X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מבזקים

משרד הבריאות הודיע כי מחקירה אפידמיולוגית שנערכה לאחד מחולי הקורונה, התברר כי שהה בסניף פתוח של איקאה בראשון לציון. החולה ביקר בסניף ביום שני האחרון (27 באפריל) בין השעות 16:00 ל-17:00. קונים שהיו באותה עת בקרבתו יתבקשו לשהות בבידוד בן שבועיים.

תאריך:  01/05/2020   |   עודכן:  01/05/2020
+"הרוב ייכשלו, אבל צריך רק בודדות"
18:11 01/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מדענים בכל העולם בודקים אלפי תרופות קיימות, בתקווה שכמה מהן יתגלו כיעילות נגד הקורונה  ▪  שני צוותים בקליפורניה מצביעים על קרוב ל-30 תרופות הנראות מבטיחות אחרי הניסויים הראשוניים  ▪  "אנחנו צריכים רק אחת או שתיים", אומר המדען המוביל את אחד המחקרים

remdesivir כטיפול בקורונה / CBS This Morning
טיפול נמרץ, לימה, פרו [צילום: רודריגו אבד, AP]
צוות צבאי, מדריד, ספרד [מאנו פרננדז, AP]
+משרד החינוך מאפשר גמישות בפתיחת בתיה"ס עד יום ג'
16:03 01/05/20  |  עידן יוסף

בעקבות מחאת ראשי הערים הגדולות, משרד החינוך הודיע למנהלי בתי הספר כי ניתן לפתוח את הלימודים ביום שלישי, אם הם אינם ערוכים כראוי.

+חברי ועדת הקורונה סיירו במרכז השליטה הלאומי של משרד הבריאות
15:57 01/05/20  |  עידן יוסף

חברי ועדת הקורונה של הכנסת סיירו במרכז השליטה הלאומי של משרד הבריאות ובמעבדת הקורונה בבית החולים שיבא תל השומר. בהצהרה לתקשורת בסיום הסיור אמר ח"כ עפר שלח, יו"ר הוועדה: "ברורה פה התרומה של גופי הביטחון שמביאים הרבה ידע ניסיון ומשאבים. המסר שצריך לצאת מכאן דווקא בימים אלה שאנחנו נכנסים לימים של חיים בנוכחות קורונה, חשוב להבין שכל מה שגויס כאן, צריך לעבור תהליך של נורמליזציה ואזרוח. החל בהקמת גוף שליטה אזרחי קבוע שיטפל בנושאי משבר כפי שהמליצה הוועדה במסקנות הביניים שלה, וכלה בלקיחת כל המסקנות שהוסקו כאן - הפיכה שלהן למערכת קבועה שיודעת להתמודד, כולל לגייס בשעת חירום משאבים שהמדינה מחזיקה לדברים אחרים.
"אם כל מה שיישאר כאן זה רוח ההתנדבות והיכולות העצומות של גופים כמו צה"ל ושל המוסד, ונעבור למצב כמו המצב הנוכחי שהמשק נפתח ומוסדות הלימודים חוזרים לפעול, עם הישענות על הגופים הללו שיש להם משימות כבדות במקומות אחרים, אנחנו לא נתמודד טוב עם הגלים הבאים אם יהיו חס וחלילה. אם אנחנו ניקח את רוח ההתנדבות והעוצמה הזאת ונהפוך אותה למערכת אזרחית מתפקדת, נרוויח משהו חשוב גם מהמשבר הגדול הזה".

[צילום: חיים רובינשטיין]
+נתפס נער שהסיע חולה קורונה מאומת
15:32 01/05/20  |  עידן יוסף

במהלך פעילות אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש באזור הדרום, נעצר על כביש 90 נהג שחלונות רכבו כהים. במהלך הבדיקה, הבחינה השוטרת כי הנהג נראה צעיר מכדי לנהוג על הרכב ואכן, נמצא כי הוא בן 15 ואין לו רשיון נהיגה.
הנער הסיע תושב רהט בשנות ה-20 לחייו, שאובחן כחולה מאומת בנגיף הקורונה ואמור היה לשהות בביתו בבידוד מוחלט.
השוטרים התמגנו בהתאם, הורו לשניים להשאר ברכב עד לסיום הטיפול. נגד הנוסע נרשם דוח בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת התקנות לשעת חרום והזמנה לבית המשפט בגין מתן רשות לאחר. הוא שוחרר ונשלח לביתו להמשך בידוד. הנער בן ה-15 זומן גם הוא לבית המשפט בגין נהיגה ללא רישיון.

