X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במהלך דיון ועדת הכספים, לעניין מצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות ותושבי היישובים בהם נקבעו סגר או הגבלות תנועה, הודיע מרדכי כהן, כי בכוונת המשרד לקדם פעימה נוספת של פטור מארנונה לעסקים ברשויות המקומיות, וכי המהלך זוכה לתמיכת האוצר, תוך התאמות מסוימות גפני: לפצות גם עסקים שנפגעו כתוצאה מסגר או הגבלת תנועה
▪  ▪  ▪
מרדכי כהן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכספים דנה (יום ב', 6.7.20) במצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות ותושבי היישובים בהם נקבעו סגר או הגבלות תנועה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "יש מצב שבו יותר ויותר קובעים הגבלות תנועה בישובים שונים ושכונות שונות, ויש גם סגר מלא בחלק מהמקומות. אנחנו עוסקים בנושא הכלכלי - אם אתה סוגר עיר או שכונות בעיר, הרשויות המקומיות כורעות תחת הנטל, פעמים רבות אלה רשויות במצב סוציו אקונומי נמוך, אבל לא רק. מצד שני איך את מחייב אנשים בארנונה בעסקים, ואם שני בני הזוג בחל"ת, אין להם כסף לשלם מיסים, איך אתה מתמודד עם זה? המצב היום בלתי נסבל".
מרדכי כהן, מנכ״ל משרד הפנים: "צריך להבין מה קרה במשרד הפנים מהרגע שנפלה עלינו הקורונה. נדרשנו לפעול במספר מישורים - הראשון, פנו אלינו רשויות וסקטורים מהמגזר העסקי, ואמרו לנו, אתם יכולים לסייע עם הנחות ופטורים בארנונה. אני רוצה לשבח את משרד האוצר, 2.8 מיליארד שקל אפשרו 3 חודשי פטור מארנונה עסקית לעסקים. התנאי היחיד של שר הפנים היה בלי לסכן את הרשויות המקומיות, שקיבלו את אותו תקציב כדי לתת את הפטור. הרשויות קיבלו ביטחון ואופק של 3 חודשים, זה לא סוד, הן לא היו מצליחות לגבות את הכספים. כך הרשויות קיבלו את התקציב כאילו אין קורונה, והעסקים קיבלו כלי פשוט מאוד ויעיל, והיום כולם שבעי רצון מהמלך הזה. אמרנו לאוצר שיש אפשרות לעשות עוד פעימה, אם כולם מברכים על זה, באוצר לא רק שאין התנגדות, אלא יש ישיבה היום לבחון איך מפיקים לקחים ועושים פעימה נוספת, תוך התאמות. זה הוכיח עצמו בצורה יעילה ופשוטה".
"לצד כך, אם יש למישהו מחשבה שיהיו קיצוצים בתקציב ביחס ל-19, אז לא עשינו כלום. לא יעלה על הדעת שיהיה קיצוץ לרשויות המקומיות, אלה אותן רשויות שנשענות על תקציבי המדינה. אי-אפשר ביד אחת לתת להם וביד שנייה לקחת להם".