X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
בביתו בתל אביב הלך לעולמו (13.7.2020) העיתונאי הוותיק אלתר וולנר בן 96 היה במותו ולנר היה במשך שנים רבות, כתב ועורך לילה בעיתון הצפה ובהמשך מנהל כללי של העיתון מ-1976 עד סוף שנות ה-90 היה מנהל ועורך ראשי של סוכנות החדשות עתי"ם
▪  ▪  ▪
אלתר ולנר בחברת אחיו שמחה ולנר [צילום: באדיבות המשפחה]
אלתר ולנר [צילום: באדיבות המשפחה]

עלה פעמיים לארץ ישראל
אלתר ולנר נולד בשנת 1923 בעיר בנדין שבדרום פולין. בנם של חנה רחל (1903-1978) וחיים יצחק ולנר (1895-1980) שהיה איש תנועת "הפועל המזרחי" עוד בפולין. בשנת 1924, בהיותו כבן שנה, עלה אלתר לארץ ישראל עם הוריו, אולם אב המשפחה חיים יצחק ולנר, התקשה במציאת עבודה ופרנסה, החסכונות אזלו, ולאחר שנה חזרה המשפחה לפולין. כעבור כ-10 שנים בשנת 1934 עלו הוריו של אלתר שוב לארץ ישראל עם שני ילדיהם: אלתר, שהיה אז כבן 11 ושמחה, בן השלוש שנולד בשנת 1931.
המשפחה השתקעה ברחוב הרצל בתל אביב. בשנת 1939 והוא בגיל 16 בלבד החל אלתר לעבוד כנער שליח ומחלק עיתונים על אופניים בעיתון "הצפה" ששכן אז ברחוב הרצל 16 בתל אביב. באותה שנה לערך והוא כאמור כבן 16, הצטרף "להגנה" ובהמשך הצטרף לפלוגה הדתית חי"ש תל אביב ופעל ולחם במסגרתה בקרבות מלחמת השחרור.
החל פעילותו העיתונאית בשנות ה-40
וולנר החל פעילותו העיתונאית עוד בשנות ה-40 של המאה הקודמת, טרום הקמת המדינה. כשהיה כתב כללי בעיתון הצפה. בספר העיתונאים שיצא בשנת 1946 לפני קום המדינה, מופיע שמו של אלתר וולנר ככתב ברשימת חברי מערכת "הצפה" לצדם של העורך הראשי מאיר בר-אילן (ברלין) והעורך ישעיהו ברנשטיין.
ולנר סיפר לימים, כי באותה תקופה היה כמעט הכתב היחידי ב"הצפה" שכתב ידיעות וחדשות וכתב על מגוון רחב של נושאים ותחומים כמו, משטרה, סיקור מוניציפלי ועוד. לאחר מלחמת השחרור בשנות ה-50, המשיך לעבוד ב"הצפה" ככתב כללי עורך לילה, וככתב מדיני. בשנות ה-60 וה-70 היה במשך שנים רבות הכתב צבאי של "הצפה" וסיקר במסגרת זו את אירועי תקופת מלחמת ששת הימים ואת אירועי מלחמת ההתשה. בהמשך מונה ולנר למנהל הכללי של "הצפה".
מזכ"ל "ועדת העורכים"
במקביל לתפקידיו ב"הצפה", היה ולנר במשך שנים רבות, עוד בשנות ה-50, חבר פעיל בוועדות ובמוסדות הנהלת אגודת העיתונאים. בשנת 1958 נבחר לגזבר אגודת העיתונאים. הוא היה, חבר בתא הכתבים הצבאיים של אגודת העיתונאים והיה מזכ"ל "ועדת העורכים" המיתולוגית שפעלה ליד אגודת העיתונאים.
בנוסף, היה יו"ר וחבר מועצת המנהלים של סוכנות החדשות הישראלית עתי"ם (עיתונות ישראלית מאוגדת). בשנת 1976 מונה וולנר למנהל ועורך ראשי של סוכנות החדשות עתי"ם במקומו של חיים בלצן שפרש. ולנר שימש בתפקיד מנהל ועורך ראשי של סוכנות החדשות עתי"ם עד סוף שנות ה-90.
כתב מספר ספרים
אלתר ולנר כתב מספר ספרים. הידוע בהם הוא "חמושים לפני המחנה" המספר סיפורה של הפלוגה הדתית בהוצאת משרד הביטחון. ספרים נוספים שחיבר: "אומה במאבקה", "עשרת הרוגי מלכות" ועוד.
אחיו של אלתר ולנר ד"ר שמחה ולנר ז"ל, היה איש מחקר בתחום פיזיקה גרעינית. וחוקר ומרצה במחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן,
אלתר ולנר התגורר שנים רבות במרכז תל אביב. הותיר אחריו את רעייתו רחל לבית משפחת ביק שעבדה כמנהלת חשבונות ושלושה ילדים: אלי ולנר, מיכה ולנר, וחגית כתר. הוא הובא למנוחות (ג', 14.7.20) בבית העלמין בקריית שאול.

תאריך:  15/07/2020   |   עודכן:  15/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלך לעולמו העיתונאי אלתר ולנר בן 96
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף
תת גונדר בדימוס בני תייאר פגש אסיר שלא קיבל ייצוג משפטי ראוי והולם ושילם על כך מחיר אישי    מכאן הדרך לעולם המשפט הפלילי הייתה קצרה
יצחק דנון
עידן יוסף
ראש מוא"ז גוש-עציון: "הסיבה היחידה שהגענו עד הלום וסימני השאלה עדיין מרחפים על השייכות של יהודה ושומרון היא ניתוק מהשורשים"
מירב ארד
אילון שימשה בשנים האחרונות כסגניתה של יעל פתיר, שכיהנה עד לאחרונה כמנהלת פעילות השדולה האמריקנית בישראל
איתמר לוין
אבות תורת הפיזיקה שימשו את השופט יניב הלר כדי להדגים מדוע יש לסטות מן הפסיקה הישנה של בית המשפט העליון בנוגע לשכרם של כונסי נכסים, כאשר מדובר בנכס יקר במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il