[צילום: דוברות המשטרה]
+שיפור משמעותי במצבו של חולה הקורונה בן ה-59 מכרמיאל
14:40 01/05/20  |  עידן יוסף

לאחר 11 ימים, בהם היה במצב קשה מאוד, מונשם ומורדם, חל שיפור משמעותי במצבו של חולה הקורונה בן ה-59, תושב כרמיאל, המאושפז במחלקת הקורונה המבודדת במרכז הרפואי לגליל בנהריה. אתמול הוא נותק ממכשירי הנשמה וכעת הוא נושם בכוחות עצמו ובהכרה מלאה.

+יו"ר ועדת הכספים: הממשלה אינה מנהלת את מערכת החינוך
14:29 01/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, אומר כי הבלגן הניהולי ניכר במערכת הבריאות בא לידי ביטוי בדרך ניהול המשבר בידי הממשלה. לדבריו, התוהו ובוהו עם חזרת התלמידים לבתי הספר הוא רק תסמין לחלמאות הניהולית של הממשלה. "אין ממשלה שמנהלת את מערכת הבריאות, אין ממשלה שמנהלת את מערכת החינוך ואין ממשלה שתציל את המשק הקורס".

+15 ערים גדולות: לא נפתח את מערכת החינוך
14:25 01/05/20  |  עידן יוסף

פורום 15 הערים העצמאיות דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על דחיית מועד ההפעלה של מערכת החינוך מיום ראשון הקרוב. "אין ספק שמהלך זה יש בו כדי לתרום לחברה, למשק ולכלכלה, וכמובן לילדי ישראל עצמם", כתב ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בשם הפורום. "עם זאת, בנסיבות שנוצרו העיתוי שנקבע להפעלת החלטת הממשלה אינו מאפשר את יישומה הבטוח והתקין".
עוד כתב: "מתן הנחיות סותרות או הנחיות המונחתות ברגע האחרון, במהלך סוף השבוע הקרוב, מהרגע להרגע, הופכות את המשימה לבלתי אחראית ואף מסוכנת, וזאת עם כל הרצון הטוב".
בפורום מבקשים ראשי העיריות לדחות את מועד החזרה ללימודים בבתי הספר בכמה ימים. "על-מנת שנוכל להחזיר את מערכת החינוך לפעילות ראויה, כפוף לכללי הבטיחות והמגבלות הרפואיות ההכרחיות בתקופה זו, ולאפשר לכלל העיריות ללא יוצא מהכלל לחדש את פעילותה, אנו קוראים לממשלה לדחות את הפעלת מערכת החינוך במספר ימים", נכתב. "כמו-כן, נבקש כי הממשלה תנחה את משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרד האוצר להיכנס עמנו לדיון מקצועי מואץ להיערכות משותפת, סדורה וקוהרנטית להפעלת מערכת החינוך, מתוך הבנה שעליהם לעשות הכל כדי לסייע לנו, הגורמים האמונים על הפעלת מערכת החינוך לאורכה ולרוחבה של ישראל, לבצע את המוטל עלינו באופן תקין ובטוח לטובת ילדי ישראל ומשפחותיהם".
לערים אלה הצטרפו ערים נוספות. אחרות הודיעו כי מערכת החינוך אצלן תיפתח באופן חלקי.

+רמת הכוננות בחבל חוביי יורדת
14:09 01/05/20  |  עידן יוסף

סוכנות הידיעות הסינית מדווחת כי מחוז חוביי, שם החלה התפרצות נגיף הקורונה, תוריד את רמת הכוננות שלה מהגבוהה ביותר לדרגה השנייה בגובהה החל ב-2 במאי", זאת לאחר חודשים של נעילה הרמטית.

