X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחקיר האירוע מלמד כי בשל חוסר תיאום חצה הקצין קו ירי ונפגע מאש החיילים בתרגיל מצבו של הפצוע, סא"ל אביחי מור יוסף, השתפר והוא מוגדר כעת בינוני לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח אשר ביצע את הירי מהמבנה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

מצבו של קצין צה"ל, סא"ל אביחי מור יוסף, שנפצע (יום ד', 3.6.20) באורח קשה כתוצאה מירי במהלך אימון צבאי השתפר לאחר טיפול רפואי. פציעתו מוגדרת עתה באורח בינוני.
מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים, תת-אלוף גל שוחמי, ביצע במהלך היום (ה') תחקיר ראשוני, שממנו עולה כי במהלך תרגיל פלוגתי באש חיה, כחלק מסדרת האש של קורס מפקדי פלוגות, מנהל התרגיל (מפקד צוות בקורס) נפגע מירי של לוחם צה"ל מתרגל. הפגיעה אירעה כאשר חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח שביצע ירי מתוך המבנים. נסיבות אי-התיאום נמצאות בבדיקה.
התרגיל נעצר מיד, והפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח. משם הוא פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
ממסקנות התחקיר עולה כי לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח אשר ביצע את הירי מהמבנה.
מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים סיכם את התחקיר הראשוני, וציין כי נכון לעת הזו ובהתחשב בכך שהתחקיר התקיים ללא הקצין הפצוע, עולה כי חציית מנהל התרגיל את קו התיאום היא הגורם הישיר אשר גרם לתאונה. עובדות אלו יבוררו בהמשך עם הקצין ברגע שיחלים. עד כה עלה כי ההכנות לאימון היו תקינות ואף מחמירות כנדרש באימונים מסוג זה, וכי הכוח ובעלי התפקידים היו כשירים לביצוע תפקידם.
מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף דן גולדפוס. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי האימונים, ניהול תרגילים והבטיחות בפרט.
כמו-כן, הוחלט כי ביום ראשון הקרוב (7.6.20) יתקיים עוצר אימונים כללי ויבוצע יום למידה בכלל היחידות בצה"ל לטובת חידוד נהלי הבטיחות. החרגות יאושרו באופן פרטני.
חקירת מצ״ח והתחקיר המבצעי נמשכים.
מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, ביקר את סא"ל מור יוסף, מפקד בקורס מפקדי פלוגות וגדודים בבית החולים סורוקה. אל הביקור הצטרף מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי, אל"ם שי סימן טוב.
אלוף ברוך דרש בשלומו של הפצוע והשנייםם שוחחו על שאירע. מור יוסף סיפר שהוא מתאושש ומתחזק, ושדאגתם של משפחתו, מפקדיו, עמיתיו ופקודיו מחזקת אותו מאוד. הוא הוסיף כי הוא מקווה שיוכל לחזור לאימונים בהקדם. ברוך אמר לו: "אנחנו פה איתך, לאורך כל הדרך".
אל"ם שי סימן טוב, שנפצע במהלך מבצע צוק איתן ונכח בביקור עודד את סא"ל אביחי וסיפר לו שבמיטת המטופל בה שוכב, הוא שכב לפני כשש שנים כשנפצע. "הגעתי היום כדי להראות לך, שעל אף כל משבר, יחד, באמצעות המשפחה, המפקדים והפקודים, אפשר וניתן למצוא את הכוחות להשתקם ולחזור לתרום ולהיתרם למען ביטחון מדינת ישראל", דבריו.

תאריך:  04/06/2020   |   עודכן:  04/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוצר אימונים ביום ראשון בכל היחידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גורם ביטחוני לבנוני: מטוסי חיל-האוויר הישראלי תקפו מהמרחב האווירי שלנו ארבעה יעדים בשטח סוריה וחזרו על עקבותיהם    במקום, השוכן בצפון מערב סוריה, מצוי מרכז למחקרים מדעיים שמשמש לפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים
עידן יוסף
המדינה מוכנה להעניק הלוואה בסכום חסר תקדים בהיקפו של יותר ממיליארד שקלים להצלת החברה    פגישה מכרעת בין בכירי משרד האוצר לבכירי הנהלת החברה    ההסתדרות החליטה לפזר את ועד העובדים באל על לכמה ועדים
עידן יוסף
בצל התפרצות המגפה בגמנסיה העברית בירושלים הודיעה הנהלת המרכז הרפואי הדסה על הגדלת פעילות מערך מעבדות הקורונה
עידן יוסף
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי, ארז קמיניץ, מזהיר מפני שינוי חד-צדדי של ההתקשרויות בידי הנהלות הגנים ומפני ביטול החוזים בידי ההורים, בשל השבתת הגנים בתקופת הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il