X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תזכיר חוק של משרד התחבורה מבקש לאפשר לכלי רכב עצמאיים (אוטונומיים) נסיעה גם בכבישים ציבוריים וללא צורך בנהג מלווה, שאף יוכלו להסיע נוסעים חינם או בתשלום
▪  ▪  ▪
רכב עצמאי [צילום: סת ווניג/AP]

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מסדיר את החקיקה באופן שיאפשר עריכת ניסויים ברכב עצמאי (המכונה רכב אוטונומי) באופן המדמה מתווה הפעלה מסחרי, ומפיץ (יום ד', 19.8.20) תזכיר חוק בנושא להערות ציבור.
בשנים האחרונות מתקדם בכל העולם פיתוחו של רכב עצמאי, שמסוגל לערוך נסיעות בדרך, כשבמקום הנהג ישנה מערכת נהיגה עצמאית המשלבת רכיבי חומרה ותוכנה שמאפשרים לה את השליטה על הרכב, ומערכת זו מבצעת את פעולות הנהיגה של הרכב על סמך נתונים הנאספים על-ידי חיישנים ואמצעים נוספים, ומעובדים בטכנולוגיה של בינה מלאכותית.
מדינת ישראל נמצאת בחזית הפיתוח האמור וכיום ישנן מספר חברות, ישראליות וזרות, העורכות בה ניסויים של נסיעות של רכב עצמאי. בניסויים אלה מערכת הנהיגה העצמאית נוהגת את הרכב אך מצוי בו נהג ניסוי, שתפקידו להשתלט על הרכב במקרה חרום, ובמסגרת זו, אין ברכב העצמאי נוסעים. ניסויים אלה מתקיימים על-פי אישור שנותן המפקח הארצי על התעבורה.
על-פי החלטת הממשלה מינואר 2017, מדינת ישראל מעוניינת להיות מדינה מובילה בתחום, ותזכיר החוק נועד להסדיר את שלב המעבר מניסויים בכלי רכב עצמאיים עם נהג בטיחות לנסיעות נסיוניות ברכב עצמאי ללא נהג כלל, ואף במסגרת של הסעת נוסעים בשכר או שלא בשכר, ובדרכים ציבוריות, באמצעות מגוון פתרונות טכנולוגיים להפעלת כלי רכב עצמאיים.
לצד ניסויים אלה, מוצע ליצור תשתית חוקית לניסויים בכלי רכב מתקדמים פחות, שמבצעים רק חלק ממטלות הנהיגה באמצעות מערכות עצמאיות, כאשר מצוי בהן נהג שיבצע את היתר.
בתזכיר מוצע להקים ועדה מייעצת שבראשה יעמוד מנכ"ל המשרד וחבריה יהיו נציגי משרד התחבורה, המשטרה, מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה, הרשות לחדשנות, משרד המשפטים ונציגי ציבור. תפקידה של הוועדה יהיה להיות מוקד ידע בנושא הרכב העצמאי, מהארץ ומהעולם, ועל סמך הידע הזה להכין דוחות ולייעץ לשר בנושא הרכב העצמאי. תקנות שיסדירו את הניסויים ברכב עצמאי, ייקבעו בהתייעצות עם הוועדה.
הצעת החוק אינה מתיימרת להסדיר באופן מלא רכב עצמאי, משום שישנם עניינים הנמצאים בבחינה, אלא להציג את התפיסה העקרונית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לגבי המשך קידום ההתפתחות של הרכב העצמאי בארץ.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: מכוניות ללא נהג בכבישי ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחר בלילה !! ל"ת
pootka  |  20/08/20 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החוץ העריך בשיחות סגורות כי ראש הממשלה יעשה הכל כדי להימנע מהוצאתו מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים    "אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. הציבור לא יסלח למי שידרדר אותנו לבחירות"
איציק וולף
הרווח הנקי עמד על 52.7 מיליון שקל לעומת 72.7 מיליון שקל אשתקד    הכנסות החברה במחצית ירדו ב-8.5% ועמדו על 457.5 מיליון שקלים
איציק וולף
גורם בכיר בליכוד, בסביבת ראש הממשלה, מציין כי הליכה לבחירות רביעיות תהיה דבר נורא, אך "להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר", כלשונו
איתמר לוין
תשעה כתבי-יד עתיקים ויקרי ערך של התנ"ך הוברחו בידי המוסד מסוריה בשנות ה-90    בית המשפט קבע שהם יהיו באחריותו של הקדש ציבורי, שנאמניו יוכלו להחליט כיצד והיכן להציגם
איציק וולף
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית הצעה של ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, שביקשה לבטל את הנוהג של חלוקת הכספים הקואליציוניים הקשורים לאינטרסים הפוליטיים של המפלגות    השר שטייניץ: תמיד יש המון ערכים ואינטרסים שמתנגשים זה בזה, זה לא הופך אותם ללא לגיטימיים, צריך את האיזון הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il