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "השלטון המקומי תרם 140 מיליון שקל מתוך כיסו ובנוסף גם הפייס עזר ונתן כ-150 מיליון ש״ח. המטרה היא שתהיה הנחה לבעלי עסקים. הצפייה שלנו היא לקבל עזרה מהממשלה, כי בקרוב יהיו עוד רשויות שיהיו חייבים את עזרתה. הרשויות צריכות את הכסף היום. הכסף שמתעכב גורם לעיריות לצבור עוד חובות ורביות בגלל שהן לוקחות את החובות על עצמן. הכי טוב להעביר את הכסף ישירות לעסקים בלי שום משרד כזה או אחר. אסור שהיד תהיה קלה על הסגר, מי שמכיר את העיר בצורה הטובה ביותר הם ראשי הרשויות, לכן צריך להעביר את הטיפול אליהן בשיתוף עם פיקוד העורף שיודעים לטפל באירוע בצורה הטובה ביותר ולנהל אותו".
יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד: "יש מאות פניות למוקד העירייה לסיוע בקבלת מזון. התושבים שנמצאים בהסגר, ברובם חרדים, אנשים עם עסקים קטנים עם מצוקות יום יומית של פרנסה. עסקים קטנים נסגרו בגלל ההגבלות, זו דוגמה לאיך הגבלות, סגר והשבתה של מערכת חינוך משפיעה באופן ישיר על התושבים עצמם ועל קופת העירייה לטווח הקצר והארוך. הפטור מארנונה גבה מהעירייה סכום של כ-10 מיליון שקלים. ההוצאות השוטפות בנושא ניקיון, הסברה ואכיפה מוגברת גוררות את העירייה להוצאות גדולות. כבר השנה העירייה הוציאה כ-40 מיליון ש״ח מקופתה".
ח״כ קטי שטרית: ״צריך להעניק לראשי ערים יותר סמכויות. כשאומר ראש העיר שהוא מבקש יותר אכיפה ויותר סיוע, אפשר לחרוג. צריך להטיב עם ראשי העיר לצד התקציב שנותנים להם״.
ח"כ ינון אזולאי: "המנגנון שהיה הכי יעיל, ללא ביורוקרטיה, היה מנגנון משרד הפנים בתחום הארנונה, חשוב שזה יחזור על עצמו עכשיו. בגל הקודם היה את הפינוי למלוניות, משרד הפנים לקח את זה על עצמו, וטיפל ברשויות הערביות והחרדיות. השאלה מה קורה היום, האם מישהו מטפל בזה, אנחנו שומעים שהנושא צולע. אני מסכים שאסור שתהייה פגיעה ב-2020 בתקציב הרשויות".
ח״כ ניר ברקת: "הסיוע הישיר שנתנו וצריך לתת לבעלי עסקים, הוא פי עשרה מהיקפי הארנונה. המדינה צריכה לעזור לעסקים בסדר גודל יותר גדול, באמצעות סיוע ישיר. המדינה בהשוואת דוחות מע"מ, יודעת לומר על כל עסק, אם הוא פצוע קשה או לא פצוע קשה. אז כל הסרבול עם הארנונה יהיה מיותר. מה שצודקים ראשי הערים, שיש להם פגיעה קשה. צריך להתחשבן בנפרד עם ראשי הערים ועם ראשי העסקים".
מנחם שפירא, סגן ראש עיריית בני ברק: ״החמ"ל של עיריית בני ברק הוא הטוב בארץ, אנחנו מקדימים את משרד הבריאות 10 צעדים קדימה. שאנחנו מדברים על פתרון לבעיית הקורונה, זה לבודד את החולים ולהותיר את העיר נקייה מחולים ואז היא יכולה לתפקד. יש כיום 207 אלף תושבים בעיר, מתוכם 550 חולים, שאותם אנחנו מבקשים להוציא למלונות, כדי לנקות את העיר מחולים, אבל פיקוד העורף מאוד איטי. שאנחנו מוציאים אותם ומשאירים את העיר נקייה, אין בעיה לעיר. לסגר אין שום משמעות, מלבד להרוס את העסקים. יש לדאוג לשיפוי מיוחד לעסקים שנפגעו מסגר, לא דומה הדין לעסקים שסובלים גם מקורונה וגם מסגר ליתר העסקים. העסקים קורסים, אנחנו רואים עסק אחר עסק שנסגר".