+כיתות ד'-י' יחזרו ללמוד בחודש יוני
13:35 01/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיום ראשון כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חוזרות ללמוד ובחינוך החרדי כיתות ז'-י"א  ▪  המל"ל המליץ לדחות את חידוש הלימודים, אך נתניהו הטה את הכף וכעת הוחלט - חלקים ממערכת החינוך יחזרו לפעילות ביום ראשון, בהנחיות קפדניות של משרד הבריאות  ▪  גני הילדים והפעוטונים ייפתחו ב-10 במאי

שר החינוךך וראש הממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
לימודים לחלק מהתלמידים [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+עיריית ת"א: הלימודים בגיל הרך לא יתחדשו
13:05 01/05/20  |  עידן יוסף

עיריית תל אביב יפו לא תפתח את גני הילדים וכיתות א'-ג' ביום ראשון, מלבד החינוך המיוחד שהלימודים במסגרתו יימשכו כרגיל. ראש העירייה רון חולדאי אמר: "לא ניתן לפתוח ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות רק ביום שישי. שינויים טורפים את הקלפים ודורשים היערכות מחדש".

+השראה מצ'רצ'יל ומחשבי קוונטום
12:53 01/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דניאל פינקלשטיין מציע בטיימס: לחשוב מה יקרה אם פעולה מסוימת לא תינקט, ולהגיע כמה שיותר מהר למצב בו מחשבי קוונטום יעשו במקומנו את ההכנות לטווח ארוך

מצב הקורונה בבריטניה, 28.4.20 / סקיי ניוז
שעות במקום מיליוני שנים [צילום: סת' ווניג, AP]
+המגזר הציבורי ימשיך לפעול במתכונת חרום ליומיים נוספים
12:02 01/05/20  |  עידן יוסף

בהמשך לאישור הממשלה להארכת תקנות שעת חרום החלות כיום, ימשיך המגזר הציבורי לפעול במתכונת חירום עד ליום ה- 2.5.20. בהתאם, ימשיכו לחול אותם כללי תשלום לעובדים המוגדרים חיוניים ולעובדים שמוגדרים רגילים.
במהלך סוף השבוע תדון הממשלה בהחלת הוראות ה"תו הסגול" על המגזר הציבורי במטרה להרחיב את היקף השירותים לציבור ואת מכסת העובדים שתתאפשר חזרתם לעבודה. במסגרת הדיון יוגדרו קבוצות העובדים שלא תתאפשר חזרתם לעבודה בשלב זה. במקביל, הממונה על השכר, קובי בר נתן ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד פועלים להגעה להסכמות קיבוציות באשר להמשך מתכונת ההעסקה והשכר של העובדים שיחזרו לעבודה וכן של אלו שלא תתאפשר חזרתם.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולה קורונה שהה בסניף איקאה בראשל"צ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
מיום ראשון כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חוזרות ללמוד ובחינוך החרדי כיתות ז'-י"א    המל"ל המליץ לדחות את חידוש הלימודים, אך נתניהו הטה את הכף וכעת הוחלט - חלקים ממערכת החינוך יחזרו לפעילות ביום ראשון, בהנחיות קפדניות של משרד הבריאות    גני הילדים והפעוטונים ייפתחו ב-10 במאי
איתמר לוין
דניאל פינקלשטיין מציע בטיימס: לחשוב מה יקרה אם פעולה מסוימת לא תינקט, ולהגיע כמה שיותר מהר למצב בו מחשבי קוונטום יעשו במקומנו את ההכנות לטווח ארוך
איתמר לוין
התנהגות מנהיגינו הפוליטיים מזכירה את זעקתו של המשורר הלאומי בשנת 1931 ועלולה לגרום לאובדן אמון בהם    תוצאה חיובית אפשרית של המגיפה תהיה הפסד של טראמפ בבחירות    תקציבי הביטחון יספגו קיצוצים משמעותיים, אך לצד זאת יהיה צורך בהיערכות צבאית למצבי חירום בריאותיים    המדינה החמיצה הזדמנות נדירה לשנות את היחסים עם המגזר החרדי    העבודה מהבית לא תחליף בצורה משמעותית את המשרדים
איתמר לוין
כאשר המחיר המלא של התנהגות מסוכנת אינו נופל על האחראים לה, נוצר עידוד ליטול סיכונים מיותרים    נכון וחיוני לסייע לנפגעי הקורונה אבל בהמשך צריך יהיה לדרוש נטילת אחריות - סבור אקונומיסט
עידן יוסף
תנועת הרכבות תחודש בחלקה הגדול כבר באמצע חודש מאי, למעט מספר קווים שיקבלו מענה באמצעות תחבורה ציבורית חלופית באוטובוסים או הסעים חינמיים בקווים קצרים    הקווים באזור סבידור יתחדשו רק בעוד כחודש, לנוכח הצורך בזירוז עבודות החשמול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il