X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. מכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
בנט ונתניהו. "אוהב לרקוד סולו" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שר התחבורה הוסיף: "מבחינתו הציונות הדתית חייבת לקבל את "הצעתו הנדיבה" ולשתוק. אחרי שנה שלמה של נאמנות אפילו משא-ומתן נתניהו לא מצא לנכון לקיים איתנו. כך נראית פטרונות, לא שותפות" חושף את פרצופו של נתניהו: "ככה הוא מתייחס לכל השותפים שלו. כבר שנים שהוא אוהם אותם קטנים, כנועים"
▪  ▪  ▪

לאחר סירוב השר נפתלי בנט להצעת נתניהו, תוקף בחריפות (יום ג', 12.5.20) שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', את רה"מ בנימין נתניהו ואת הודעת הליכוד ומבהיר: "נתניהו במפגן מדהים של פטרונות, יהירות וזלזול בציונות הדתית מסביר למה אין לנו מה לחפש בממשלה שלו, בפינה הקטנה וחסרת ההשפעה שהוא מייעד לנו".
ברשומה ארוכה ונוקבת בפייסבוק מתרעם סמוטריץ' על התנהלות ראש ההממשלה במו"מ הקואליציוני: "זוהי שותפות שמבוססת על זלזול עמוק מצידו של נתניהו וניסיון שלו להקטין את הציונות הדתית, לשים אותה בפינה מגזרית כשהוא קובע לה מה חשוב לה ובמה מותר לה לעסוק, ובעיקר להדיר אותה מכל עיסוק לאומי".
הוא ממשיך ותוקף אישית את רה"מ ומבהיר: "נתניהו, שרואה רק את נתניהו, אוהב לרקוד סולו. לקבל את כל ההחלטות לבד בלי שאף אחד מפריע או מתערב לו. הוא לא מסוגל לקבל שלימינה יש מה לומר על מתווה האו"ם המופקר להשארת המסתננים שהוא חתם עליו, על החיבוק והחיזוק שהוא מעניק למערכת המשפט לכל אורך שנות שלטונו, על הגמגום מול הערבים והכניעה לוועדים, על שחיקת הזהות היהודית של המדינה, ועוד. מבחינתו שהציונות הדתית תקבל תקציבים, תצדיע ותחתום".
"ביהירותו נתניהו לא מצליח להבין מה לציונות הדתית ולאתגרים לאומיים כדוגמת הביטחון, הבריאות, התחבורה ותיקון מערכת המשפט. אין חולק על הצלחתו של בנט במשרד הביטחון ועל זו שלי במשרד התחבורה. אבל מבחינתו ימינה לא אמורה בכלל לעסוק באף אחד מהם. לשיטתו רק לליכוד מותר להציב עמדה בשאלות לאומיות הנוגעות לכלל אזרחי ישראל, וגם זה לא חלילה הליכוד כולו אלא רק קומץ נאמניו בו, ואילו ימינה צריכה לעסוק "בנושאים החשובים לציונות הדתית כדוגמת השירות הלאומי, החטיבה להתיישבות, ועוד".
"זה מקור הזלזול שלו ושל אנשיו ברב דרוקמן והאיבה האישית שלו לבנט ולמה שהוא מייצג. לא עניינים אישיים עם שרה ולא נעליים. רק היומרה "החצופה" לשים יד על ההגה ולהיות עם אמירה בסוגיות לאומיות".
"האמת היא שככה נתניהו מתייחס לכל השותפים שלו. כבר שנים שהוא אוהם אותם קטנים, כנועים, עסוקים ב"יבנה וחכמיה" ומשאירים לו פנוי לחלוטין את המגרש הלאומי לעשות בו כרצונו כמנהיג בלתי מעורער. לכן כל כך נח לו עם המפלגות החרדיות וכל כך קשה לו עם הציונות הדתית, שיש לה, מראשית היווסדה, אמירות ויומרות לאומיות רחבות".
"כך נראית פטרונות ולא שותפות"
סמוטריץ' ממשיך ומפרט את מקומה של ימינה במפה הפוליטית העומדת בניגוד לשאיפותיו של רה"מ: "ימינה דורשת יד על ההגה של הנהגת המדינה. זה חשוב לציונות הדתית, ועם זה נתניהו לא מסוגל להשלים. הבעיה אינה עוד תיק או פחות תיק. נתניהו פשוט לא מוכן לראות את ימינה בתפקידים משמעותיים עם השפעה לאומית. כי אם היא תהיה כזו היא תאתגר בשאיפת המצויינות שלה את הבינוניות של הליכוד. את הוותרנות שלו בתחום המדיני, את החולשה והכניעה שלו במשך שנים למערכת המשפט, את הגמגום שלו בזהות היהודית, את ארבעים שנות שלטון הליכוד ואת התוצאות המוגבלות מאוד שלהן כמעט בכל תחום".
"נתניהו מלין על פירוק השותפות מצד ימינה בכך שהיא לא חתמה לו לנשיא המדינה, בשעה שמתברר שמבחינתו מעולם לא הייתה שותפות כזו. זה מסביר מדוע עם גנץ הוא נפגש עשרות שעות כדי לייצר שותפות ואילו עם ימינה הוא לא נפגש ולו פעם אחת כדי לנסות להגיע להבנות ולהמשיך את השותפות. מבחינתו הציונות הדתית חייבת לקבל את "הצעתו הנדיבה" ולשתוק. אחרי שנה שלמה של נאמנות אפילו משא-ומתן נתניהו לא מצא לנכון לקיים איתנו. כך נראית פטרונות, לא שותפות".

