X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אשכנזי. כתף קרה [צילום: דו"צ]
כוכבי. הדרג הצבאי אחראי להסתבכות במרמרה
ההקלטות הבלעדיות שפורסמו בחדשות 13 חושפות את הזעם בלשכת הרמטכ"ל דאז על הקצין הבכיר שמתח ביקורת על התנהלות צה"ל בפרשת המרמרה בוועדה סודית בכנסת וינר: "הוא התבלבל - אבל הוא לא סמרטוט"
▪  ▪  ▪

העיתונאי ברוך קרא חשף בחדשות 13, כי יום לפני שפרשת המסמך המזויף התפוצצה, המתח בין לשכת שר הביטחון אהוד ברק לבין לשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי הייתה בשיא. האווירה במטה הכללי הייתה "מי לנו, מי לצרינו", כלומר מי בצד של אשכנזי, מי בצד של ברק. אז הגיע הפרסום של עמוס הראל בעיתון הארץ, שבו דברים שאומר תא"ל בשם אביב כוכבי בוועדת משנה סודית בכנסת, שבה מתח ביקורת על תפקוד צה"ל בראשות אשכנזי באירועי המרמרה. "צה"ל אחראי להסתבכות", אמר כוכבי לחברי הוועדה - "לא הדרג המדיני".
אשכנזי רתח מזעם. הוא היה בטוח שידיהם של אנשי ברק בפרסום. יתרה מזאת, בדיוק באותם ימים הוא מתכונן לעדות שלו בפני ועדת טירקל, שבוחנת את אירועי המרמרה והפרסום הזה לא היווה עבורו התחלה טובה. כוכבי, כאמור, באותה תקופה היה הקצין היחידי שהרמטכ"ל ושר הביטחון הצליחו להסכים עליו לתפקיד, לכן הדברים של כוכבי כאבו לאשכנזי במיוחד והידיעה הופכת לשיחת היום במטה הכללי:
דובר צה"ל אבי בניהו: "מה קורה? כוכבי מחפש אותי בהול, דחוף"
עוזר הרמטכ"ל ארז וינר: "אמרת לי אתמול שזה מה שיקרה, כי אלי הוא (אביב כוכבי) לא חזר הנקניק"
בניהו: "הוא לא חזר כי הוא יודע למה אתה מחפש אותו"
וינר: "בסדר, תגיד לו 'תשמע, רצינו לעזור לך'"
בניהו: "לא, זה טוב לו (ההדלפה), אל תתבלבל. הוא מוסכם (לתפקיד ראש אמ"ן). הוא כבר קיבל טלפון מיוני (יוני קורן, ראש לשכתו של ברק) על אומץ הלב, וטלפון ממישל (מישל בן ברוך, מזכירו הצבאי של ברק) שהשר מעריך וטלפון מגלנט (יואב גלנט, אלוף פיקוד הדרום)"
וינר: "לא, לא, לא - אתה מגזים. אולי הוא (אביב כוכבי) קצת התבלבל, אבל א. הוא לא סמרטוט, וב. זה לא עוזר לו, בטח אם הוא יהיה ראש אמ"ן - דבר אחרון שאתה צריך כראש אמ"ן זה שיציגו אותך כמדליף".
בהתחשב בכך שהכל שורר באווירת "מי איתנו, מי נגדנו". איש לא מדבר על הביקורת העניינית שמשמיע כוכבי, אלא רק כביכול את מי היא משרתת ואיך בכלל "כפוי טובה שכמוהו העז להוציא אותה מפיו".
הרמטכ"ל גבי אשכנזי: "תגיד, כוכבי ביקש לבוא לדבר איתי. הוא אצלי עוד עשר דקות".
בניהו: "כן, בסדר גמור, שום דבר, כלום".
אשכנזי: "אני אקשיב ואני אפנה לו כתף קרה".
בניהו: "לא, למה כתף קרה? אתה לא צריך להפנות לו כתף קרה".
אשכנזי: "למה לא?"
בניהו: "הוא (אביב כוכבי), מנסים כל הזמן לגרור אותו. הוא טיפוס. אתה תגיד לו: 'אתה בוועדה סגורה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אני הבנתי שהדברים שלך עוותו, אין לי צל של חשש שאתה הדלפת את הדבר הזה, אני מציע שתכתוב מכתב גם אלי מבחינת ההיסטוריה". אמרתי לו (אביב כוכבי) 'תכתוב מכתב שהולך לרמטכ"ל ובאישור הרמטכ"ל גם לשר שבו כתוב 'נקלעתי שלא בטובתי הבוקר לכותרת בהארץ, הכותרת מגמתית ומעוותת. להלן מסד העובדות כהווייתן' תחתום, תשלח את זה וזה הכול'. אמרתי לו 'האמירות האלה יפריעו לך בהכרח להיות ראש אמ"ן - זה נתפס כאיזה ליקוק'. הוא לא התכוון לזה, הוא אמר מה שהוא אמר"
אשכנזי: "אבל הוא טיפוס"
בניהו: "הוא טיפוס, הוא מחובר לדרומי (יואב גלנט, מפקד פיקוד דרום) קצת, הוא אופוזיציה"
אשכנזי: "במקום שיעריך שאני לקחתי אותו מתא"ל לראש אמ"ן"
בניהו מזכיר לאשכנזי שזאת לא הפעם הראשונה, ושכוכבי בעבר כבר מתח בפורומים שונים ביקורת על הרמטכ"ל.
