X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האומנם מאמין ביל קלינטון כי אלמלא נרצח יצחק רבין היה מגיע שלום תוך שלוש שנים?
▪  ▪  ▪
עוצם את עיניו. קלינטון [צילום: פלאש 90]

הנשיא לשעבר קלינטון, קבע לאחרונה בנאום לזכרו של ראש הממשלה המנוח, כי אלמלא נרצח היה רבין מביא את השלום תוך שלוש שנים. האם היו אלו רק דברי נימוס שנועדו להביא נחת לבני משפחת רבין, או אולי האמין בהם באמת?
מעבר לשאלה הפילוסופית האם המנהיג יוצר את ההיסטוריה או להיפך, כדאי לבחון את האירועים מאז הרצח, וזה עשוי ללא ספק להקל את הדיון בסוגיה. כל ממשלות ישראל מאז ביצעו מחוות וצעדים בוני שלום, אשר ספק אם רבין ז"ל היה מוכן לבצע.
ביהודה ושומרון עברו סמכויות השלטון בפועל לידי הרש"פ, התוצאה הייתה גל טרור שהגיע לשיאו בפיגוע מלון פארק וחייב את ישראל לצאת למבצע "חומת מגן" ולבנות את גדר ההפרדה.
בלבנון בוצעה נסיגה חד-צדדית חפוזה, שהביאה להתחמשות ולהתבססות של חיזבאללה. התוצאה הבלתי נמנעת הייתה מלחמת לבנון השנייה וחשיפת מדינת ישראל מחדרה צפונה לטילים.
בדרום, בוצעה הינתקות מכאיבה שקרעה את עם ישראל. הסכמתינו לבחירות הביאה לשלטון חמאס ולגשם של טילים שנורו מן האיזורים שפונו.
לאחרונה מתברר לנו כי הגדלת טווחי הטילים מהצפון ומהדרום הביאה לכיסוי כמעט מלא של שטח ישראל.
במילים פשוטות כל הפעולות הללו, בצירוף הצהרות שלא נשמעו אפילו בימי אוסלו העליזים, לא קידמו את השלום אלא רק הרחיקו אותו. האמנם היה רבין ז"ל מסוגל למצוא דרך קסמים שהייתה משנה את המציאות?
הבעיה של קלינטון דומה לזו של מחנה השלום בישראל. נדמה להם כי אנו משחקים שח-מט עם עצמנו והפעולות החד-צדדיות שלנו יביאו את הצד השני לרצות שלום. הם עוצמים עיניהם למראה המציאות ואוטמים אוזניהם להצהרות הגלויות של מנהיגי הפלשתינים, ארגוני הטרור ומדינות האיסלאם הקיצוניות.
הבשורה שאנו מקבלים משם היא חד-משמעית: אין הם רוצים שלום או הסכמה, אלא חיסול מוחלט של ה"ישות הציונית". ההתרפקות על המנהיגים הפלשתינים ה"מתונים" הלובשים חליפות ומדברים במליצות היא חלום שווא, כי אפילו מנהיגים אלו שהם ממילא חסרי כוח להשפיע, הינם זאבים בחליפות כבש.

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבח שטרן
האם יסכים יושב-ראש הכנסת למנות לתפקיד החשוב של היועץ המשפטי לכנסת אדם, שבשבתו כערכאת ביקורת ראשונית, "לא הבחין" בבעייתיות של מינויים פסולים? אדם שגם היום מנסה למכור לציבור חצי אמת, שכבר אמרו חכמים שהיא גרועה מן השקר?    חברי הליכוד נגד אייל ינון
סופיה רון-מוריה
חודשים ארוכים אחרי הצטרפות מפלגתו לממשלה, דניאל בן-סימון חוצה את הקווים ומצטרף כמעט-סופית למורדים. את העשן של אש המרד הצנועה הזו מריחים היטב בלשכת שר המשפטים
דני בז
אלימות מילולית ברשת מובילה למסקנה בלתי נמנעת: אין כמעט הבדל בין האלימות אליה אנו נחשפים במסלולי האינטרנט, לזו המופגנת כלפינו בכבישי הארץ    מאבדים צלם אנוש מאחורי המקלדת
ד"ר צ'לו רוזנברג
הנושא המרכזי עליו, כנראה, דיברו נתניהו ואובמה, הוא הנושא הפלשתיני ותהליך השלום    לא תהיה זו הפרזה אם נקבע שאובמה איננו מרוצה מן העמדה הישראלית, בלשון המעטה    ולאלה המחשיבים אותו לאידיוט ולרטוריקן חסר תקנה, אומר כי ראוי לקחת אותו ברצינות
אורי גנני
עד היום לא נמצא אדם או גוף אחד בממסד הפוליטי, המוסדי, האקדמי או התקשורתי, שישים את הטיפול במחדל האיום על ישראל בראש מעייניו למען עתיד המדינה ואזרחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il