר שאת ולהרחיב את השקעותינו בפיתוח ובהתאמת בנק הפועלים לבנקאות העתיד ולאתגרי המחר, וכן להתמודד עם אתגרי ההווה החדשים אשר החלו כבר להראות את השפעתם על הסקטור העסקי בישראל", אמר.

תאריך:  19/03/2020   |   עודכן:  19/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לובינסקי, מנפגעי העבירה בפרשה, דרש להפסיק את ייצוגו של רונאל פישר בידי הסניגוריה הציבורית    ברון: הייצוג אינו תלוי ביכולת הכספית אלא בחומרת העבירות
איתמר לוין
התפוקה העולמית צפויה לרשום בחודש הבא עודף עצום של 13.7 מיליון חביות ליום, כאשר הביקוש יצנח ב-10.4 מיליון חביות ליום    גולדמן-זאקס: הברנט יירד לשפל של 20 דולר לחבית ומחיר הנפט מטקסס יהיה 25-22 דולר; לפני שבועיים בלבד עמדו המחירים על יותר מ-50 דולר    הנפט עולה הבוקר בשיעור חד, נמשכות הירידות בבורסות אסיה, צפי לירידות חדות בבורסות אירופה וניו-יורק
איציק וולף
משרד הבריאות החל לקבל משירות הביטחון הכללי את המידע שהושג תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים    בהודעה נמסר לחולים ולחשודים במגע עם חולה התאריך שבו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי
איציק וולף
יו"ר הכנסת הודיע שלמשך שבועיים לא תתקיים התקהלות בהשתתפות 10 אנשים ומעלה באולם אחד וכן תוקפד שמירת מרחק של 2 מטרים    "אין בהוראותיי אלה גם כדי לפגוע בסדירותם של דיוני הכנסת וועדותיה, שכן ההוראות הן לגבי אופן התנהלותם של הדיונים"
איציק וולף
חברת ההלבשה הודיעה לבורסה כי בשל משבר הקורונה החריג אין ביכולתה להעריך ולכמת את ההשפעה השלילית הצפויה על פעילותה    החברה מוציאה עובדים לחל"ת במדינות שבהן מתאפשר צעד זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il