X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה בסקירה שהכין המרכז למחקר מדיני במשרד החוץ בנושא פתיחת השמיים לאחר הסגר לפי הערכת סוכנות התעופה האירופית התעופה לאירופה תספוג אובדן של 5 עד 6.2 מיליון טיסות
▪  ▪  ▪
נמל תעופה מינכן במשבר הקורונה [צילום: AP]

לפי הערכת ארגון התעופה האזרחית הבינ"ל (ICAO) שנת 2020 תסתיים בהתכווצות חדה של הפעילות העסקית, כאשר עיקר הפגיעה צפויה באירופה ובאסיה. על-פי התחזית, אך גם בתרחיש של התאוששות מהירה של הענף, הוא לא צפוי לחזור לרמתו מ-2019 עד סוף שנה - כך עולה בסקירה שהכין המרכז למחקר מדיני במשרד החוץ בנושא "פתיחת השמיים - תכנון היציאה מהסגר".
מהסקירה עולה עוד כי לפי הערכת סוכנות התעופה האירופית EUROCONTROL, היקף טיסות הנוסעים באירופה כיום הוא כעשירית מרמתו אשתקד ועלול לספוג במהלך שנה אובדן של בין 5 ל-6.2 מיליון טיסות ביחס לשנת 2019, שהן בין 45% ל-57% בהתאמה. גם בתרחיש של התאוששות מהירה, הענף יגיע לקראת סוף 2020 להיקף פעילות של 86-75% מרמתו בשנת 2019.
הצעדים הננקטים לקראת פתיחת תנועת מטוסי נוסעים
אחד הפתרונות המוצעים לאפשר חזרה לתנועת נוסעים ותיירים בין המדינות הוא יצירת אזורים בטוחים לתנועה ("Bubble Travel") בין מדינות ללא צורך בתקופת בידוד. פתרון זה יתבסס על הסכמים בילטרלים בין המדינות, שקיפות והעברת מידע מלאים בין המדינות בנוגע לבריאות וכן תיאום מלא במתן אישורי כניסה ומעבר. להבנתנו טרם נקבעו קריטריונים ברורים למעבר בין
המדינות.
המדינות בלטיות, אסטוניה, לטביה וליטא יהיו הראשונות ליישם מודל זה וכבר
תאמו ביניהן על הקמתה של "בועה" בין המדינות, לאחר סיום מגבלות הנסיעה בשנגן ב-16.5 . הגם שמעבר שיתאפשר בין המדינות, הדגש הוא על פעילות עסקית ולימודים ולא על תיירות. ישראל מקיימת מגעים עם יוון וקפריסין להסדרים ברוח זו.
  • בדיקת המצאות הנגיף (PCR) - כחלק מהתנאים להשבת תנועת המטוסים שנדונה בנציבות הא"א ב-5.4 קידמו מדינות יוון, קפריסין את האפשרות לפרוטוקול אירופי משותף לבדיקת המצאות הנגיף בטרם העלייה למטוס. פרוטוקול שכזה, יחד עם צעדים מותאמים בטרמינל, נועדו להבנתנו לאפשר את כניסתם של תיירים זרים למדינות, למנוע הצורך בהתאמות תצורת המושבים בטיסות ולפטור מן הצורך בבידוד. האיחוד עוד לא קיבל החלטה בנושא. בהתאם, לקראת אפשרות פתיחתו מחדש של ענף התיירות ביוון, הממשלה שוקלת חיוב נוסעים המגיעים למדינה להציג אסמכתא לתוצאה שלילית בבדיקת נוכחות הנגיף, לכל המוקדם 72 שעות לפני הטיסה.
  • יצירה של מסלול מהיר לאישים מסוימים, הפוטר אותם מבידוד או מבדיקות ומאפשר תנועה תדירה יותר. המטרה לייצר קבוצה מצומצמת של אנשים המביאים "תועלת" כלכלית או אחרת למדינה, לה יהיה חופש התנועה, דוגמת: סטודנטים, מורים, רופאים, אנשי מקצועות מבוקשים, פועלים בחקלאות או בתעשיה (ממדינות שכנות), אנשי עסקים, בעלי נדל"ן (דירות או עסקים). בסין נשקלת אפשרות ל"מסלול מהיר" ליחידים בתנאים מסוימים ללא בידוד, לאחר בדיקת המצאות הנגיף לפני הטיסה ומייד לאחר הנחיתה. בהונג קונג כבר נתקבלה החלטה לאפשר זאת בטיסות מסין, לאנשים "שפעילותם העסקית מועילה להונג קונג" (מורים ואנשי עסקים, אך ההגדרה עמומה ויכולה להתאים לאנשים רבים (וקיבלו אישור לכך מראש). הם יהיו רשאים להיכנס להונג קונג ללא צורך בבידוד.