יו״ר הוועדה גפני: ״אני מסכים עם ההצעה לעניין הסמכויות לרשויות. אם הן היו מקבלות סמכויות, המשמעות הייתה פחות חולים ונדבקים ויותר טיפול ועצירת שרשרת ההדבקה״.
מנכ״ל משרד הפנים: "רשויות המקומיות יכולות לסיים את 2020 בצורה קשה מבחינה כלכלית. התנאי הראשון שלנו זה שלא יהיה קיצוץ בתקציב 2020 ביחס ל-19. בנוסף צריך לעזור לרשויות שלקחו הוצאות שלא היו רגילות לשלם עליהן בעקבות הקורונה, נוער במצוקה, סיוע לנזקקים. הרשויות רתמו את כל הגופים וסייעו לאוכלוסיות מורכבות, ועכשיו הם צריכים להתעסק עם החשבון, ונצטרך לסייע".
"לגבי סמכויות - זה נאמר בצורה כללית, אני רוצה לפרט: דרישה ראשונה של הרשויות היא שיהיה להם מידע, אין להם מידע לגבי איפה החולים וכו'. מונעים זאת מהם. דבר שני, זה בקשה לא להידרש לכל הגופים כמו פיקוד העורף, שאם יתנו לרשות תקציב, היא תדע להתקשר עם מלוניות. אבל יש הבדל גדול בין הרשויות, אני רואה יתרון בנקודה הזו שפיקוד העורף מעורב בזה, רק שהוא צריך להיות יותר אפקטיבי. הייתי נזהר מלומר, שכל הרשויות יכולות לטפל בזה".
איתי טמקין, משרד האוצר: "לגבי הרשויות סייענו לחלשות תוך כדי השנה, לגבי החזקות זה על השולחן. כל זה מתנקז לתקציב המדינה שיגיע בימים או בשבועות הקרובים, תוך פגיעה מינימלית אם בכלל בתקציב משרד הפנים ב-2020".
יו״ר הוועדה סיכם את הדיון: ״אני מבקש לדעת, מנכ"ל משרד הפנים, ממש בדחיפות, על כמה כסף אנחנו מדברים, מה ההפסד של ערים או שכונות עם הגבלות תנועה. דבר שני, הוועדה מבקשת לאפשר לרשויות המקומיות, יחד עם פיקוד העורף, לקחת אחריות על נושא הקורונה בעיר. העיריות היו יכולות לטפל בבעיות של פינוי מהיר של תושבים. זה חיי אדם. צריך לאפשר, ומשרד הפנים הוא משרד גדול, יש רשויות שיהיה קשה לתת להן, אבל יש רשויות רבות שצריך לאפשר להן. לצד כך, אני פונה לאוצר, לגבי העסקים שבאותם רובעים, שנפגעו כתוצאה מהטלת הגבלת תנועה או סגר, יש לתת להם סיוע נוסף על הסיוע שניתן ליתר העסקים בארץ. לא נעמוד מהצד שאנשים יפגעו כתוצאה מסגר. אני חוזר על מה שאמרתי בהתחלה, אם יש ישיבה שלא עומדת בהנחיות, לסגור מיד, אבל אני נגד אמירה כוללת לסגור. יש ישיבות שלא נדבק בהן אדם אחד. אמרתי לרה"מ, מה נבקש מהקב"ה כדי למנוע את המגיפה אם לא ילמדו".

