X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה ח"כ שלח: "לנתניהו יש הרבה מה להסתיר ולהסביר" בדיון איים ח"כ מיקי זוהר על יו"ר הוועדה עפר שלח: "תשלם בתפקידך"
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדה לביקורת המדינה [צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן]

הוועדה לביקורת המדינה דחתה את ההצעה לבקש ממבקר המדינה לקיים בדיקה בפרשת הצוללות, ברוב של שבעה מתנגדים מול שלושה תומכים. יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר בפתח הדיון: "לנתניהו יש הרבה מה להסתיר ולהסביר, איך החליט על צוללת שישית כשמערכת הביטחון טוענת עד עכשיו שצריך רק חמש? איך קנינו כלי שיט יקרים דווקא בטיסנקרופ, כדי להגן על אסדת גז שבסוף הוצבה 10 ק"מ מהחוף? בדיוק בשביל זה יש מבקר, ובדיוק בגלל זה ביבי הורה לאנשיו למנוע ממנו לחקור".
ח"כ משה בוגי יעלון ערך סקירה מקיפה על השתלשלות האירועים ואמר: "החלטות רכש כלי השייט והצוללות ממספנת ׳טיסנקרופ׳, מחייבות בדיקה של מבקר המדינה, כמו גם וועדת חקירה ממלכתית. גם תהליך קבלת ההחלטה למכור צוללות מתקדמות למצרים, מחייבת בדיקה, הן של מבקר המדינה והן של וועדת חקירה ממלכתית, ובהקדם".
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר איים על ח"כ מיש עתיד עפר שלח כי הוא עלול לשלם בתפקידו כיו"ר ועדת ביקורת המדינה בכנסת, בעקבות החלטת שלח לקיים דיון בוועדה בנושא פרשת הצוללות. ח"כ מיקי זוהר פנה ליו"ר הוועדה ח"כ שלח ואמר: "אני לא חושב שהדיון היום הוא ענייני או מקצועי. כשאני רואה את ח"כ יעלון סוקר את הסקירה מתוך רצון לפגוע בראש הממשלה נתניהו, המסקנה שהדיון הזה הוא חסר תוחלת. אני לא פוסל את האפשרות לבחון להחליף אותך כיו"ר הוועדה לאור ההתנהלות הלא מקצועית שפוגעת בשמה הטוב של הוועדה וייתכן שיש לשקול את המשך כהונתך בראשות הוועדה. נבחן את האפשרות שיש בפנינו."
תא"ל (מיל') שמואל צוקר, לשעבר ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון: "אירוע שכזה הוא חריג וחריף, לא ייתכן שעד היום, אירוע כה לא נבדק ולא נבחן בתוך המערכות עצמן ואצל מבקר המדינה. איש לא ראה לנכון לזמן אותי על הפרשה. הסטודנטים שלי יודעים יותר על הפרשה מאשר האנשים שמקבלים את ההחלטות. המקרה הזה, שכולם מדברים עליו, עד היום אנחנו לא יודעים כמה זה יעלה. אולי סוף-סוף מישהו ייתן תשובה למה הדבר הזה לא תוחקר. זה אירוע חמור שמקרין על אירועים אחרים."
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבג"ץ בנושא: "כל הצמרת הביטחונית מתייצבת מאחורי הדרישה להקים ועדת בדיקה בנושא. שווה לא לישון טוב בלילה כי בסופו של דבר מדובר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. כל אחד צריך להיות חרד שלידנו משייטות ארבע צוללות מצריות. צריכים לקחת את המלצת המשטרה ולבצע מהלך של ועדת חקירה ממלכתית."
במהלך דבריו של עו"ד שרגא התפתחו חילופי דברים קשים בינו חברי הכנסת מהליכוד קטי שטרית, שלמה קרעי ואופיר, שטענו כלפי עו"ד שרגא שהוא אובססיבי לנתניהו, משמיץ אותו מעל כל במה, ומונע מתוך האג'נדה הפוליטית האישית שלו."

תאריך:  29/06/2020   |   עודכן:  29/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבקר המדינה לא יקיים בדיקה בפרשת הצוללות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה ציפיתם? שמיקי מכלוף זוהר
7-7-7-  |  29/06/20 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
יוסי דר
יעלון, שבתגובה לדרישת התנצלות והתראה לפני תביעת לשון הרע - מכריז בחגיגיות שאותו לא מפחידים ולא משתיקים. אבל כששואלים אותו פעם ופעמיים אם הוא ייאות להסיר את חסינותו לצורך ניהול התביעה - הוא מתחמק מלהשיב, ולמעשה אינו מוציא מכלל אפשרות שאם תוגש נגדו תביעה - הוא יעדיף להתחפר בתוך מאורת החסינות
דן מרגלית
בזכותם של משה (בוגי) יעלון והאלוף במילואים עמוס גלעד נחשפה השערורייה, שביבי הסכים על דעת עצמו, שגרמניה תבנה למצרים עוד שתי צוללות משופרות
איתמר לוין
טוענת שבידיה עשרות מסמכים ותצהירים המעלים חשש שנתניהו קיבל שוחד תמורת קידום הרכישות מקונצרן טיסנקרופ, לאחר שהחזיק במניות בחברה שמכרה פלדה לקונצרן
איתמר לוין
אבריאל בר-יוסף, שהיה המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, ושי ברוש, שהיה ראש מספן מודיעין בחיל-הים, חשודים בקבלת שוחד ממיקי גנור תמורת קידום רכש מקונצרן טיסנקרופ
איתמר לוין
השופטת ברק-ארז דחתה את בקשת עד המדינה לשעבר בתיק 3000 לצאת מן הארץ לצורך עסקיו: קיים חשש שיימלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il