תבהלת הקורונה הביאה לעלייה חדה של 35% ברכישת מזון ברשתות השיווק. כך עולה מנתוני שירותי בנקאות אוטומטיים (שב"א).
על-פי נתוני שב"א הוצאות הישראלים באשראי ברשתות המזון בחודש מרס עמדו על סכום כולל של כ-3.49 מיליארד שקלים. 35% יותר מבחודש פברואר. גם הרכישות אונליין זינקו, בשיעור של 27%, ועמדו בחודש מרס על סכום כולל של יותר מ-440 מיליון שקל, לעומת 347 מיליון שקלים בחודש פברואר.
מדובר, ככל הנראה, בנתון המושפע גם מהסתערות הישראלים על רשתות השיווק בשל חוסר הוודאות שנגרם בשבועות האחרונים, אך גם מן העונתיות ומחג הפסח שיחול בעוד כשבוע.
בכל שנה מתרכז עיקר עסקות האשראי ברשתות המזון בשבוע, או בשבועיים, שלפני פסח. השנה - בשל חוסר הוודאות, רבים הקדימו לערוך את הקניות לחג. בשל כך, ניתן לראות זינוק של 40.7% בעסקות שבוצעו במרס השנה לעומת הקניות ברשתות המזון במרס 2019, אשר הסתכמו בסכום של 2.48 מיליארד שקלים. זאת, בין היתר משום שחג הפסח חל אז ב-19 באפריל, ומשום כך השפיע פחות על הרכישות בחודש מרס.
ההשפעה העונתית מורגשת גם ביחס לרכישות אונליין ביחס למרס 2019. לעומת חודש מרס 2019 מדובר בזינוק של 48.2% כאשר אשתקד עמד סכום הרכישות בעסקות אונליין על 297.6 מיליון שקל.