X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברגדאהל הורשע בעריקה ובהתנהגות מבישה אל מול פני האויב באפגניסטן, ונידון להורדה לדרגת טוראי, לסילוק בקלון מהצבא האמריקני ולהחזרת 10,000 דולר ממשכורתו הוא טען שאמירות של דונלד טראמפ כמועמד לנשיאות וכנשיא, ופעולות של הסנאטור המנוח ג'ון מקקיין בעניינו שיבשו את משפטו
▪  ▪  ▪
טראמפ. העיר [צילום: אלכס ברנדון, AP]
משפוט הוגן
השופט, שכתב את דעת הרוב, הדגיש, שהעונש אינו חמור כפי שמתיר החוק הצבאי. שופט, שהסתייג ממנה חלקית, כתב, "השמצת ברגדאהל לפני משפטו, במהלכו ואחריו הנה חסרת-תקדים, עוינת ומזיקה מאוד, והכניסה את מערכת השיפוט הצבאית ללחץ בלתי-סביר, שמנע מהנאשם משפט הוגן".

ברוב מוחלט עם שתי הסתייגויות החליט ביום חמישי בית-הדין הצבאי העליון לערעורים בארצות הברית לדחות את ערעורו של (מי שהיה סרג'נט) רוברט "בואי" ברגדאהל על הרשעתו בעריקה ובהתנהגות מבישה אל מול פני האויב, בקובעו, כי אמירות המועמד לנשיאות דונלד טראמפ ופעולות הסנאטור המנוח ג'ון מקקיין בעניינו לא שיבשו את משפטו.
על ברגדאהל, שהודה באשמתו, נגזרו בשנת 2017 הורדה לדרגת טוראי, סילוק בקלון מהצבא האמריקני והחזרת 10,000 דולר ממשכורתו, לאחר שביוני 2009 ערק מיחידתו, שהוצבה בחבל פאקטיקה, ונתפס על-ידי מחבלי טאליבן. ברגדאהל הוחלף, ביוזמת הנשיא אובמה, כעבור כחמש שנים תמורת חמישה מנהיגי מחבלים, שנכלאו במחנה המעצר בבסיס גואנטאנמו בקובה. ברגדאהל הוחזר ליחידתו, והועמד לדין על עריקתו.
חמשת השופטים הסכימו עקרונית עם דחיית הערעור, ושני שופטים הסתייגו חלקית מהעונש, שהוטל על ברגדאהל, כיוון שהנשיא והסנאטור התייחסו אליו ברשעות.
ערעורו נסב אודות הטענה, שהערות הנשיא והתנהגות ג'ון מקקיין יצרו אווירה שלילית נגדו, ושיבשו את משפטו, ומוגדרות בחוק הצבאי כהתערבויות לא-חוקיות של מפקדים במשפט. כידוע, נשיא ארצות-הברית הנו המפקד העליון (CiC) של כל השירותים המזוינים בארצו. סנאטור מקקיין היה יו"ר ועדת הסנאט לשירותים מזוינים, אך עדיין נשא דרגת קפטן בחיל-הים האמריקני.
השופט קווין אוֹהלסון, שכתב את דעת הרוב, הדגיש, שלברגדאהל ניתנה הזכות לחזור בו מהודאתו באשמתו, ולא עשה זאת, וביקש שיסלקוהו בקלון מהצבא. העונש, שהוטל עליו, הדגיש השופט, לא היה חמור כפי שמתיר החוק הצבאי. אוהלסון הזכיר, כי השופטים יכלו לדונו למאסר עולם בגין העבירות שביצע.
השופט סקוט סטאקי, נשיא בית-הדין הצבאי העליון לערעורים, כתב בהסתייגותו מפסק-הדין, כי יש לדחות את ערעור ברגדאהל, אך גינה את הערות טראמפ ואת התנהגות מקקיין כמרושעות וכמחפירות. בסיום הסתייגותו קיווה סטאקי, שמקרה ברגדאהל לא יישנה.
השופט ג'ון אִי ספארקס ציין בהסתייגותו, שמעולם לא הביעו הנשיא ומנהיגים אחרים את דעותיהם על נאשמים בדין צבאי. "השמצת ברגדאהל לפני משפטו, במהלכו ואחריו" - כתב ספארקס - "הנה חסרת-תקדים, עוינת ומזיקה מאוד, והכניסה את מערכת השיפוט הצבאית ללחץ בלתי-סביר, שמנע מהנאשם משפט הוגן". יוג'ן פידל, פרקליו של ברגדאהל, הודיע, כי ימשיך לפעול לביטול פסק-דיונו.

תאריך:  01/09/2020   |   עודכן:  01/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
היועץ המשפטי הסתמך על תמליל ההקלטה שהכינה המשטרה ועל ניירות עבודה פנימיים של הפרקליטות, כאשר החליט שלא נפל פגם בהתנהלות החוקרים בתיק 4000 - אך לא שמע את ההקלטה במלואה    הפרקליטות: ניירות העבודה אינם חומר חקירה ולכן אין להעבירם לידי ההגנה
מירב ארד
הרקע לאיומי ההסדתרות: כוונתו של השר כ"ץ לקצץ בשכר המגזר הציבורי החל ב-13 בספטמבר    ההסתדרות תוכל להשבית את המגזר הציבורי בעוד שבועיים
מירב ארד
במסגרת ההבנות, תוקם ועדה משותפת של ישראל ואיחוד האמירויות לקידום שיתוף פעולה בתחום הפיננסים וההשקעות    הצדדים ידונו גם בקידום שת"פ בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים
איציק וולף
חברת זום פרסמה את הדוחות הרבעוניים שלה וחושפת עליה בהכנסותיה בשיעור של מאות אחוזים וזינוק מדהים ברווחיות בשיעור של 4,240% במחצית שבה הגיעה ל-212.7 מיליון דולר רווח ושל 3,276% ברבעון השני שבו הגיעה לרווח של 185.7 מיליון דולר
עידן יוסף
במסגרת אישורים שאינם תעודות כשרות מטעמה של הרבנות לא ייעשה שימוש במצג כשרותי לרבות שימוש במונח 'כשר' על כל הטיותיו, או שימוש במונחים כשרותיים מובהקים כמו "על-פי כללי ההלכה" ו"משגיח כשרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il