X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיירת רכבים יצאה לירושלים במחאה על המהלכים האחרונים של יו"ר הכנסת המשטרה עצרה 3 מפגינים ח"כ שלח: המשטרה מתעמרת בנוסעי שיירת המחאה עמיר פרץ: "מהלכים הפוגעים בדמוקרטיה"
▪  ▪  ▪
שיירת מחאה נגד אדלשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שיירה של רכבים יצאה לירושלים במחאה במחאה על "הניסיונות לחיסול הדמוקרטיה הישראלית", בעקבות המהלכים של יו"ר הכנסת אשר מנע את כינוס המליאה והוועדות. כוחות המשטרה חסמו את כניסת הרכבים ועצרו שלושה מפגינים שעל-פי החשד הפרו את הסדר חסמו את הציר במקום והפרו את תקנות בריאות העם (איסור התקהלות).
"פגיעה במשטר דמוקרטי תקין"
>/BU>
ההחלטה לעצור את השיירה עוררה של של תגובות חריפות במערכת הפוליטית. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, גינה (יום ה') את חסימת השיירה ואמר: "אזרחים רבים מבינים שאסור לשבת בשקט לנוכח המהלכים לריסוק הדמוקרטיה שמובילים נתניהו ואדלשטיין הפוגעים באזרחי ישראל. אני קורא קודם כל לכולם להישמע להוראות. עדיף לקיים את המחאות באופן דיגיטלי ובכל מקרה לא להביא להתקהלויות. עם זאת, העיכוב של נהגים שנסעו בשיירה לירושלים היום הוא בלתי סביר במשטר דמוקרטי תקין. היום ב-15:30 תגיש כחול לבן עתירה לבג"ץ נגד התנהלותו המבישה של אדלשטיין שמונע את כינוס הכנסת והצבעה על מינוי יו"ר. לא נשתוק מול מי שמאיים על הדמוקרטיה ונמשיך לתת גיבוי לכל פעולה נכונה בנושא הקורונה".
ח"כ עפר שלח מכחול לבן: "מהבוקר יש למשטרה משימה: להתעמר בנוסעי שיירת המחאה, שעולים לירושלים למחות על הרס הדמוקרטי. נותנים לאנשים דוחות על הפרעה לתנועה בכביש פנוי לגמרי, תוקעים רמזורים על אדום כדי לעצור מצטרפים. ככה נראית דמוקרטיה שהשלטון החליט להרוס אותה".
ח"כ מיקי חיימוביץ' כתבה בטוויטר: "‏התמונות האלו הבוקר של חסימת אזרחים שרק רצו למחות מהרכב שלהם תוך שמירת הכללים המתבקשים מטרידות מאוד. צעד אחר צעד תחת משבר הקורונה נחצים פה קווים אדומים אנטי דמוקרטיים. לא ניתן".
ו״ר העבודה-מרצ, ח״כ עמיר פרץ אמר כי "בחסות הקורונה ותוך ניצול ציני של החשש מפני התפשטות הנגיף, נעשים מעשים שאסור לנו להשלים איתם. ביום ראשון היו אלה בתי המשפט, אתמול הכנסת, והיום הפגיעה בזכות להביע מחאה (שמומשה לפי הנחיות של משרד הבריאות). בריאות הציבור חשובה מאוד ואנו נעמוד לצד הממשלה בכל מהלך לעצירת התפשטות המגיפה, אך התפשטות המהלכים הפוגעים בדמוקרטיה הישראלית מסוכנים אף יותר, ולכן נעשה הכל כדי לשמור עליה, דוקא בימים קשים אלה.״
חברת הכנסת מרב מיכאלי: "אדלשטיין ונתניהו מנצלים את הפחד מההידבקות בנגיף הקורונה ואת המצוקה הכלכלית המסתמנת כדי להפוך את ישראל למדינת משטרה. לא ניתן לעצור מפגינות ומפגינים שמפגינים לפי החוק. אנחנו חייבות וחייבים לוודא שמדינת ישראל תישאר מדינת חוק דמוקרטית גם אחרי משבר הקורונה".
תגובת המשטרה: "ניסיון לגרור את המטרה לשיח פוליטי
דוברות המשטרה מסרה בתגובה: "אנו דוחים בשאט נפש את כל הניסיונות המופרכים לגרור את המשטרה לשיח פוליטי או ליחס לה מניעים פוליטיים על-רקע ביצוע פעולות אכיפה כחוק.
אף אחד אינו עומד מעל לחוק או מעל לצו בריאות העם שהוצא ע״י משרד הבריאות, זאת ללא כל קשר לדעותיו או נטיותיו הפוליטיות. גם רעשי רקע מעין אלו של בעלי עניין ואינטרסים שונים- לא ירפו את ידנו מביצוע תפקידנו בשמירה על החוק, הסדר ובריאות הציבור. אנו מצפים מכלל הציבור לקיים את הוראות החוק, לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות משרד הבריאות דווקא בעת הזו - שעת חירום לאומית, כשמשטרת ישראל ניצבת בחזית העשיה המבצעית תוך סיכון השוטרים בשטח בעת אכיפת צווי הבידוד ואיסור ההתקהלות."