תאריך:  07/07/2020   |   עודכן:  07/07/2020
+1.985 מיליארד ש"ח יועברו לשיפוי הביטוח הלאומי

12:40 07/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ההעברה אושרה כפוף לרביזיה, עד לבירור מצד משרד האוצר, נוכח דברי מנכ"ל הביטוח הלאומי כי כ-800 מיליון עד מיליארד שקלים הדרושים לביטוח הלאומי לא מתוקצבים במסגרת ההעברה

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"קומץ שופטים בעליון רומס החלטות הכנסת"
11:46 07/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לדבריו: "אנו חיים במציאות של היפוך יוצרות, בשעה שריבונות העם נלקחה ממנו זה מכבר והוחלפה בהכרעה של קומץ שופטים"  ▪  דרעי הזהיר: "הכנסת חייב להתעלות מעל כל השיקולים ולתת לממשלה גיבוי. אסור לנו ללכת לבחירות רביעיות כעת"

[צילום: ערוץ כנסת]
לוין. הבחירות - אירוע טקסי [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+הכי רחוק מצ'רצ'יל, הכי קרוב לאורבן
08:51 07/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יש הגיון נקודתי בחוק המיועד לאפשר לממשלה לפועל במהירות נגד הקורונה  ▪  הבעיה היא שהוא בא על-רקע של ממשלה אנטי פרלמנטרית ואנטי-דמוקרטית  ▪  לפי אותה חשיבה, בל נתפלא אם ההגבלות הבאות יהיו על בתי המשפט וחופש העיתונות

נתניהו. תראו מי מדבר [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. תראו מי שותק [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+אושר סופית החוק שיאפשר לממשלה לחוקק תקש"ח ללא הכנסת
04:24 07/07/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק שיאפשר לממשלה לעקוף את הכנסת בקביעת תקנות שעת חרום למניעת נגיף הקורונה החדש, ואפשרות לבטלן או לשנותן בדיעבד.

+סקר בריאות מקדים להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל
04:20 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מינהל התכנון: במשך שנה בדקנו עם טובי המומחים 21 אתרים. יש שיקולי תעופה, קרקע. לא בכל מקום נכנס שדה. שיקולי נחיצות. שדה ברמון הוא פיל לבן  ▪  פרופסור בטכניון: האם עשיתם תסקיר בריאות? נשים בהריון נפגעות מקירבה לשדה תעופה. נמצאו נזקים לעמוד השדרה ושפה שסועה בשלב עוברי. נמצא נזק אורגני ברקמה

חברי הוועדה בסיור
+לגייס את משרדי הממשלה לסייע לעו"סים במשבר הקורונה
03:43 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך קוראת יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון  ▪  איגוד העובדים הסוציאליים: כאלף תקני עובדים סוציאליים לא מאוישים - כי איש אינו מעוניין לעבוד בשכר כה נמוך

מחאת העובדים הסוציאליים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+"יש היום פחות מ-1% של נשירה בבתיה"ס"
03:35 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מדיניות משרד החינוך גורמת לכך שלא ידוע כמה בני נוער מסתובבים ברחובות - כך אמרה מנהלת השירות לשיקום הנוער בוועדה לזכויות הילד  ▪  יו"ר המועצה לשלום הילד: "ללא משאבים ותכנון מראש, המגיפה החברתית שראינו היא כאין וכאפס לעומת מה שנראה בעתיד"

[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+ניסנקורן: אירוע חריג למדינה וצריך ללכד ידיים
03:19 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים ניסנקורן בוועדת החוקה: "בסוף יש החלטה של הכנסת; זה מקשה קצת על הרשות המבצעת אך זו הקשיה נכונה"

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעימה נוספת של פטור מארנונה לעסקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
סקר שבוצע עבור "המהדורה המרכזית" של חדשות 12: ירידה חדה בשביעות הרצון מנתניהו    הליכוד נחלש לטובת ימינה    חול לבן חוזרת למספר דו-ספרתי
מירב ארד
בהסכמת המציע ח"כ מלכיאלי צומצמה ההחרגה רק לביטוחים רפואיים שיש בהם משום שמירה על בריאותו הבסיסית של החייב כגון טיפולים מציל חיים"
עידן יוסף
הממשלה תומכת בהצעת חוק שלפיה חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח כדי להבטיח את הגעת התגמולים למבוטחים    הסכום מדובר: מאות מיליוני שקלים
עידן יוסף
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת חוק שתעזור להשוואת תנאי השכר של נשים וגברים באמצעות הטלת חובת פרסום דוח על מעסיקים גדולים    פרסום המידע לציבור יאפשר "פיקוח המונים" על מעסיקים מפרים, כאשר הן לקוחות פוטנציאליים והן עובדים פוטנציאליים יהיו חשופים למידע בדבר פערי השכר
אוריאל בוסו
נאום הככורה של חבר כנסת מש"ס בישיבה הארבעים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [ח' בתמוז התש"ף, 30.06.20]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il