X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המאבטחים שהעסיקה חברת מיקוד עבור המדינה בשנים 2013-2006 לא יקבלו תשלום עבור שעות נוספות, משום שלא ניתן היה לפקח בצורה הדוקה על עבודתם ולמעשה מדובר היה במשרות אמון
▪  ▪  ▪
משמרות של 25 שעות [צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90]

המאבטחים לשעבר של השרים וסגני השרים אינם זכאים לתשלום על שעות נוספות - קובע שופט בית הדין הארצי לעבודה, אילן סופר. בכך מסתיים מאבק משפטי שהתנהל במשך שלוש שנים בכמה מבתי הדין האיזוריים.
פסק הדין עוסק במאבטחים של חברת מיקוד, אשר זכתה בשני מכרזים של המדינה לאבטחת השרים וסגניהם בשנים 2013-2006. בשיא ההתקשרות הועסקו 170 מאבטחים, אשר הונחו בידי קציני הביטחון של המשרדים בהתאם להוראות השב"כ. הם שימשו הן כמאבטחים צמודים, שהיו לצד השרים בכל מקום (במשמרות בנות 25 שעות), והן כמאבטחים מקדימים שבדקו מקומות אליהם עמדו השרים להגיע (במשמרות בנות 17 שעות). שכרם הגיע ל-12,000 שקל בחודש.
66 מן המאבטחים לשעבר תבעו את מיקוד ואת המדינה, בטענה שהם זכאים לתשלום על שעות נוספות. המדינה ומיקוד טענו, כי חלים עליהם מספר חריגים בחוק שעות עבודה ומנוחה. הפסיקה בבתי הדין האיזוריים הייתה סותרת, וכעת כאמור קובע בית הדין הארצי שהצדק עם המדינה ומיקוד. פסק הדין ניתן בחודש אפריל והותר לפרסום אתמול (יום ב', 22.6.20).
תחילה קובע סופר, כי המעסיקה של המאבטחים הייתה חברת מיקוד ולא המדינה, שכן אין המדובר במיקור חוץ מלאכותי שנועד לחמוק מהתחייבויות כלפי העובדים, אלא בהחלטה מקצועית להעביר את האבטחה לידיים פרטיות. את רוב פסק הדין מייחד סופר לבחינת אופי עבודתם של המאבטחים ומרכיביה, והוא מקבל את העמדה לפיה הם הוחרגו מחוק שעות עבודה ומנוחה, ולפיכך אינם זכאים לשעות נוספות.
סופר מצביע על כך, שלא ניתן היה לפקח בצורה הדוקה על שעות העבודה של המאבטחים, שכן הם היו קשורים לתנועותיו ופעולותיו של השר. בשל כך נקבעו המשמרות הארוכות במיוחד, בתוכן הובאו בחשבון שעות השינה של המאבטחים. נכון שבאמצעים הטכנולוגיים הקיימים יכלו מנהלי מיקוד לעקוב אחרי כל מאבטח ולדעת בדיוק מתי עבד, אך אין להטיל על המעסיק להשקיע משאבים כה רבים בפיקוח שכזה, אומר סופר.
עוד קובע סופר, כי מדובר במשרות אמון - שכן עבודת המאבטחים כללה מאפיינים של אמון אישי רב. הוא מצטט מעדויות המאבטחים, על כך שהיו עדים לשיחות אישיות ורגישות של השרים, שמעו את דבריהם בענייני פוליטיקה ומשפחה, אחד מהם נחשף לפרטים אישיים של יאיר נתניהו, ואחר - לנטילת סמים וביקור במועדוני חשפנות של שר מסוים. שכרם היה גבוה מן הרגיל, הם התגוררו בדירות צמודות לאלו של השרים וחלקם אף הוזמנו לסעוד על שולחנם. כל אלו מלמדים על מידת האמון המיוחדת, המובילה לכך שמדובר במשרת אמון - בה אין תשלום על שעות נוספות.
הנשיאה ורדה וירט-ליבנה, סגן הנשיאה אילן איטח ונציגי הציבור חיה שחר ודורון קמפלר הסכימו עם סופר. את המאבטחים ייצגו עוה"ד גל גורודיסקי, אפרים יצחקוב, אלון כהן, מרדכי הוכמן וערן גולן. את מיקוד ייצגו עוה"ד ירון קרמר, נעמה שבתאי-בכר ומונה גינדי, ואת המדינה - עוה"ד דניאל פסי וקרן אביסרור.

ע"ע 56218-06-17, פלוני נ' מדינת ישראל, מיקוד / פס"ד
מאבטחים לשעבר של שרים וסגני שרים אינם זכאים לתשלום תמורת שעות נוספות
תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  23/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשנת 2017 נסגר הנחל בעקבות פריצת בריכת הפוספוגבס לנחל    עדיין מתנהלת חקירה פלילית נגד מפעל רותם אמפרט
עידן יוסף
שר הרווחה איציק שמולי על המאבק באלימות במשפחה: "נגביר את המענים לטיפול בגברים אלימים; להגביר גם פעולות של אכיפה והרתעה"    יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "נעשה הכל כדי למנוע את הרצח הבא"    אחותה של מיכל סלה ז"ל: "זו לא אלימות, זה טרור בתוך הבית; כל אישה חייבת לדעת לזהות את האובססיה"
איציק וולף
חברים בוועדת הכספים ביקשו ממשרד האוצר להעביר לידיהם הערכה תקציבית של משמעות השינויים בחוק שמבקשת לשכת נתניהו לאשר מחר בוועדה - הכוללים הטבות מפליגות לראש הממשלה ולמשפחתו    מ"מ משרד ראש הממשלה: גנץ היה מעורב בניסוח הטיוטה    סביבת גנץ: ביקשנו לעצור ולחכות, לשכת נתניהו לא הקשיבה
איתמר לוין
אדם שביצע מעשה מגונה בילדה בת 13 הואשם בעבירה שהעונש המירבי עליה הוא עשר שנות מאסר - אך הפרקליטות הגישה בטעות את כתב האישום לבית משפט השלום ולא למחוזי    במקום להגיש את האישום מחדש, הפחיתה הפרקליטות את האישום לעבירה שהעונש עליה הוא שלוש שנות מאסר    האיש הורשע ונדון לשישה חודשי מאסר בלבד
איציק וולף
רב אלוף אביב כוכבי פנה לשר הביטחון וביקש ממנו להוציא מאחריות צה"ל את תחנת הרדיו הפועלת מיפו - לסגור אותה או לאזרח אותה לחלוטין    בימין הפוליטי מברכים: בדמוקרטיה מתוקנת אין מקום לתחנת רדיו צבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il