צעד נוסף לשדרוג התחבורה הציבורית. משרד התחבורה מקדם הקמת מסופי אוטובוסים וחניוני לילה חדשים בכל רחבי הארץ. עם אישור מדיניות המשרד בוועדת המשנה של הוועדה הארצית לתכנון ובנייה (ולנת"ע), החל המשרד בקידום מסופים וחניוני לילה במספר מתחמים במטרופולין תל אביב.
המסופים הראשונים יוקמו באזור התעשיה בראשון לציון-חולון-בת ים, בצפון בני ברק ובדרום פתח תקוה. קידום המסופים נעשה באמצעות חברת נתיבי איילון, בשיתוף מינהל התכנון והרשויות המקומיות.
בשלב הראשון, אושרו לקידום על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) שלושה מסופים, בראשון לציון-חולון-בת ים, בצפון בני ברק ובדרום פתח תקוה. מסופים אלה יהיו חלק בלתי נפרד מרשת הרכבת הקלה בגוש-דן ובעתיד ממיזם הדנית (המטרו). בנוסף לכך, יוסדר חניון הלילה באזור התעשיה בחולון, שיאפשר את פיתוחו.
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, החל בתכנון מפורט של ארבעה מסופים וחניוני לילה לאוטובוסים בגוש-דן. המסופים יאפשרו להגדיל את היקף השירות בתחבורה הציבורית לטובת הציבור הרחב וישדרגו באופן משמעותי את סביבת העבודה של נהגי האוטובוס.
על-פי התוכניות, באזור התעשיה בחולון, יוסדר חניון לילה לאוטובוסים, שיכלול 500 עמדות אוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, שיתפרס על שטח של 83 דונם. החניון יתחבר לקו המטרו ולקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
במתחם "המשולש החקלאי" שבין ראשון לציון-חולון-בת ים יוקם מרכז תחבורתי משולב, הכולל מסוף אוטובוסים ותחנת רכבת קלה. כמו-כן, סוכם על הקמת חניון לילה לאוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, הכולל אמצעים טכנולוגיים ותשתית הטענה לשירות הסעות המונים. מדובר בשטח כולל של 70 דונם, בצמוד לדיפו הקו הירוק, שיכלול 450 עמדות אוטובוסים.
בצפון בני ברק, ובצמוד לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, יוקם מרכז תחבורתי משולב שיכלול מסוף אוטובוסים בשטח של 20 דונם עם 160 עמדות אוטובוסים. כמו-כן, יקדם המשרד מרכז תחבורתי נוסף בבני ברק, בסמוך לתחנת הרכבת, שיאפשר פיתוח משמעותי של התחבורה הציבורית בעיר ויותאם לתוכניות הגידול והפיתוח בה.
בדרום פתח תקוה, יוקמו שני מרכזים תחבורתיים על שטח כולל של 15 דונם עם 100 עמדות אוטובוסים ושטחים תפעוליים. מסופים אלה יאפשרו להפעיל קווי אוטובוס מהירים דרך כביש 471 ותוספות שירות לאזורים שאינם מכוסים על-ידי קווי הדנית והרכבת הקלה. כמו-כן, המרכזים יאפשרו לבטל את מסופי הקצה "בית רבקה" ו"בגין", שאינם מוסדרים כיום.
מערך התחבורה הציבורית סובל כיום ממחסור חמור בתשתיות תפעול לאוטובוסים, הצפוי אף לגדול בעתיד. מחסור זה מהווה חסם מרכזי לשיפור התחבורה הציבורית ומונע את המשך הפיתוח והרחבת השירות.
השרה מירי רגב אמרה כי הקמת המסופים תאפשר להפעיל שירות תחבורה ציבורית יעיל ומדויק יותר. לדבריה, הנוסעים יוכלו לעבור בנוחות ובמהירות בין אמצעי התחבורה השונים וליהנות משירותי תחבורה ציבורית נרחבים ומקיפים יותר. חניוני האוטובוסים החדשים יאפשרו להרחיב את צי האוטובוסים החשמליים ותוספת של עמדות הטענה חשמליות.
כיום, מחצית מהמסופים וחניוני האוטובוסים אינם מוסדרים, ולפיכך גם לא ניתן להקים בהם מבנים ייעודיים למנוחה של נהגים או תשתיות לטעינה חשמלית לאוטובוסים. הגדרת המסופים כתשתית לאומית וקידום התוכניות בות"ל יקצר את משך האישור וההקמה של המרכזים התחבורתיים.