X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטענה: גזענות כלפי יוצאי אתיופיה

בג"ץ: רב קרית גת לא ייחקר

דחה עתירה להורות על חקירה נגד הרב משה הבלין בשל דרישותיו מחברה הסעדה קובע שיש להמתין, הן במישור הפלילי והן במישור המשמעתי, להחלטת הפרקליטות בערר על ההחלטה שלא לפתוח בחקירה
▪  ▪  ▪
הרב הבלין. מצלמות אבטחה

שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, דחתה (יום ד', 19.8.20) עתירה שביקשה להורות לנקוט הליכים פליליים ומשמעתיים נגד הרב הראשי לקרית גת, הרב משה הבלין, בטענה שהתנהג בצורה גזענית.
חברת ההסעדה לי-בר קייטרינג יפרח טענה, כי בשנת 2018 הורה הרב הבלין לאפשר למועצה הדתית ולמשגיחי הכשרות לצפות במצלמות האבטחה שלה, כתנאי למתן תעודת כשרות, בשל החשש שעובדים שאינם יהודים עוסקים בבישול. לדבריה, מצלמה מאפשרת להבחין רק בצבע עורם של העובדים, ומכאן שההוראה הייתה נגועה בגזענות כלפי יוצאי אתיופיה. עוד טענה, כי הרב הבלין העלה ספק לגבי יהדותם של אלו והורה שלא להעסיק אותם בתפקידי בישול עד שתוכח לו יהדותם. בסופו של דבר הושגה בהליכים מקבילים הסכמה לגבי דרישות הכשרות, אך החברה ועמותת טבקה של יוצאי אתיופיה דרשו להעמיד את הרב הבלין לדין פלילי ומשמעתי.
וילנר דחתה את העתירה הן על הסף והן לגופה. הדחייה על הסף היא במישור הפלילי, בשל אי-מיצוי הליכים ובשל היותה מוקדמת. העתירה הוגשה שישה ימים בלבד לאחר שהחברה הגישה ערר על ההחלטה שלא לפתוח בחקירה, והפרקליטות הודיעה שתשיב עליו עד מארס 2021 - ולכן היא מוקדמת מדי. ואילו במישור המשמעתי, אין פסול בהחלטת שרי המשפטים ושירותי הדת להמתין עד להחלטה במישור הפלילי.
השופטים ניל הנדל ומני מזוז הסכימו עם וילנר. את לי-בר ייצגו עוה"ד אליעד שרגא, אדווה בן-יוסף, תומר ורשה, אלמוג ישמח ואורי רזניק; את המדינה ייצגו עוה"ד דניאל מארקס ואבי טוויג; ואת הרב הבלין - עו"ד אביעד הכהן.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד החקלאות מזהיר כי כל תוצרת חקלאית, לרבות זרעים, פירות וירקות, הנכנסת לישראל ללא אישור מהווה סכנה מהותית לחקלאות המקומית ולטבע בכללותו
עידן יוסף
ועדת הכספים דנה בחוק הדוחה את הגשת תקציב המדינה ב-100 ימים, אך יו"ר הקואליציה תבע אישור כספים קואליציוניים בסך 21 מיליארד שקל    בליכוד ובכחול לבן שוב אין הסכמות    מיקי זוהר הגיש הסתייגויות לחוק, ואיתן גינזבורג השיב: "לא ראיתי את ההסתייגויות שהוא הציג על הכתב - זה לא מקובל"
אביתר בן-צדף
למרות שהופעלה נגדה לוחמה אלקטרונית, ששיתקה את אחד המכ"מים    בניסוי הבא תפעל מערכת הנ"מ נגד טיל שיוט ונגד טיל בליסטי, שיתקפו יחד    בחינה מבצעית של המערכת - אם בחודש הבא יאושר ייצורה - מתוכננת לשנת הכספים 2022
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את הערעור על הכשרת הצעתה של ש.מ.ש-IDE, למרות מעורבות חברת-האם IDE בתרמית בדיגום מים במתקן הקיים בשורק    פסל את הצעתה של מרליון שבשליטת האצ'יסון, לאחר שקבע שהתרמית גורמת לכך שלא ניתן להתחשב בנסיונה במתקן הנוכחי
עידן יוסף
דיון טעון בכנסת בסוגיית דמי אבטלה למשתתפים חופשיים בעולם התרבות    תמיכה גורפת של שר הרווחה, מנכ"ל הביטוח הלאומי, יו"ר ועדת העבודה וחברי הכנסת    משרד האוצר מתנגד: "נוגד כל רציונל ביטוחי"    יו"ר הוועדה דורש מהאוצר: "עשו מה שצריך כדי לאשר את זה עבור עובדי התרבות ומגזרים אחרים שנופלים בין הכסאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il