X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התקשורת הנדל קרא להקים צוות משימה לקידום פריסת הסיבים, בפיקוח ועדת הכלכלה, ואמר: קו הסיבים הוא קו הגבול ולא רק קו המחרשה - תוך שנתיים נפרוס סיבים בכל הגבולות יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה דורשת יעדי פריסה ברורים, ומימון ביניים ורשת ביטחון של האוצר לקרן הפריסה בפריפריה
▪  ▪  ▪
השר יועז הנדל [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 15.7.20) ישיבה שעסקה בשיפור תשתיות התקשורת בתחום האינטרנט והסלולר ובפיתוחה. הישיבה התקיימה, בין היתר, ברקע משבר הקורונה שהוביל את המשק לעבודה מהבית והגביר את השימוש ברשת. היו"ר עקב מרגי פתח ואמר כי הדיון פותח את התחרות בין משרד התקשורת לבין משרד התחבורה - מי יוציא אותנו מהר יותר מהפקק.
שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, אמר כי הקורונה חשפה את הפער בניהול התשתיות, והוסיף כי פריסה מלאה של תשתיות מתקדמות שווה למדינה תוספת של 10 מיליארד שקל לתל"ג. לדבריו, אנחנו בפיגור של עשור וחצי אחרי העולם והעומס על התשתיות יוצר פקק. באשר לפריסת הסיבים הוא הסביר כי כוונת המשרד לשחרר חסמים, ולאפשר פריסה מהירה שלא תשאיר אף יישוב מאחור ותשמור על התחרות. עוד אמר השר הנדל כי הקרן הממשלתית שיממנו החברות לצורך עידוד פריסה בפריפריה תפעל קודם כל לפרוס את תשתית הסיבים גבולות. "בשנה הראשונה והשנייה לפעולתה אני מעריך שכל אזורי הגבולות יפרסו", אמר. הנדל התייחס גם לדור החמישי בסלולר, ואמר כי המשרד יבצע הסברה משמעותית. הוא הוסיף כי בעוד שבועיים יחד מכרז הדור החמישי.
מרגי התייחס לקרן ואמר כי האוצר צריך לתת מימון ביניים לקרן, כדי להתחיל בפריסה כבר מהשנה הראשונה לתוכנית ולא להמתין עד שיצטברו בה כספים. הוא הסביר כי בצורה זו האוצר לא מממן, אלא רק מעמיד רשת ביטחון לתחילת עבודה בשנים הראשונות. הנדל אמר בתגובה כי "איפה שאחרים רואים סיבים אני רואה ערכים, קו הסיבים הוא קו הגבול ולא רק קו המחרשה". הוא אף קרא להקים צוות משימה ייעודי שירכז את עבודת הממשלה, בפיקוח של הכנסת.
מנכ"ל משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, ציינה כי ישראל נמצאת בתחתית הנגישות לרשתות הסיבים ביחס לעולם, ובתחתית הרשימה של מדינות העולם מבחינת מהירות הגלישה הסלולרית. היא הסבירה את מתווה הפריסה החדש שהמשרד מתכוון לקדם, ואמרה כי הקרן תגבה 0.5% מההכנסות של חברות התקשורת שלהן הכנסה של מעל 10 מיליון שקל בשנה, ותפעל עד שנגיע לפריסה מלאה של רשת הסיבים במדינה. היא העריכה בקרן יצטברו כ-90 מיליון שקל בשנה וכי הפריסה תימשך כעשור, אך ההתקדמות הגדולה תהייה כבר בשנתיים הראשונות.
ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי צריך לטפל בתשתיות בחברה הערבית ולא להשאיר את היישובים הערבים לסוף. ח"כ יבגני סובה אמר כי חברי הכנסת דואגים למחיר לצרכן ולשירות, וככל שהתוכנית תאפשר שירות טוב במחיר תחרותי הוא יתמוך בכל פתרון. ח"כ עידן רול אמר כי ללא פריסת הסיבים לא יהיה גם דור חמישי, וקרא לבחון היטב כיצד לא משאירים מאחור חלקים שלמים במדינה.
נציג ארגון אמון הציבור, רונן רגב כביר, אמר כי זה צעד מסוכן שהמשרד לוקח על עצמו את חובת הפריסה האוניברסלית, בעיקר על-רקע היסטוריה של הקלות בחובות של חברות התקשורת. הוא הוסיף כי המשרד צריך לגבש תוכנית רב שנתית מפורטת ולדווח לוועדת הכלכלה. נציג איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, איתמר אביטן, הזכיר כי הוט ויס מחויבות להשקיע 8% מההכנסות בהפקות מקומיות, ואמר כי מעבר לאינטרנט יחסל את הענף. היו"ר מרגי התייחס לכך ואמר כי כשהתוכנית תגיע לאישור הוועדה תדון בכך, בניסיון לרבע את המעגל.