תעופה בקורונה - לקראת יציאה מהסגר / סקירה
הנייר סוקר את דרכי התמודדות ואת הצעדים הנשקלים על ידי המדינות השונות ברחבי העולם לקראת פתיחת תנועת מטוסי נוסעים. המסמך מתייחס בנוסף לפעילות למניעת הדבקה בטרמינלים ובמטוסים. המסמך נוגע גם בסוגיית הערכת הנזקים בענף התעופה כתוצאה ממשבר הקורונה והצפי לשנה הקרובה. (8 עמ')
ההשלכות הכלכליות של מגפת הקורונה על נמלי התעופה / סקירה
התפרצות מגפת הקורונה ברחבי העולם, הובילה להגבלות חמורות על תנועת הנוסעים בדרך האוויר ולמשבר כלכלי גלובלי, גרמה לקריסת הביקוש לטיסות הנוסעים בכל רחבי העולם. תחזית יאטא ותחזית ICAOמצביעות על כך שמספר הנוסעים הגלובלי הבינלאומי והפנים ארצי במהלך שנת 2020 יהיה נמוך משמעותית ממספר הנוסעים הגלובלי במהלך שנת 2019. קריסת הביקוש לטיסות נוסעים הובילה לירידה בהכנסות וכפועל יוצא הפסדים ופגיעה משמעותית בתזרים המזומנים של חברות התעופה ושל נמלי התעופה.
תאריך:  13/05/2020   |   עודכן:  15/06/2020
+צה"ל מגביל נסיעת חיילים בתחבורה הציבורית
01:00 14/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תיאסר עלייה לאוטובוסים מהתחנות המרכזיות בשעות השיא של ימי ראשון וחמישי  ▪  נסיעה ברכבות (כאשר ישובו לפעילות) תיאסר לחלוטין  ▪  המשטרה הצבאית תוודא שחיילים חובשים מסכות

חיילים במרכזית חוף הכרמל. עלייה לאוטובוס - רק בשעות השפל
+דלק קידוחים: צפי לירידה עד 20% בהכנסות
00:17 14/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת דלק דיווחה על ירידה בביקושים ובמכירת הגז הטבעי ממאגרי לוויתן ותמר מחודש מרס 2020 ועד היום  ▪  צופה ירידה של עד 20% בהכנסות המאגרים השנה, וירידה של עד 15% בצפי ההכנסות לשנת 2021

מאגר לוויתן. תנודות חדות [צילום: אלבטרוס]
+מנכ"ל משרד הבריאות הודיע: הרכבת תישאר סגורה
22:23 13/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בר סימן טוב ביטל את האישור שנתן פרופ' גרוטו להחזרת שירות הרכבות בטענה שדי בכך שחולה אחד יחזיר את המדינה שבועות אחורה  ▪  המתווה שאושר עקרונית: חזרה באופן הדרגתי, ללא הגבלת מספר הנוסעים והמלצות כגון לא להניח ציוד אישי על השולחנות בקרון ולהימנע מאכילה ושתייה ומנגיעה בפנים

פקחים ברכבת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+חיילים בודדים משוחררים יקבלו 4,000 שקל
19:33 13/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הביטחון הודיע על מענק דיור חד-פעמי שיינתן לחיילים משוחררים בודדים המקבלים סיוע בשכר דירה בשנה הראשונה לשחרורם מצה"ל

[צילום: יניב זוהר ]
+גוואלד וכלכלת הבחירות
18:40 13/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

הבחירות היו באופק ונשארו באופק, כלכלת בחירות היא כאן ועכשיו, ומה שאוכל את הכסף זו כלכלת הבחירות ולא כלכלת הקורונה

לסחוט את המערכת עד תום [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+פניציה צפון ייסגר: 40 מלש"ח בור תקציבי
17:46 13/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפעל הזכוכית פניציה צפון יכבה ביום ראשון את התנור ויפטר 282 עובדים  ▪  מנכ"ל המפעל: "כל מפעלי הזכוכית בעולם עמוסי זכוכית, ביום שהקורונה תיגמר, הם ינסו למכור את הזכוכית שלהם בכל מקום בעולם, במחירי רצפה. ביקשנו מענק מאוד משמעותי שיעזור לנו להתגבר וביקשנו שתעשה פעולה מידית לחסימת יבוא"