ח"כ שלח בהפגנה בקריית הממשלה
תאריך:  19/03/2020   |   עודכן:  19/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
3 עצורים בהפגנה ב-ים; גנץ: "ריסוק הדמוקרטיה"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
צבועים! שכחתם את 2005 עצרתם
הכל כדי להרוס את   |  19/03/20 17:20
 
- מי שפינה את גוש קטיף - הליכוד ל"ת
למגיב 1  |  19/03/20 18:27
 
- חצי אמת זה שקר קדימה פינתה
עוד סתם אחד   |  19/03/20 21:56
2
עד שנהנתניהו ומשרתו אדלשטיין
מות הדמוקרטיה  |  19/03/20 17:22
3
מירב קסטנר מיכאלי מלהגת על
מגיב ותיק  |  19/03/20 17:33
4
סכנה ויראלית מרובעת...
דובברמן  |  19/03/20 17:59
5
מי עומד מאחורי הפגנות ומהומות
מי מאחורי זה?  |  19/03/20 18:34
 
- נכון, אסור שיתוף עמם
מישי  |  20/03/20 18:56
 
- מי מאחורי הפעילות
חרגול  |  23/03/20 17:53
6
אל תירא ואל תחת מחבורת
פניה למר אדלשטיין  |  19/03/20 19:01
7
בלגנץ, סדר את הראש ולמד קצת
נגעלת  |  20/03/20 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
משפטים וחברי האקדמיה פנו בכתב לאדשלטיים ועו"ד ינון ובו הם קוראים לכנס את מליאת הכנסת באופן מידי ולפעול ללא דיחוי להרכבת הוועדה המסדרת ועל מינוי וועדות הכנסת הרלוונטיות    "דווקא בשעת חירום זו יש לעמוד על המשמר ולא לאפשר את כרסום יסודות המשטר הדמוקרטי"
דן מרגלית
מצליח הביעה בערוץ-12 חששות שמא ההשבתה היא חלק מפולחן האישיות של ביבי, ושריו שרו לו שירי תהילה    גם ד"ר ערד ניר אמר שנכון כי אין בעולם כולו הנהגה ראויה, שתתייצב כראוי נוכח המחלה ובלי תבהלה
עמנואל בן-סבו
דווקא בימים אלה קולם של לאה ושמחה גולדין, הנאבקים בעוז ובעוצמה, אשר אינם מרפים, מתראיינים, כותבים, מוחים, זועקים את כאבם הנורא על שבנם האהוב, הקצין, הדר גולדין וחברו אורון שאול, טרם הוחזרו לארץ למנוחת עולמים ונמצאים בידי החמאס
אסתר שניאורסון גרי
הלו רמטכ"לים שימושיים שאנסתם עצמכם לשבת עם האויב, שנזקקתם לחבר מרעיכם כתבלבי החצר שכרעו למענכם כששישה מחלקי גופם נסחבים על אבני המרצפת, כדי להביא אתכם לכס הממשלה, בשקר, ברמייה, באחיזת עיניים, בעלילות שווא, וברוע קיצוני שרק בסרטי אימה ראיתי שכמותם
יצחק מאיר
הקול הוא קול של עת משבר, של עת לעשות לאיחוי קרעים, של עת פיוס, של עת חירום, של עת מלחמה באויב המשותף, הקורונה שאינה מבחינה בין מפלגות או סקטורים או אמונות או דעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il