אחראי האסדרה של חברת unlimited, הרן לבאות, אמר כי החברה פורסת סיבים ל-20 אלף לקוחות בחודש, ועד סוף השנה תאיץ את הפריסה לכ-30 אלף לקוחות בחודש. לדבריו, התחרות הייתה מכניסה את בזק והוט לפריסה גם בלי התערבות ממשלתית. באשר לתוכנית של משרד התקשורת הוסיף לבאות, כי אם בזק תפרוס 70% אז כספי הקרן לא יספיקו על-מנת לפרוס עוד 30% בתוך עשור.
נציג משרד האוצר, עמרי בן-חורין, הצטרף לעמדת משרד התקשורת ואמר כי חובת הפריסה האוניברסלית לא עבדה. לדבריו, הפריסה בפריפריה תתחיל כבר בשנה הבאה, במקביל לתחילת הפריסה של בזק. היו"ר מרגי שב והזהיר ממצב שבו הפריפריה, גם הגאוגרפית וגם החברתית, לא תחובר. מנכ"לית משרד התקשורת, אבישר בן-חורין, אמרה בתגובה כי המתווה יאפשר לשר לקבוע סדרי עדיפות בפריסה, והזכירה כי המתווה נועד להביא לפריסה מלאה.
היו"ר מרגי סיכם ואמר כי הוועדה מציינת לחיוב את ההיערכות של משרד התקשורת לפריסת רשת הסיבים, ורשמה בפניה את הודעת השר על הקמת צוות משימה ייעודי ופיקוח של ועדת הכלכלה להסרת חסמים. עוד הוא הוסיף כי "חברי הוועדה הביעו חשש מפריסת תשתית הסיבים ביישום בהם הכדאיות הכלכלית נמוכה, על-אף המימון של הקרן, והוועדה מבקשת לקבוע בעניין זה יעדי פריסה ברורים וחובת דיווח חצי שנתית לוועדה. עוד מבקשת הוועדה ממשרד האוצר להעמיד רשת ביטחון למימון ביניים לקרן".

תאריך:  15/07/2020   |   עודכן:  15/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"איפה שאחרים רואים סיבים אני רואה ערכים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז אם לא פורשים לערבים
ערב  |  15/07/20 07:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אלפים הנמנים על מחאת הדגלים השחורים מחו נגד נתניהו וניסו לפרוץ את המחסומים. תומכיו קיימו הפגנה נגדית    בגן צ'ארלס קלור בתל אביב התקיים אירוע לציון תשע שנים למחאה החברתית בביתר עילית ובשכונת רוממה בירושלים מחו נגד ההסגר בעיר
עידן יוסף
משרד הבריאות ביטל את חובת הבידוד ליותר ממחצית הפונים למוקד בתלונה על טעויות כתוצאה מעיקובי שב"כ    עוד הבטיח המשרד לוועדת החוץ והביטחון כי זמני ההמתנה במוקד יעמדו על כשתי דקות בתוך שבוע, ובקרוב כבר יהיו 500 חוקרים אפידמיולוגיים
עידן יוסף
ריבלין גינה את קריאתו של ח"כ עידן רול לסרבנות    יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לא מחה עד עכשיו על הדברים    רול התנצל, טען שלא הובן נכון אך לא מחק את הציוץ המקומם
עידן יוסף
נשיא אוניברסיטת חיפה טוען כי ההחלטה להעביר מתפקידה את מ"מ מנכ"ל המל"ג פרצה את החיץ שבין פוליטיקה למדע    השר להשכלה גבוהה לא נותר חייב: לאוניברסיטת אריאל כמו לכל האוניברסיטאות יש זכות לנציג בות"ת. מבחינתם הסטודנטים לא קיימים, המכללות לא קיימות, המכללות הלא מתוקצבות לא קיימות, אוניברסיטת רייכמן בהרצליה לא קיימת"
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל פסק דין של בית המשפט השלום, וקבע שהותרת מסמך של עתירת מכללת אפיק באתר הפתוח לציבור, כמות שהוא, בעוד יתר המסמכים מוגבלים למנויים בלבד, מהווה לשון הרע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il