X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה טוען כי מפעל תש"ן המאחסן נפט גולמי במפרץ חיפה עבר על חוק רישוי העסקים, על חוק חומרים מסוכנים ועל החוק למניעת מפגעים, באופן היוצר חשש משמעותי לפגיעה בציבור וכן מפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים הנהלת החברה: ארגוני הסביבה מעכבים העתקת המיכלים למיקום אחר
▪  ▪  ▪
מכלים גדולים של נפט גולמי

המשרד להגנת הסביבה מסר למנהלי חוות המכלים תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) שבקריית חיים התראה בגין הפרה לכאורה של חוק רישוי העסקים, של חוק חומרים מסוכנים ושל החוק למניעת מפגעים, באופן היוצר חשש משמעותי לפגיעה בציבור וכן מפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים.
בשל החשד להפרת ההוראות וליקויים רבים שהתגלו בתחזוקת המכלים, המשרד זימן את מנהלי החברה לשימוע מקוון טרם החלטתו על נקיטה בצעדי אכיפה.
מן המשרד נמסר כי שבועות האחרונים הגיעו פניות מרובות מהציבור על מטרדי ריח בקריית חיים לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ולגורמי המשרד להגנת הסביבה. נציגי המשרד ביצעו מספר סיורי פיקוח בחוות המכלים תש"ן בשיתוף איגוד ערים מפרץ חיפה. בעקבות הממצאים שעלו והליקויים שהתגלו בסיורים הללו, ולאחר עיבוד הנתונים, המשרד להגנת הסביבה מסר היום (ב') למנהלי החברה את ההתראה.
תש"ן מאחסנת בקריית חיים נפט גולמי במכלי אחסון גדולים, בסמיכות למרכז מסחרי ולשכונת המגורים קריית חיים מערבית. תושבים המתגוררים בסמוך לחוות המכלים פונים למשרד להגנת הסביבה, למוקד הסביבה של המשרד וכן לאיגוד ערים לאיכות סביבה, בתלונות על מפגעי ריח קשים האופייניים לדלק, שמקורם בחוות המכלים. הפניות הללו מעידות על מפגע מתמשך הפוגע באיכות חיי התושבים.
לאחרונה התרחשה עלייה משמעותית בפניות של תושבים המדווחים על מפגעי ריח בליווי תסמינים בריאותיים, כגון כאבי ראש. כך למשל, במחצית הראשונה של חודש אוגוסט התקבלו לא פחות מ-30 תלונות ברוח זו במוקד הסביבה של המשרד.
"צוותי המשרד להגנת הסביבה וכן איגוד ערים לאיכות סביבה שהוזעקו לשכונה מעת לעת, בשל תלונות התושבים, אכן הרגישו בשטח ריחות אופייניים לדלק. בסיורים שבוצעו נעשה שימוש במצלמה תרמית לבדיקת פליטות של אדי דלק מגגות המכלים, והממצאים העידו על דליפות אדים. כמו-כן, נמצאו ליקויים בציוד המכלים. הליקויים הללו דווחו לחברה לצורך תיקון, ואולם סיורים חוזרים שנערכו החודש המשיכו לגלות פליטות של תרכובות אורגניות נדיפות שלא טופלו כהלכה", נמסר מן המשרד להגנת הסביבה.
עוד נמסר כי מן הממצאים שנמצאו בסיור נובע שהחברה מפירה את תנאי היתר הרעלים בעניין מניעת פליטות של חומרים אורגניים נדיפים לסביבה. כמו-כן, עולה כי החברה אינה מפעילה נוהלי תפעול ותחזוקה נאותים להבטחת תקינות הציוד ואינה עומדת בתנאי רישיון העסק, כך שנגרם מפגע ריח חזק ובלתי סביר לתושבים המתגוררים באזור ולבאי האזור המסחרי.
במכתב ההתראה צוין כי בטרם החלטה על נקיטה באמצעי האכיפה העומדים לרשות המשרד, מנהלי החברה מוזמנים לשימוע מקוון כדי להשמיע את טענותיהם בנושא.
מחברת תש"ן נמסר בתגובה כי החברה משקיעה משאבים רבים ואמצעים חדישים במתקניה, תוך עמידה בכל תקני הבטיחות מהמחמירים ביותר בעולם.
