עיריית פתח תקוה משלימה את העבודות במסוף אבנת, מסוף לתחבורה ציבורית ע"ש האחים יואב ויותם חכם שנדרסו למוות במסלול התח"ץ בעיר, ונערכת לפתיחת פעילות המסוף ב-21 באוגוסט.
מסוף אבנת יהיה מהמפוארים בישראל. במקום 17 עמדות אוטובוסים, חדר מנוחה ממוזג לנהגים, חדר אבידות, עמדות אוטומטיות להטענת רב-קו בנוסף לנציגים המוכרים רב-קו במזומן במשרדי המסוף, עמדות מידע דיגיטליות המעדכנות בזמני ההגעה של האוטובוסים בעברית, בערבית ובאנגלית ומאפשרות לבנות מסלול נסיעה מיטבי כאשר הנוסע מזין את מקום הימצאו והיעד אליו הוא רוצה להגיע.
בניית המסוף הייתה תקועה במשך שנים מאחר שהאוטובוסים שיצאו מהמסוף לא השתלבו באופן מיטבי בתנועה ברחוב ז'בוטינסקי, והיה צורך בשינוי מהותי גאומטרי של המסוף - דבר שהצריך פירוק חלק מהמסוף ובנייתו מחדש, כולל סלילת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית הן בכניסה למסוף והן ביציאה ממנו. הותקן רמזור חדש ייעודי לאוטובוסים, המוביל אותם היישר מהנת"ץ החדש במסוף לנת"ץ בז'בוטינסקי. העבודות תואמו עם חברת נת"ע - הרכבת הקלה, והותאמו להפעלת הרכבת בעתיד. הונחו מסילות בצומת כחלק מהתכנון לטווח הרחוק של פעילות הרכבת הקלה והסעת ההמונים בפתח תקוה.
משרד התחבורה ונתיבי איילון מכינים יחד עם הרשות המקומית תוכנית אב לתחבורה הנבנית בשנה וחצי האחרונות, לגבי פרישת הקווים, נתיבי תחבורה ציבורית ומערך התחבורה בעיר בכלל ובמסוף בפרט. פירוט הקווים יפורסם בהמשך.
ראש העירייה רמי גרינברג אמר כי "התחבורה הציבורית בפתח תקוה עוברת שדרוג יסודי, מהפכני וחסר תקדים. לאחר שנים בהם המסוף עמד כאבן שאין לה הופכין, קידמנו אותו והתחלנו בשדרוג המסוף על-מנת שיתאים למרחב הציבורי ולכביש הראשי אליו בו הוא משתלב. לבסוף תהיה רשת הקווים ענפה ויעילה שתיתן מענה לצרכי כל הנוסעים בכל רחבי העיר ותהיה חלופה ראויה ואיכותית לכלי הרכב הפרטיים. בכך נצמצם את מספר הנפגעים בדרכים ואת זיהום הסביבה".
בתוך כך, הצטרפה פתח תקוה ל-16 רשויות הנמנות על מיזם "מהיר לעיר". המיזם, שמקדמת חברת נתיבי איילון, ייצור רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לאוטובוסים בראייה רחבה, הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופניים, הצבת תחנות אוטובוס חדשות ומתקדמות ושדרוג המרחב העירוני.