מכ"ם העננים של
השירות המטאורולוגי מושבת מאז חורף 2018, ומאז נעשה שימוש באמצעים זמניים ומאולתרים. המכ"ם המושבת נרכש לפני 20 שנה ופעל בטכנולוגיה מיושנת - מדווח (יום ב', 23.3.20)
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. למכשיר זה חשיבות רבה, במיוחד למטוסים, שכן הוא משמש למתן התרעה מוקדמת על ממטרי גשם חזקים ועל תופעות חריגות אחרות, ומאפשר היערכות מקומית לפגעי מזג האוויר.
עוד נאמר בדוח, כי רשת תחנות מדידה, חלקן עוד מתקופת המנדט, צמחה ללא תכנון וללא ראייה כוללת של הצרכים. בד-בבד הקימו גופים ממשלתיים וציבוריים תחנות מטאורולוגיות לצרכים שלהם, לעיתים בסמיכות לתחנות של השירות המטאורולוגי. תחנות השירות נמצאות ברובן על שטחים ציבוריים, ומיעוטן על שטחים פרטיים; הזכויות על הקרקע של מרבית התחנות טרם הוסדרו. השירות מפעיל ציוד מיושן שאינו עומד בתקנים הבינלאומיים.
ענף המטאורולוגיה פועל ללא הסדרה חוקית כוללת, שמגדירה מיהו הגורם הממלכתי האחראי לתחום, מהם השירותים שעליו לספק ואילו מהם ניתן לפתוח לתחרות, ומיהו בעל הסמכות שעליו מוטלת האחריות לפרסם התרעות ואזהרות מפני אירועי מזג אוויר חריגים ומסוכנים. 112 תקנים בינלאומיים מחייבים טרם הוטמעו בדין הישראלי, למרות שהעבודה על כך החלה לפני שלוש שנים.
אנגלמן מסכם: "קיימת חשיבות רבה לקיומו של גורם ממלכתי המרכז את הפעילות בתחום המטאורולוגיה, בין היתר לצורך ביצוע תצפיות, פרסום תחזיות מזג אוויר, העברת נתונים למרכזים ממלכתיים מקבילים במדינות אחרות ומתן התרעות ואזהרות על אירועי מזג אוויר חריגים העלולים לפגוע בנפש וברכוש. על
משרד התחבורה לבחון את צרכיו של השירות המטאורולוגי ולהסדיר את פעילותו כגורם ממלכתי. כן עליו לפעול לחיזוק השירות המטאורולוגי ולטיוב הממשקים בינו ובין כלל הגורמים העוסקים בנושא כדי להבטיח את איכות התחזיות ואת יעילות הקצאת המשאבים בראייה לאומית".