X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שגיא. קבלת דבר במרמה? [צילום: יח"צ]
גרוטו נערך לאפשרות פיטוריו [צילום: פלאש 90]
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס לטענות כי נתן פטור מבידוד למיליארדר שחזר מחו"ל: "על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה אני מתנצל. אבל, בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפי פעורה תהום"
▪  ▪  ▪

הפרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הגיב (יום ו', 12.5.20) להתקפות נגדו, גם מצד המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב, לנוכח התחזקות ההערכה שיפוטר. זאת ברקע הטענות כי נתן פטור מבידוד למיליארדר טדי שגיא כשחזר מחו"ל, לאחר שנבדק בקפריסין. גרוטו הדגיש כי נתן לשגיא הקלה בתנאי הבידוד ולא פטור מלא וכי הסתמך בהחלטתו על בדיקות שנעשו בארץ ובחו"ל והעלו כי שגיא חלה בעבר בקורונה וכי יש נוגדנים בגופו למחלה.
עוד חשף, כי למעשה שיקר לו שגיא, כשאמר כי הוא מבקש להשתתף באירוע משפחתי ולא במסיבה. "אין לי שום קשר לטדי שגיא, הוא מעולם לא פנה אלי לצורך קבלת האישור, ובוודאי שלא קיבלתי שום תמורה שהיא בכל נושא שהוא", כתב במכתב שפרסם דרך דובר משרד הבריאות.
עם זאת, פרופסור גרוטו כתב כי הוא מתנצל "על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית". גרוטו הוסיף: "גם על המקרה הספציפי הזה. התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע, אם הנושא הגיע לדיון אצלך לפני שהגיע אלי ואתה שללת את האישור. אבל, בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום".
גרוטו חושף: המקרים שבהם ניתן פטור מבידוד
גרוטו חשף במכתב באילו מקרים אושר לישראלי פטור מבידוד. "במקרים לא מועטים ניתנו פטורים והקלות על-ידי גורמים במשרד. לדוגמה: הקלות במסעדות, בריכות שחייה, בתי מלון, אולמות אירועים, בתי-כנסת, מקוואות, אירועי ספורט ותרבות ועוד.
"זאת ועוד, פטורים והקלות ניתנו גם לאנשים ספציפיים באופן אישי: אזרח ישראלי המתגורר בארצות הברית ובנו, שנמצא על הרצף האוטיסטי הינו בתהליך גיוס לצה"ל. אישרתי לצוות רפואי ללוות ילדה כבת ארבע, שחולה בסרטן במטוס פרטי ולחזור בטיסה מסחרית במחלקת עסקים - ללא צורך בבידוד, ובתנאי שלא יצאו משדה התעופה בניו-יורק. אישרתי לבקשת גוף סיוע אזרחי, שהיה מתואם עם המל"ל, יציאה של צוות רפואי ליעד חסוי, לשם טיפול הומניטרי, מבלי שיצטרכו לחזור לבידוד", פירט גרוטו.
"הקלות מהסוג המדובר כאן, ניתנו בתקופת הקורונה על-ידי גורמים רבים במשרד הבריאות, למגוון רחב מאוד של אנשים, ובמגוון רחב מאוד של נושאים בעניין השבים מחו"ל. במסגרת זו, אף הוקמה קבוצת ווטסאפ כדי להתייעץ ולהחליט - יחד ולחוד", הבהיר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

תאריך:  12/06/2020   |   עודכן:  12/06/2020
+אדלשטיין: הבשורה - ל-25 אלף זוגות
14:37 12/06/20  |  עידן יוסף

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "‏שמח לבשר ל-25 אלף זוגות שאישרנו בממשלה כעת את פתיחת האולמות וגני האירועים החל מיום ראשון הקרוב, בהגבלה של עד 250 איש. גם באירועים משמחים - הקפידו על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסכות, היגיינה וריחוק של שני מטר. בלי זה לצערי פתיחת המשק לא תוכל להאריך ימים. שבת שלום והרבה שמחות!"

+מיום א' יותרו אירועי דת עד 250 איש
14:11 12/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על מפעיל האולם לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע, וזאת לצורך ביצוע בדיקות אפידמיולוגיות  ▪  קיום אירועים שאינם קשורים לדת - עד 50 איש

ממרקים את האולם [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
חיטוא מושבים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרוטו: טדי שגיא ביקש אישור לאירוע משפחתי, לא לחברתי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פסיחוזה לאומית, מה קשור מה טיב ל"ת
הארוע.הוא נבדק  |  12/06/20 19:01
2
העיקר לפגוע - כל יפי הנפש
עוד סתם אחד   |  12/06/20 19:09
3
al "SAR" BRIUT SHAFEL V'NIT'AV
Haim Mevin, NYC  |  12/06/20 21:13
4
על טעויות משלמים ל"ת
סאל מונלה  |  13/06/20 13:11
5
חפשו את המעטפה! ל"ת
אזרחית  |  13/06/20 13:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
על מפעיל האולם לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע, וזאת לצורך ביצוע בדיקות אפידמיולוגיות    קיום אירועים שאינם קשורים לדת - עד 50 איש
איתמר לוין
עליות של עד 2% בניו-יורק, מגמה מעורבת באירופה, ירידות מתונות באסיה    הבורסות בניו-יורק צנחו אמש בשיעורים על עד 7% בשל החששות מגל נוסף של הקורונה - לאחר שהצליחו השבוע להגיע לתשואה חיובית ב-2021 ומחקו את רוב הירידות הקודמות
עידן יוסף
עידן יוסף
שר הבריאות אומר כי לא ניתן יהיה לפתוח את גני האירועים והאולמות אם שרשרת ההדבקה לא תיקטע    דורש אכיפה קפדנית נגד מי שלא יחבוש מסכה באוטובוס ובמרכזי הקניות    "אין פטור מההנחיות לידוענים ולאלפיון העליון. הנגיף לא מבחין בין ידוען לאדם מן הרחוב"
איציק וולף
ראש הממשלה כינס הצהרה פומבית והציג נתונים שלפיהם מדינת ישראל נמצאת כיום בנקודה שבה הייתה ערב הגידול המשמעותי בהידבקות בנגיף הקורונה    "אנחנו לא יכולים לתת לחזור למצב של גידול בטור גאומטרי. לכן אנחנו חייבים לעצור את הגידול הזה בזמן. חייבים לשמור על הכללים - מרחק, מסיכה, ידיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il