X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוק מחנה יהודה. סגירה משישי אחה"צ עד ראשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תפילה עד 10 ומספרות סגורות בסופ"ש [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הממשלה אישרה בתום ישיבה ממושכת

מ-17:00: איסור התקהלות מעל 10 אנשים

במקומות פתוחים תותר התקהלות של 20 החנויות והקניונים ייסגרו בסופי-שבוע ותתאפשר רק פתיחה של חנויות המוכרות מוצרים חיוניים מסעדות ובתי קפה ייסגרו, אך יתאפשר שירות "קח ולך" מכוני כושר וסטודיו ייסגרו יושבתו בסוף-השבוע בלבד: מספרות ומכוני יופי, בריכות, אטרקציות וספריות
▪  ▪  ▪

בתום ישיבה לילית, הכריעה הממשלה כי מהשעה 17:00 (יום שישי) ולמשך כל ימות השבוע יוטלו שורה של הגבלות:
  • מכוני כושר וסטודיו המשמשים לצורך פעילות ספורט או מחול, למעט לצורך פעילות של ספורטאי תחרותי, כהגדרתו בצו - ייסגרו.
  • מסעדות ובתי אוכל - יתאפשר שירות איסוף עצמי ומשלוחים בלבד. לא תתאפשר ישיבה במקום.
  • מסעדות ובתי אוכל בבתי מלון - מספר השוהים בהם יוגבל ל-35% מהתפוסה המרבית המותרת, וזאת כדי לאפשר המשך פעילות של בתי המלון.
הגבלות נוספות יחולו בסופי-השבוע בלבד, מהיום בשעה 17:00 עד ליום א' בשעה 05:00 בבוקר.
  • חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גני חיות, פינות חי, מוזאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל - ייסגרו. הגבלה זו לא תחול על חנויות המספקות שירותים חיוניים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.
  • תיאסר השהייה בחופי הים (למעט סוף-השבוע הקרוב (18-17.7), שבו החופים יישארו פתוחים.
  • בריכת שחייה בבית מלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד - תישאר פתוחה, וזאת על-מנת לאפשר אספקת השירותים הנלווים המרכזיים של המלון לאורחים, גם במהלך סוף השבוע.
לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית. אולם נוסף על החלטת הממשלה ובהתאם למדיניות צמצום ההתקהלויות, סוכם על הפעולות הבאות:
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי יחתום על צו איסור התקהלות המאפשר מפגש של עד 10 אנשים במרחב סגור ועד 20 אנשים במרחב פתוח (למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות). ההחלטה תיכנס לתוקף משעה 17:00.
הממשלה הסמיכה את ראש הממשלה ואת ראש הממשלה החליפי, לאחר התייעצות עם שר האוצר, שר הבריאות ושר החינוך, לקבל החלטה בעניין ההגבלות על מערכת החינוך. ההחלטות תפורסמנה לציבור עם קבלתן. ככל הנראה לפני כניסת השבת.
קבלת הקהל במשרדי ממשלה תצומצם ויהיה מעבר לשירות מקוון (כפוף לתיקוני חקיקה במקומות המתאימים). נוכחות העובדים במשרדי הממשלה תרד ל-50%, והנושא יימסר לאחריות נציבות שירות המדינה והממונה על השכר.
עוד הוחלט על סגירת חדרי האוכל במקומות העבודה, ויתאפשר רק איסוף עצמי. הפרה של אחת ההגבלות האמורות תהווה עבירה פלילית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר בצעדי ביניים בניסיון למנוע סגר כללי, וזאת לנוכח העלייה החדה בהיקף התחלואה בנגיף הקורונה. בפתח ישיבת הממשלה אמר:
  • "בימים האחרונים אנחנו עסקנו במיוחד בנושא הכלכלי, גם בניסיון להביא תוכנית ארוכת טווח לעסקים ולעצמאים כדי לתת להם ביטחון, וגם בתמריצים שאנחנו רוצים לתת לכלכלה ולצריכה בטווח המיידי. אבל אני מבקש לפני כל דבר אחר שעד יום חמישי הבא, עוד שבוע מהיום, כל שר יביא תוכנית של משרדו לפתיחה בטוחה של המשק. זה שבוע, אני מבקש מכם להתארגן כי המטרה שלנו היא לשטח את העקומה, להגיע לשליטה ולצאת יציאה בטוחה מה'פאזה' הזאת, מהגל הזה".
המגבלות התקבלו בהמלצת משרד הבריאות והמל"ל, ואושרו במסגרת צו לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות). תוקף הצו יהיה עד לאישור הכנסת.

תאריך:  17/07/2020   |   עודכן:  17/07/2020
+ראש מועצת קריית יערים נכנס לבידוד
13:19 17/07/20  |  איציק וולף

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ נכנס לבידוד מאחר שנחשף לחולה מאומת. בתיאום עם משרד הבריאות ראש המועצה יכנס לבידוד מלא בלשכתו שבמועצה כדי שיוכל להמשיך לטפל בנושאים הבוערים.

