X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוצאות גבוהות בתביעת דיבה שנדחתה

100,000 שקל לשרון שפורר

בית המשפט: חברת אורבן נדל"ן הסתירה במכוון שבשנת 2014 עמד מאחוריה מעורב מרכזי בפרשה חמורה של סחר בבני אדם, אשר לא שינה את דרכיו והמשיך בביצוע פעולות נפשעות תוך שהוא מערב בהן את החברה השופטת רחל ערקובי פסקה: שרון שפורר פרסמה דברי אמת
▪  ▪  ▪
שפורר. אמת דיברתי [צילום: המקום הכי חם בגיהנום]

חברת אורבן נדל"ן, בניהולם של דוד זהבי ויאיר סגל, העוסקת במיזמי תמ"א 38, תשלם הוצאות בסך 100,000 שקל לעיתונאית שרון שפורר. כך קבעה (2.6.20) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רחל ערקובי (כיום במחוזי), בדחותה את תביעת הדיבה שהגישה החברה נגד שפורר.
שפורר פרסמה בשנת 2014 בדף הפייסבוק שלה מספר פוסטים נגד אורבן, בהם הזהירה מפני ביצוע עסקות איתה וכינתה אותה "חברה מפוקפקת שמקורותיה הכספיים מפוקפקים". פרסומיה של שפורר התייחסו לקשר בין אורבן לבין אדם ששמו נאסר בפרסום, ואשר היה עד מדינה כמעורב מרכזי בפרשה חמורה במיוחד של סחר בנשים. ערקובי אומרת כי השאלה המרכזית היא התנהלותו בהווה של אותו אדם, ותשובתה היא שמדובר בהתנהלות בעייתית אשר הצדיקה את אזהרותיה של שפורר.
ערקובי אומרת: "משמיעת עדותו של הגורם, וכן קריאת הודעות המשטרה במסגרת חקירות הפשרה, ניכר כי הקל בחומרת מעשיו, ואילו אני סבורה כי למשמע הדברים אין ספק שמדובר בעבירות חמורות ביותר, שבוצעו משך שנים כנגד עשרות קורבנות, ולא שוכנעתי כי הגורם הכיר בחומרת מעשיו, שכן לו היה מכיר בכך, הוא והתובעת, דרך הישר הייתה להודות בפני שותפיו ולקוחותיו וכל מי שבא עמו בעסקים כי זה הוא וזה עברו, ועברו נותר בעבר.
"...בין היתר, הוגשו נגדו תלונות במשטרה, שמצטרפות והופכות כאחד עם עברו הפלילי החמור של הגורם הקשור בחברה, במועדים הרלוונטיים ומעידות על המשך התנהלות לא לגיטימית [בשנת 2014]... תמונה זו אינה עולה בקנה אחד עם טענת התובעת לפיה אותו גורם חזר בתשובה והינו איש עסקים לגיטימי אשר עוסק בעסקים כשרים בלבד וכי כלל אינו קשור בתובעת".
ערקובי מוסיפה: "מבלי לקבוע ממצאים חד-משמעיים לעניין התקופה שלאחר המועדים הרלוונטיים לתביעה זו, אציין כי על-פי הראיות והעדויות שהובאו בפני ואף עדותו של הגורם עצמו, שהייתה רצופה באמירות ציניות וחוסר הכרה בחומרת מעשיו ואי הבעת חרטה, התרשמתי כי ייתכן שהגורם המשיך לפעול בדרכים לא כשרות גם לאחר חתימת הסכם עד המדינה וחרף התחייבותו בהסכם זה שלא לפשוע, תוך עירובה של החברה במעשים אלו... העובדה כי הגורם המשיך בהתנהלות אגרסיבית כלפי אנשים שנדרש פינויים, גם אם היה צדק בעמדת התובעת בנוגע לעצם הפינוי (ואינני נדרשת לכך), עצם ההתנהלות האגרסיבית מצביעה על חוסר הפנמה של תיקון המידות שאין חולק כי קלקול גדול היה בו".
לדברי ערקובי, גם אם סגנונה של שפורר היה בוטה מדי, הרי שאין בכך כדי לשלול ממנה את הגנת "אמת דיברתי"; וקיים אינטרס חברתי מובהק בפרסום הדברים. "תאגיד שאליו קשור גורם שדבק בו פגם מוסרי בשל אופי העבירות שביצע, וודאי כאשר מדובר על עבירות חמורות של סחר בנשים בהיקף כה נרחב, תוך הסתרה מכוונת של פרט זה מגורמים שונים, לרבות לקוחות, בנקים ושותפים, עשויה להביא את האחרונים לפקפק בתאגיד ובעומדים בראשו, במניעה, במטרותיה, בהתנהלותה, ביושרה וביחסה אל הבאים עימה בקשרים".
ערקובי מדגישה: "מאחורי אותו גורם הקשור בתובעת עומד עבר פלילי חמור ביותר ונכון שבמועדים הרלוונטיים בהם עוסקת תביעה זו, הוכח כי אותו גורם היה, הלכה למעשה, הרוח החיה מאחורי התובעת, התנהלותה, קשריה, מימונה וכי מנהלי התובעת ידעו אודות עברו הפלילי החמור והסתירו אותו במכוון, ביודעם כי יש בעברו כדי להשפיע על החלטותיהם של אנשים וגופים שונים אם להתקשר עם התובעת בהסכמים והסכמות שונות ובכך ולשבש עסקיהם".

תאריך:  03/06/2020   |   עודכן:  03/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הצע"ח חוק דומה הונחה ע"י ישראל ביתנו בחודש שעבר    ח"כ סגלוביץ: "במציאות הישראלית הנוכחית יש צורך לקבוע בדבר חקיקה גם נושאים שבעבר מספיק היה ברור מהם תנאי הכשירות הערכיים לתפקידים רמים אלה"
איתמר לוין
בדיקת וושינגטון פוסט מעלה, כי כוחות פדרליים ירו גז מדמיע לעבר מפגינים שלא נקטו אלימות, כדי לאפשר לטראמפ לצאת מן הבית הלבן ולהצטלם מחוץ לכנסייה שהוצתה בידי פורעים    הלילה ברחבי ארה"ב: מפגינים הפרו את העוצר, אך נמנעו ממעשי אלימות - והמשטרה לא פיזרה אותם
עידן יוסף
בסיור בעיר של השר לשירותי דת, קרא לקדם תוכנית סיורים בעיר חברון ו"לחבר את אזרחי המדינה לעיר האבות"    ראש המועצה המקומית קריית ארבע: "יש כאן אמירה בכך ששר בממשלת ישראל בוחר לפתוח את הסיור הראשון שלו בחברון
עידן יוסף
חברות תוכלנה לפתח את מוצריהן ותהליכי הייצור שלהן בעזרת פיתוח והטמעת חדשנות במזון    מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשיה ורשות החדשנות מחפשים שותף עסקי להקמת ולהפעלת מכון מזון בשותפות עם המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל
עידן יוסף
יחס הטובלים במקווה גברים יהיה זהה ליחס הרוחצים בבריכות השחייה    השרים גנץ ועמיר פרץ יצורפו לוועדה הקובעת איזה אזורים יוגבלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il