מפעל פניציה באזור התעשיה ציפורית בגליל
+שולחן עגול של מכון אהרן בנושא מכת הקורונה
14:43 13/05/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

אני לא מומחה בתחום, אבל מספיק להקשיב למומחים בנושא בשביל להבין שהקונספט של משרד הבריאות הוא גישוש באפילה

החלטות אמיצות [צילום: איתמר לוין]
+הבעיה של צוותי המתמחים חרף משבר הקורונה
12:34 13/05/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה

לעניות דעתי מתמחים צריכים לעבוד בין 15-12 שעות כאשר תפקידם מוגדר מראש, וכך יש להם זמן והם יכולים לשמש ככוח עזר, אך לא מעבר לכך  ▪  לפני מספר ימים פורסם שמשרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכם על-כך שהמתמחים יעבדו 16 שעות בלבד, אך לא ברורים התנאים

שינוי בתנאי עבודה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה עלה ל-262
12:24 13/05/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-262, מספר החולים ירד ל-4,104, בהם 51 מונשמים.

+ציוד רגיש
12:14 13/05/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - שיאים של הזיה, להפיל את פלין, ממשיכים מרחוק, מה יש להסתיר?! ושלטים ו'  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו

בסיס צאלים [צילום: ירון רוזנטל]
+אגד: הנהגים מסרבים להעלות בדלת הקדמית
11:43 13/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

הנהלת החברה מבקשת מבית הדין לבטל את הוראת הוועד, שניתנה בנימוק שעליית נוסעים בדלת הקדמית עלולה לסכן את בריאות הנהגים בשל הקורונה

בניגוד להוראות [צילום: פלאש 90]
+משקאות בעידן קו-ויד-19
10:54 13/05/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

מה שותים אנשים בימים אלו? שני סוגים של משקאות: מחד-גיסא, מותגים ידועים, לא יקרים במיוחד, שכן המוכר מרגיע, כאילו ניתן להשען ולהתרפק עליו: אבסולוט, ג׳והני ווקר, פטרון, מקלן, סמירנוף, וכו׳. מאידך-גיסא, כיון שלאנשים יש זמן, הם מחפשים מוצרים מיוחדים, נדירים, עם סיפור והיסטוריה בצידם, ומסתבר שהמחיר אינו מרתי

המדבקה השניה משמאל, ״פריסקי וויסקי,״ מראה את דמותו של ג׳ק מילרוי. 15 שנים אחר כך, ויסקים נדירים תחת שמו נמכרים בכל רחבי ארה״ב [צילום: ארי בוסל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעופה האזרחית לא תחזור לרמה מ-2019 עד סוף השנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עומר מואב
אני לא מומחה בתחום, אבל מספיק להקשיב למומחים בנושא בשביל להבין שהקונספט של משרד הבריאות הוא גישוש באפילה
רועי אורן
לעניות דעתי מתמחים צריכים לעבוד בין 15-12 שעות כאשר תפקידם מוגדר מראש, וכך יש להם זמן והם יכולים לשמש ככוח עזר, אך לא מעבר לכך    לפני מספר ימים פורסם שמשרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכם על-כך שהמתמחים יעבדו 16 שעות בלבד, אך לא ברורים התנאים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שיאים של הזיה, להפיל את פלין, ממשיכים מרחוק, מה יש להסתיר?! ושלטים ו'    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
יצחק דנון
הנהלת החברה מבקשת מבית הדין לבטל את הוראת הוועד, שניתנה בנימוק שעליית נוסעים בדלת הקדמית עלולה לסכן את בריאות הנהגים בשל הקורונה
ארי בוסל
מה שותים אנשים בימים אלו? שני סוגים של משקאות: מחד-גיסא, מותגים ידועים, לא יקרים במיוחד, שכן המוכר מרגיע, כאילו ניתן להשען ולהתרפק עליו: אבסולוט, ג׳והני ווקר, פטרון, מקלן, סמירנוף, וכו׳. מאידך-גיסא, כיון שלאנשים יש זמן, הם מחפשים מוצרים מיוחדים, נדירים, עם סיפור והיסטוריה בצידם, ומסתבר שהמחיר אינו מרתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il