תאריך:  12/05/2020   |   עודכן:  12/05/2020
+מנכ"ל משרד החקלאות פורש מתפקידו
18:48 12/05/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן-אליהו, פורש מתפקידו. בן-אליהו כתב לבני גנץ כי לאור העברת המשרד לכחול לבן הוא יתפטר ויעביר את המושכות למנכ"ל החדש שימונה. בשבוע שעבר, התריע מנכ"ל משרד החקלאות בפני יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון, כי החקלאות בישראל אינה מסוגלת לספק לאזרחי המדינה ביטחון תזונתי המבוסס על תוצרת מקומית.

[צילום: פלאש 90]
+ליברמן: הגדלת התקציב לישיבות - חלם
18:31 12/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו שב ותוקף ת המפלגות החרדיות. בציוץ בטוויטר כתב: "‏ש"ס ויהדות התורה 'קיבלו הבטחה כי התקצוב הממשלתי שהובטח להן לטובת ישיבות ומוסדות חרדיים יוסיף לעבור גם בתקופת החרום, והוא אף צפוי לתפוח לאחריה' - חלם זה פה!".

+תיק הבריאות הוצע לאדלשטיין
14:53 12/05/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליולי אדלשטיין את תיק הבריאות. בפגישה קודמת עם ראש הממשלה הציע לו ראש הממשלה את תיק החינוך. לא ידוע מה השיב אדלשטיין. ייתכן שנשאר בעמדתו כי אם לא יקבל את ראשות הכנסת ישמש כחבר כנסת מן המניין.

+מסתמן: חוטובלי תקבל את תיק ירושלים ומורשת
14:13 12/05/20  |  עידן יוסף

מסתמן: ח"כ ציפי חוטובלי תקבל את תיק ירושלים ומורשת, במטרה לנסות לפייס את הציונות הדתית (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זלזול ונסיון להקטין את הציונות הדתית"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
חצופים ניוז 1 מה זה מתגולל? ל"ת
ירושלמית  |  12/05/20 12:23
 
- }}}סמוטריץ מוזמן להשלים שרות
משמעותי בצהל...  |  13/05/20 08:38
2
כשתשב ליד טיבי ושלח אולי תתבגר ל"ת
יאקי  |  12/05/20 12:59
3
בכיינות אינה באה במקום כוח.
בן נאמן  |  12/05/20 13:04
4
למה מגיע לכם יותר מאחרים ?למה? ל"ת
יאקי  |  12/05/20 14:14
5
צריך להגיד אמת.
יוסי מ.  |  12/05/20 14:16
 
- אם נצליח לחסל את הפעילות של
בן נאמן  |  12/05/20 16:02
 
- יכול להיות שאתה.....
יוסי מ.  |  13/05/20 18:07
6
ברוך בואך למועדון
עודד הנודד  |  12/05/20 14:26
 
- עודד הנודד, נתניהו הכי טוב שיש
בן נאמן  |  12/05/20 16:14
7
איזה דרישות יש ל"קטן" הזה
קובגר  |  12/05/20 15:15
 
- סתם גועל נפש של תגובה ל"ת
ירושלמית  |  12/05/20 15:45
8
"זורק אבנים כמו נערי הגבעות"? ל"ת
יאקי  |  12/05/20 16:16
9
הילד נעלב לא קיבל מספיק סוכריו ל"ת
יאקי  |  12/05/20 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
כך על-פי סקר Direct Polls LTD    סמוטריץ': "כרגע זה נראה שאנחנו הולכים לאופוזיציה, כי אין שום משא-ומתן"
עידן יוסף
חברי הסיעה הסכימו פה אחד על הליכה לאופוזיציה, והתחייבו לאתגר את הקואליציה תוך בנייה עצמית שתהפוך אותם לחלופה ימנית אמיתית, כלשונם, לליכוד    שקד: "עלינו להתאחד למפלגה אחת"
איציק וולף
טל בן-יעקב
לאחר הבחירות גנץ עמד בצומת דרכים: או ללכת לבחירות רביעיות, או להקים ממשלת מיעוט, או להעביר את חוקי נתניהו, או להיכנס איתו יחד לממשלת אחדות    הוא הבין את גודל השעה וכי במשבר כל כך חריף העם זקוק לממשלת אחדות    הוא נכנס אליה בידיעה ברורה מראש שיש סיכוי גבוה כי לא יכהן בה כראש ממשלה, ועשה זאת לטובת העם והמדינה    חסרים לנו פוליטיקאים כמוהו
מירב ארד
נאמן: "לשמור על גוש אידיאולוגי בתוך הממשלה"    יו"ר מועצת יש"ע: "לעשות כל מאמץ לשלב את ימינה בממשלה"    סמוטריץ': "נתניהו לא רוצה את ימינה מעורבת בקבלת ההחלטות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il