בניהו: "הוא (אביב כוכבי) ישב אצלי יום אחד, אמרתי לו 'אתה ילד? מה, אתה משחק אותה רשג"ד בצופים? אתה תא"ל, אתה עוד מעט במטכ"ל, אתה בן 50. אתה יודע שהרמטכ"ל רוצה למנות אותך כבר ארבעה חודשים ושר הביטחון (אהוד ברק) לא נותן לו? מה אתה עושה את עצמך תמים? אתה מבין איך אתה מדבר? אתה יודע את זה הרי יפה מאוד'. הוא אמר לי 'כן, אני יודע'. אמרתי לו 'אז למה אתה מתנהג ככה?'. נכנסתי בו באבי אביו. בסדר".
כל זה רק קדימון למה שיקרה ביום למחרת, פיצוץ פרשת המסמך המזויף. בעוד כמה חודשים ייכנס אשכנזי ללשכת שר הביטחון כשבצד השני של הגשר ישב הרמטכ"ל אביב כוכבי והשניים שוב יצטרכו לשתף פעולה. מותר לקוות שהאמון בין שני הלשכות הללו יהיה מעט טוב יותר מזה שהיה ביניהן כשאשכנזי היה בצידו השני של הגשר בקריה.
תגובת אשכנזי: "רא"ל כוכבי הוא רמטכ"ל מצוין שכיהן בתפקידים משמעותיים ושר החוץ אשכנזי רוחש לו כבוד והערכה. מדובר בהקלטה ממוחזרת שתוכנה פורסם כבר לפני שנים, ואין בשיחה זו כל ערך פרט לחילופי דברים סתמיים מלפני עשר שנים".
תגובת בניהו: "אני מעריך ואוהב מאוד את חברי כוכבי, ומשעמם אותי מאוד לעסוק בתמליל השיחה הזאת בכל כלי התקשורת שוב ושוב במהלך עשר השנים האחרונות. עוגה ללא חומרי אפייה - לא תתפח לעולם".

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  17/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשכנזי נגד כוכבי: "לא מעריך שעשיתי אותו ראש אמ"ן"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כוכבי אדם מוכשר וישר מאוד  ל"ת
יאקי  |  18/06/20 21:37
2
אלוקים אדירים, רק דמיינו אם אי
קורןנאוה טבריה  |  19/06/20 04:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
מנדלבליט חושף מכתב ששיגר בא-כוחו לניצן ביולי 2016 - כאשר כבר כיהן כיועץ המשפטי - ובו בקשה להורות למשטרה לסגור מהעדר אשמה את התיק נגדו בפרשת הרפז; כמו-כן הוא חושף את מכתבו המלא לוועדת האיתור    החשיפה - לקראת כתבה נוספת של חסון בערוץ 13 על הפרשה
עידן יוסף
שר המשפטים במענה לשאילתה של ח"כ קרעי בנוגע להקלטות מנדלבליט: "טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים ויחדלו מניסיונות הכפשה חסרי בסיס, פייק ניוז יישאר פייק ניוז גם אם נחזור עליו מאה פעמים"    קרעי: "האם נכנסת לתפקיד כדי להיות יו"ר ועד העובדים של משרד המשפטים?"
איציק וולף
פרקליטות המדינה הגיבה על פרסומיה האחרונים של העיתונאית אילה חסון בפרשת הרפז בטענה כי במייל שפורסם אמש נערכו שינויים שונים ושונו בו פרטים    עוד טענו כי אותו מייל לא הועבר לבדיקה או להתייחסות לפני הפרסום
יואב יצחק
בניגוד לנחזה ולפרסום בערוץ 13: הודעת הדוא"ל שוגרה למיכל עמרם, עוזרתו של ניצן, ולא אליו ישירות    ההודעה שפורסמה מתוארכת ליום 17.05.14, בעוד שהיא נשלחה חמישה ימים לאחר מכן    השינויים המניפולטיביים בוצעו משיקולים השמורים עם מקור המידע    שיחת מנדלבליט-אשכנזי תויגה כהאזנת סתר ע"י ניצן וגולדנברג באופן בלתי מוצדק ואיפשרה למנדלבליט ולאשכנזי להחלץ מאימת הדין
איתמר לוין
ממלא-מקום פרקליט המדינה פנה למבקר המדינה בנוגע לבדיקה שהוא מנהל בנושא מנדלבליט    ייתכן שמבקש הגנה מפני העברתו מן התפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il