"במהלך החודשים האחרונים, ולאור תלונות ריח, ביצע המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם איגוד ערים חיפה מספר ביקורות פתע וכן ביקורת ניטור אחת מתואמת עם תש"ן, בה הוצבו תחנות ניטור לאורך גדר החברה. זאת בנוסף לביקורות השוטפות אותן עורכת תש"ן בעצמה כמתחייב מהחוק. בכל ביקורות אלו לא נמצא מקור הריחות ולא נמצאה כל הפרה, נמצא כי החברה פועלת על-פי החוק", טענו בהנהלת החברה.
עוד הוסיפו כי דוע תש"ן מסכימה עם תושבי השכונה המעוניינים להעתיק את חוות המכלים למיקום אחר, רחוק מבתי המגורים. "אנו חושבים שאין זה נכון לתפעל חוות מיכלים בתוך שכונת מגורים. תש"ן, חברה בבעלות ממשלתית מלאה, הוקמה באזור זה כבר בשנת 1934, טרם הקמת המדינה, תקופה בה איש לא התגורר סביב חוות המיכלים. ברבות השנים קודמו תוכניות בנייה סמוכות לחווה ואף נמכרו דירות סמוכות לחווה. כך, לאורך השנים נוצר חיכוך הולך וגובר בין צורכי ההתפתחות העירוניים לבין התעשיה עד שבתי התושבים נהיו סמוכים יותר ויותר למתחמי החברה. לאורך עשרות שנים נמנעו קובעי המדיניות והרגולטורים מקבלת החלטות שיסדירו את הסוגיה המורכבת", ציינו.
תש"ן, פעלה במשך קרוב ל-20 שנה לאשר תוכנית להעתקת החווה לקרקעות הצפון. "מי שלא איפשר את קידום התוכנית במשך שנים כה רבות היו דווקא ארגוני סביבה שונים, חברי מועצת העיר חיפה ועוד אנשי ציבור ומקבלי החלטות. אישור תוכנית קרקעות הצפון התקבל לאחר ייסורים רבים רק בשנת 2018. כיום לא מקודמת תוכנית זו שוב עקב רצון פרנסי העיר להעתיק את החווה למקום שונה ממפרץ חיפה. ככל שתתעכב החלטה זו, כך נאלץ להמשיך לדור יחדיו. החלטה זו נמצאת בידי מקבלי ההחלטות ברמות הגבוהות ביותר ואנו נשתף פעולה עם כל החלטה שתתקבל", לשון תגובת החברה.

תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  17/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התאחדות התעשיינים מבקשת מביהמ"ש לבטל את החלטת נת"ע להכריז על מכרזי הרכבת הקלה כ"מכרז לזיכיון" ובכך לפטור אותם מרכש גומלין
איציק וולף
ראש המוסד, יוסי כהן, נחת אחר-הצהריים באבו דאבי במסגרת המגעים לקראת החתימה על הסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות
עידן יוסף
החברה תבחן אפשרות להנפקת אג"ח נוספת בהתאם להמלצת רשות החברות הממשלתיות    לצורך הבטחת תשלומי הקרן והריבית, רכבת ישראל הפקידה את התחייבותיה בקרן שמורה המשועבדת לנאמן
איתמר לוין, יצחק דנון
חנן לוי וחזי שאייב שותפים בחלקים שווים עם איירפורט סיטי של קובי מימון במתחם האירועים שליד נתב"ג    מניותיהם של לוי ושאייב שועבדו לטובת איירפורט סיטי, המבקשת כעת לממש את השעבוד בשל אי-תשלום דמי שכירות ודמי ניהול מאז מארס    לוי מבקש מבית המשפט למנוע את המהלך, שלטענתו נעשה בחוסר תום לב
עידן יוסף
משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: ב-2019 בוצעו 344 מבצעי אכיפה ו-1,500 ביקורות בשוק הגז הביתי    הנתונים הוצגו בדיון ראשון במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק הגפ"מ - שמטרתה להסדיר את ענף הגז הביתי    היו"ר מרגי הודיע: נקדם את החקיקה תוך הגברת בטיחות ומבלי לפגוע באפשרות לקדם תחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il