X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי שנה וחצי בלבד בתפקיד הודיע אמיר אסרף כי החליט לסיים את תפקידו בתקופתו כשלה הרשות בהתמודדות מול הקורונה וגילתה קיבעון נגד אסרף עצמו עלו טענות שהאשימו אותו בחוסר חיבור לשטח יעבור לתפקיד במנהרות הכרמל
▪  ▪  ▪
אסרף. התפוטר בטרם עת
הרעיון המטורף של אמיר אסרף
עידן יוסף
ההיגיון שמנחה את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במתן תמריצים לנהגים שיקבלו דירוג מהנוסעים מעיד על ניתוק מהשטח. מהלך שכזה יפגע בנהגים, יפגע בשירות ובבטיחות ומעל לכל יפגע בנוסעים
לרשימה המלאה

מצג הכזבים של הרשות לתחבורה ציבורית
עידן יוסף
תחקיר News1: מחדל של משרד התחבורה מנע בקרה של האוטובוסים בתקופת משבר הקורונה. נסיעות בוטלו ואושרו בניגוד לתקנות התעבורה, נסיעות "שוטחו" ולנוסעים נמסר מידע לא אמין. שיקולים כלכליים של טובת המפעילים שניצלו את המצב באו על-חשבון רמת השירות
לרשימה המלאה

ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הודיע לשרת התחבורה מירי רגב על כוונתו להתפטר מן התפקיד. אסרף, שהיה אמור לסיים את תפקידו רק ב-19 בינואר 2023, עוזב את התפקיד לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד.
הוא מותיר אחריו אדמה חרוכה, ובתקופתו כראש הרשות לא נרשמו הישגים כלשהם. הרשות הייתה בקיבעון, וסבלה מחוסר עשייה. התמודדות הרשות מול משבר הקורונה נחלה כישלון, ובין מחדליו של אסרף נרשם גם נושא היישומונים המתקדמים לתשלום בתחבורה הציבורית, שהושהה לנוכח פגיעתו הקשה בפרטיות ובנוסעים בכלל.
אסרף ספג ביקורת גם ממנהלים בחברות התחבורה הציבורית ומארגוני הנהגים, שבשיחות רקע האשימו אותו בין היתר בכך שהוא מנותק מן השטח וסובל מיחסי אנוש גרועים. אסרף היה מיודד עם מנכ"ל המשרד לשעבר קרן טרנר, וכבר כאשר עלה נושא מינויו לתפקיד נטען כי הנעליים גדולות עליו, הוא אינו עומד בתנאי הסף ואין לו את הכישורים המתאימים, אולם למרות זאת אושר מינויו לראש הרשות בידי השר לשעבר ישראל כ"ץ.
אמיר אסרף, בוגר אגף התקציבים במשרד האוצר, שימש כרכז תחבורה במשך שנה משם התחרה על תפקיד ס' באגף וכשלא זכה בתפקיד יצא מהאוצר לשוק הפרטי ועבד תקופה קצרה ואז פנה לטרנר, שבאותה תקופה גם נבחרה לתפקיד סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה. טרנר, שהייתה אחראית על נתיבי ישראל במסגרת תפקידה, הורתה למנכ"ל דאז לקבל את מועמדתו של אמיר אסרף לתפקיד סמנכ"ל כספים בחברה למרות שלא עמד בתנאי הסף ואז נדרש לפסול קרוב ל-300 מועמדים שהגישו מועמדות ולהעסיק את אמיר אסרף בניגוד לדרישות הסף ולמורת רוחה של רשות החברות באותה תקופה.
במסגרת תנאי הסף למנהל הרשות, נדרש ניסיון של מספר שנים בתחבורה ציבורית, מרכיב שאמיר אסרף לא עמד בו ואף הוגש על ידו תצהיר שהוא עסק בתחבורה ציבורית במסגרת תפקידו כסמנכ"ל כספים בחברת נתיבי ישראל, שלמרבה האירוניה עוסקת בכבישים, והקשר היחיד בינו לתחבורה ציבורית הסתכם לכל היותר בהתקנת סככות המתנה לאוטובוסים, שבכלל נחשבות ריהוט רחוב, ואין להם קשר להפעלת תחבורה ציבורית.
במכתב פרידה מעובדי הרשות, הוא לא הסביר את הסיבה להתפטרותו, אך ניתן להניח שמי שסימנה לו את הדרך החוצה הייתה שרת התחבורה מירי רגב, שקיבלה תלונות על אופן תפקודו.
אסרף לא כתב לאן פניו מועדות, אך נודע כי יעבור למנהרות הכרמל. אסרף ציין: "אחרי לבטים רבים ועם כאב בטן לא קטן, החלטתי להמשיך לאתגר הבא. הדרך עודנה אורכה [הטעות במקור, ע.י.] ומורכבת והמשימות שנותרו רבות ומאתגרות, מהמורות ודאי לא יחסרו בה. עם זאת, אין ספק בליבי כי אתם תוכלו לכל אלה וכי תמשיכו לפעול באחריות ובמסירות למען ציבור הנוסעים בישראל.
השרה רגב, שכאמור לא ביקשה ממנו להישאר, פרסמה הודעה לקונית, שבה נאמר: ״אני מבקשת להודות לאמיר על שירותו למען קידום התחבורה הציבורית ואני מאחלת לו הצלחה רבה בהמשך הדרך״.