+המועדונים ייסגרו, אבל משרד
התחבורה לא שמע על כך
12:58 17/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרשות הארצית לתחבורה החליטה כי על-אף החלטת הממשלה לסגור מהערב את מקומות הבילוי, יפעלו קווי הלילה המשרתים אותם  ▪  ועוד: למרות החלטת הממשלה למנוע התקהלויות, לא ניתנה התייחסות כלשהי לפעילות התחבורה הציבורית

מלשכת השרה נמסר שאין שינוי בפעילות התחבורה הציבורית
+בלפור פינת עזה: זו רק ההתחלה?
10:10 17/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מצוקה כלכלית ומשטר דיכוי הובילו להפיכות ברחבי העולם, שרובן הסתיימו בתוצאות גרועות עוד יותר  ▪  ישראל היא דמוקרטיה יציבה ולכן אין בה סכנה להפיכת כזאת, ובוודאי שלא להפיכה צבאית  ▪  מה שכן יכול לקרות אצלנו, כמו במדינות דמוקרטיות אחרות, הוא התדרדרות למהומות אלימות  ▪  עדיין אפשר לבלום, על-פי התהום - והאחריות היא בידי בנימין נתניהו

הבסטיליה, פריז. 14 ביולי 1789 [ציור: ז'אן-פייר הואל]
כיכר פריז, ירושלים. 14 ביולי 2020 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+חבילת סיוע ייעודית לקריית יערים
02:44 17/07/20  |  עידן יוסף

ברקע העלייה בנתוני התחלואה, התקיימה פגישה בין צוות משרד הביטחון וקציני פיקוד העורף לבין ראש המועצה המקומית קריית יערים יצחק רביץ. אנשי משרד הביטחון ופיקוד העורף הודיעו לרביץ שבדומה למודל שהחל השבוע בבית שמש ובערים נוספות באמצעות סיוע תקציבי של משרד האוצר, יספקו ליישוב חבילת מרכיבים יעודיים למלחמה בקורונה:
  • יוקצו מקומות ייעודיים לתושבי העיר במלוניות.
  • צה"ל ופיקוד העורף יעמידו אוטובוסים קבועים זמינים ורציפים שיפנו למלוניות בדיוק על פי צרכי הרשות.
  • ליישוב יוקצה תקציב הסברה ייעודי המותאם למאפייניו.
שר הביטחון גנץ שוחח עם ראש העירייה ואמר לו: "לא נחסוך מאמצים ונעשה כל מה שאפשר וצריך כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה ולסייע למועצה. אנחנו עוברים עיר-עיר, יישוב-יישוב, ונעשה הכל כדי לנצח במלחמה הזו מול הנגיף".

+ההגבלות אושרו: הים יישאר פתוח בסוף-השבוע
02:07 17/07/20  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה כעת את ההגבלות החדשות. הים יישאר פתוח בסוף-השבוע הקרוב. יתר ההגבלות צפויות להיכנס לתוקף היום (ו'). השרים אופיר אקוניס ואסף זמיר הצביעו נגד.

+מחלוקת בממשלה בעניין סגירת המסעדות
02:04 17/07/20  |  עידן יוסף

שר התיירות אסף זמיר, התנגד לסגירה מוחלטת של המסעדות: "אסור לסגור את המסעדות לחלוטין, זה ימוטט אותן סופית וגם אין בזה היגיון, כי נתוני ההדבקה נמוכים. צריך להשאיר אותן פתוחות עם הושבה בחוץ". לדרישת זמיר לא לסגור את המסעדות לחלוטין הצטרפו גם השרות גילה גמליאל ופנינה תמנו שטה. אדלשטיין התנגד נחרצות.

+ההחלטה בעניין מערכת החינוך תוכרע בידי נתניהו וגנץ
01:56 17/07/20  |  עידן יוסף

מחלוקת בישיבת הממשלה: ‏גנץ ושרי כחול לבן מצטרפים לעמדת גלנט ומתנגדים לסגירת מערכת החינוך. אדלשטיין: "15 אחוזים מהנבדקים ילדים עד כיתה ד׳". גלנט: "זה לא נכון". ‏נתניהו אמר במענה להתנגדויות של השרים לחלק מההגבלות: ״אתם עיוורים? אנחנו הולכים לסגר מלא״. בשל חילוקי הדעות, הממשלה הסמיכה את נתניהו וגנץ לקבל את ההחלטה הסופית בעניין החינוך.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מ-17:00: איסור התקהלות מעל 10 אנשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
משרד הבריאות: הושלם פיתוח 'המגן 2.0'. ממליצים לוועדת השרים להחליט על השקתה בהקדם    יו"ר ועדת החוץ והביטחון: העיכובים בהשקה הם ההוכחה כי יש לחייב זאת בחקיקה    הנוסח אשר יובא להצבעה יהיה הוראת שעה למשך חצי שנה, במהלכה תוכל כל פעם הממשלה להכריז על הסמכת השב"כ לסייע לתקופות של 4-3 שבועות
איתמר לוין
שתי המדינות החברות באיחוד האמירויות, הן יריבות ארוכות שנים    ההבדלים ביניהן מתגלים בצורה חדה במיוחד במשבר הנוכחי, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
קבוצת הפצחנים המכונה Cozy Bear, בה חברים גם פצחנים רוסים, מנצלת את התוהו ובוהו שגרמה הקורונה ומנסה לפגוע בגופי בריאות בשלוש המדינות כדי להשיג מידע על החיסונים    הקבוצה מילאה תפקיד מרכזי בפריצה לשרתי המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2016
איציק וולף
המשטרה הודיעה למארגני ההפגנה המתוכננת להערב כי היא מאשרת הפגנה עד לשעה 23:00 אך אינה מאשרת לינה של המפגינים ברחוב עד השעה 7:00 בבוקר    "כל ניסיון לקיים את החלק שלא אושר עלול לגרור להכרזת ההתקהלות כבלתי חוקית"
איציק וולף
קבינט הקורונה אישר פה אחד שורת הגבלות נוספות על המרחב הציבורי בישראל    בין ההגבלות: קביעת שעות סגר בסופי השבוע, הגבלת מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-10 בלבד וסגירת בתי הספר של החופש    בריכות השחיה והחופים יישארו פתוחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il