X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
Huawei. תסולק גם מהרשתות הקיימות [צילום: קים צ'אונג, AP]
ג'ונסון. הביטחון בראש השיקולים [צילום: ג'וליאן סימונדס, AP]
ממשלתו של בוריס ג'ונסון בהחלטה רבת חשיבות:

Huawei מחוץ לדור הסלולרי החמישי בבריטניה

ארה"ב לחצה על בעלות בריתה שלא לשתף את ענקית התקשורת הסינית בפרויקטים של הדור החמישי, מחשש להשלכות ביטחוניות בשל קשריה ההדוקים עם המפלגה הקומוניסטית התנהלותה של סין בהונג-קונג והביקורת על טיפולה במשבר הקורונה תרמו גם הם להחלטה הבריטית
▪  ▪  ▪
בריטניה וסין בדרך לעימות?
איתמר לוין
ממשלתו של ג'ונסון מקשיחה את עמדותיה כלפי סין, וזו עשויה להגיב בפגיעה בסמלי סחר וכלכלה בריטיים * יש התוהים האם זהו הזמן לעימות, מדווח אקונומיסט
לרשימה המלאה

ממשלת בריטניה תמנע מחברת Huawei הסינית להשתתף בהקמת הדור הסלולרי החמישי במדינה. כך הודיע לפרלמנט (יום ג', 14.7.20) שר הדיגיטל והמדיה, אוליבר דואסון. ההחלטה מהווה הישג משמעותי לממשלו של הנשיא דונלד טראמפ ועשויה להוביל למלחמת סחר בין בריטניה לסין.
טראמפ ומדינות נוספות הביעו חשש ביטחוני מפני משמעות השתתפותה של Huawei בפרויקט כה רגיש, במיוחד כאשר סין מסתמנת כיריבה המשמעותית ביותר של העולם המערבי - הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה אידיאולוגית. ההחלטה תיכנס לתוקף בחודש ינואר, תביא לדחייה של שנתיים-שלוש בפריסת הדור החמישי ותעלה לבריטניה מיליארדי דולרים.
בנוסף לחששות הביטחוניים בשל קשריה ההדוקים של Huawei עם המפלגה הקומוניסטית השלטת, גם מדיניותה של סין בהונג-קונג מילאה תפקיד בהחלטה. הונג-קונג הייתה מושבה בריטית עד 1997, ובמסגרת החזרתה לסין התחייבה האחרונה לשמר את החופש הדמוקרטי והכלכלי שלה במשך 50 שנה. אולם בחודש שעבר החילה סין על המחוז חוקי ביטחון המחמירים, הפוגעים בצורה משמעותית בזכויות האזרח ומקרבים אותו משמעותית למצב הקיים ביתר חלקי המדינה. הכעס במערב על התנהלותה של סין במשבר הקורונה תרם גם הוא להחלטה.
בריטניה הודיעה, כי בשבע השנים הקרובות תוציא משימוש את מעט הציוד של Huawei שכבר הותקן בתשתית רשת הדור החמישי. ספקי הסלולר הנוכחיים, הפועלים בדור השלישי ובדור הרביעי, יידרשו להוציא בשנים הקרובות את הציוד של Huawei המותקן ברשתותיהם. בכך מצטרפת בריטניה לארבע החברות האחרות במה שמכונה "חמש העיניים" - המדינות החברות בשותפות המודיעין החזקה ביותר בעולם: ארה"ב, בריטניה, אוסטרלה, ניו-זילנד וקנדה.
ארה"ב כבר מנעה מ-Huawei ומחברות סיניות אחרות להשתתף בפריסת הדור החמישי בתחומה, ובשנתיים האחרונות לחצה על בעלות בריתה לנהוג כמותה. בחודש מאי הטיל הממשל איסור לייצא מארה"ב מוליכים-למחצה מסוימים עבור Huawei, מה שהגביר את החששות בבריטניה לגבי רמת הבטיחות של הציוד שמספקת החברה.
ההחלטה הבריטית תגביר את הלחץ על מדינות נוספות להימנע משיתופה של סין בפריסת הדור החמישי, ובמיוחד על גרמניה - שוק הסלולר הגדול ביותר באירופה. חברות סלולר בדנמרק, קנדה, סינגפור ואיטליה כבר בחרו ביצרנים אירופיים לרשתות העתידיות שלהם או אסרו על Huawei להתמודד במכרזים להקמתן. ואילו מספר מדינות אירופיות - ובהן פולין, צ'כיה ואסטוניה - חתמו בשנה האחרונה על הסכמים עם ארה"ב, בהן התחייבו למנוע שליטה זרה על חברות הדור החמישי.
מדינות אחרות באירופה הגבילו את החלק שיכולות חברות סיניות להחזיק ברשתות החדשות, ומדינות נוספות טרם החליטו כיצד לנהוג. ישראל מנעה מחברות סיניות להשתתף בדור השלישי והרביעי, וצפויה למנוע את השתתפותן גם בדור החמישי. הודו אסרה בחודש שעבר על חברות סלולר ממשלתיות לרכוש ציוד מחברות סיניות, לאחר התנגשויות בגבול בין שתי המדינות בהן נהרגו 20 חיילים הודים.
סין היא שותף הסחר השלישי בגודלו של בריטניה (אחרי ארה"ב והאיחוד האירופי), עם 5% מכלל הסחר של המדינה. ליחסים איתה יש חשיבות מוגברת בעידן שאחרי הברקזיט ולנוכח המיתון הכבד בשל הקורונה, אך ממשלתו של בוריס ג'ונסון החליטה לתת עדיפות לשיקולי הביטחון וליחסים עם ארה"ב.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
Huawei מחוץ לדור הסלולרי החמישי בבריטניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר לענייני ירושלים, ח"כ רפי פרץ, התפצל לסיעת יחיד בשם 'הבית היהודי מיסודה של המפד"ל'    לא הוכרז כפורש מסיעתו - על המשמעויות החוקיות הנגזרות מכך - לאחר שמפלגת ימינה לא ביקשה זאת
איציק וולף
חיל-האוויר האמריקני בחר בחברת בואינג לאספקת שמונה מטוסי קרב מתקדמים בהסכם ששוויו עומד על כ-1.2 מיליארד דולר    ההסכם הוא חלק מחוזה ענק בעל שווי תקרה של 23 מיליארד דולר לייצור סדרתי של המטוסים
איתמר לוין
תובע 2.5 מיליון שקל, בעקבות ידיעה בה נרמז שהיה לו קשר עם העבריין יצחק אברג'יל    הארץ: הידיעה מבוססת על הליכים משפטיים פומביים; מי שנכנס לפוליטיקה - חשוף לביקורת
מירב ארד
כתב מכתב לסגל האוניברסיטה: "תקופה קשה דורשת צעדים קשים ולכן החלטתי לנקוט צעד חריף שאף יו"ר בעבר לא נקט"    ח"כ כסיף: "השר מטיל אימה ופקודות באופן שנועד להשמיד את ההפרדה החיונית בין השלטון לאקדמיה"
איתמר לוין
קצא"א ומנהל לשעבר בחברה ישלמו 50,000 שקל כל אחד    חברת מרינה דרומית דייורס ומנהלה ישלמו 40,000 שקל כל אחד    אלפי אלמוגים נפגעו בשל עבודות במסוף הנפט של קצא"א באילת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il