תאריך:  09/08/2020   |   עודכן:  09/08/2020
+ארגון הנהגים: התפטרות אמיר אסרף - מהלך בלתי נמנע
16:42 09/08/20  |  עידן יוסף

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי מהלך התפטרותו של ראש הרשות לתחבורה הציבורית היה בלתי נמנע עקב סכסוכי העבודה שנפתחו בתקופה האחרונה בנושא ההגנה על בריאות הנהגים. "לנו נותר רק לאחל לאמיר אסרף הצלחה בהמשך הדרך, ולהמתין למינוי מקצועי וראוי של ראש הרשות החדש שיקדם את מעמד נהגי האוטובוסים בישראל תוך שמירה על ביטחונם".

+14 תחנות רכבת ייסגרו ביום שישי
16:02 09/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ביום שישי הקרוב: שינויים בתנועת הרכבות באזור לוד, בית שמש, ראשל"צ והדרום בשל עבודות שדרוג ופיתוח המסילה בלוד  ▪  עבודות תשתית גם בנגב

[צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש הרשות לתחבורה ציבורית מתפטר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כאלפיים נהגים צפויים בקרוב להצטרף לתחבורה הציבורית, וכדי להכין אותם לעבוד עם בעלי מוגבלויות גופניות, נפשיות ושכליות, עם קשישים ועם בני נוער מכניס משרד התחבורה חובה להכשרה ייעודית. כעת הוא מחפש מי יעביר אותה
עידן יוסף
שרת התחבורה מעוניינת לקדם הפעלת אוטובוסים בין-עירוניים המונגשים לאנשים עם מוגבלות הנעזרים בכסאות גלגלים    אולם בשל חסמים רבים מדי בעניין מבקשים במשרדה רעיונות מהציבור
איתמר לוין, יצחק דנון
המפעילות הנוכחיות של האשכולות האמורים לצאת למכרז טוענות, כי יש לסכם תחילה על הפיצוי שיקבלו בשל הקורונה    דורשות להתאים את תנאי המכרזים לחוסר הוודאות שיוצרת המגיפה
עידן יוסף
ביום שישי ובמוצאי שבת - שינויים בתנועת הרכבת באזור נתב"ג, תל אביב מודיעין ולוד בשל עבודות שדרוג המסילה בנתב"ג ופיתוחה
עידן יוסף
תופעה מדאיגה של ריבוי טעויות אנוש של הולכי רגל בצמתים עם מסלול תחבורה ציבורית מרכזי    מקרב החוצים באדום תועדו 12 הולכי רגל שהתבוננו לכיוון הלא-נכון של התנועה לפני שחצו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il