X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיקה מדגמית של News1 בתמלילי החקירות:

אין-ספור "מילים לא ברורות" בתמלילי 4000

בחקירות ניר חפץ ובאחת מחקירותיו של שלמה פילבר נמצאו עד שלושה רישומים בעמוד של "מילים לא ברורות"; בחקירה אחת של שאול אלוביץ - חמש פעמים בכל עמוד המשמעות: מדובר לכל הפחות בתמלולים חסרי מקצועיות, בתיק השחיתות החשוב ביותר בתולדות המדינה - ויש ממש בדרישת סניגוריהם של בני הזוג אלוביץ לתמלול מחודש
▪  ▪  ▪
חפץ. 135 פעמים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
האם ההוכחות במשפט נתניהו יתחילו בינואר
איתמר לוין
בשלושת התיקים יש 4,000-2,000 שעות של הקלטות - חקירות והאזנות סתר * חשבון שמרני מוביל לכך שיהיה צורך לפחות בשישה חודשי עבודה, ואולי אפילו בשנה שלמה, כדי לבחון את דיוקם של התמלילים ואולי אף לבצע שקלוט מחודש * במצב הזה לא ניתן לעמוד בלו"ז המקורי שקבע בית המשפט
לרשימה המלאה

תמלילים של חקירות מעורבים מרכזיים בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) כוללים אין-ספור רישומים של "מילים לא ברורות", באופן המטיל ספק משמעותי בדבר היכולת להסתמך על תמלילים אלו במשפטם של בנימין נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. כך מעלה בדיקה מדגמית של News1.
הבדיקה נערכה לאחר שהתברר, כי בתמליל אחת מחקירותיו של אור אלוביץ - בנו של בעל השליטה לשעבר בבזק - יש למעלה מ-60 מקומות בהם נכתב "מילים מלא ברורות" בתוך 20 עמודים בלבד. פרקליטיהם של בני הזוג אלוביץ, עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, מצאו שניתן לשמוע בקלות את הרוב המכריע של מקומות אלו, גם ללא שימוש במשקלט מקצועי. לאור זאת הם ביקשו מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות למדינה לתמלל מחדש את אלפי שעות ההקלטות בתיק.
בדיקת News1 בתמלילים אקראיים של כמה מן החקירות בתיק 4000 העלתה את הממצאים הבאים:
  • חקירתו של ניר חפץ ועימות בינו לבין אילן ישועה (לשעבר העורך הראשי של וואלה), 20.2.2018 - לפני הפיכתו של חפץ לעד מדינה. התמליל משתרע על פני 128 עמודים ונבדקו 50 הראשונים. נמצאו בהם 135 אזכורים ל"מילים לא ברורות", דהיינו כמעט שלושה מקרים בכל עמוד.
  • חקירתו של ניר חפץ, 11.3.2018 - אחרי הפיכתו לעד מדינה. ב-65 עמודי התמליל נמצאו 34 מקרים של "מילים לא ברורות", דהיינו פעם אחת בכל שני עמודים.
  • חקירתו של שלמה פילבר, 18.2.2018 - לפני הפיכתו לעד מדינה. התמליל כולל 100 עמודים ונבדקו חציים. נמצאו בהם 133 מקרים של "מילים לא ברורות", כולל כבר בשורה הראשונה של התמליל; בעמוד הראשון לבדו יש שבעה רישומים כאלו. הממוצע: קרוב לשלושה מקרים בעמוד.
  • חקירתו של שאול אלוביץ, 18.2.2018. התמליל משתרע על פני 18 עמודים בלבד, אך 96 פעמים נרשם בו "מילים לא ברורות" - בעיקר בתמלול דבריו של אלוביץ, למרות שהגייתו ודיבורו ברורים. באחד המקרים נרשם "מילים לא ברורות" ארבע פעמים באותו משפט, כך שתומללו ממנו פחות מעשר מילים. הממוצע: למעלה מחמש פעמים בכל עמוד.
מקרים אלו מלמדים לכאורה לכל הפחות על חוסר מקצועיות משמעותי מצד המשקלטים החיצוניים, שאמורים היו להיות הטובים ביותר בתחומם בהתחשב בכך שמדובר בתיק השחיתות החשוב ביותר בתולדות המדינה. מהרישום בתמלילים גם ברור, כי איש מבין עשרות החוקרים שטיפלו בתיק לא עבר שוב על התמלילים, כדי להשלים מילים ושמות שהמשקלטים לא רשמו משום שלא הכירו; כלל יסוד בכל האזנה הוא, שקשה עד בלתי אפשרי להבין מילים שאינן מוכרות.
אפשרות חמורה בהרבה היא שמילים משמעותיות הושמטו במכוון מתמליל זה או אחר; בתמליל אור אלוביץ הדבר ברור, לאור ההשוואה בין ה"מילים לא ברורות" לבין המילים שניתן לשמוע היטב בהקלטת החקירה. יש צורך גם בבדיקה מעמיקה יותר של הנקודות הבאות: האם חוסר הבהירות הנטען הוא רק בדברי הנחקרים או גם בדברי החוקרים, האם האם יש יותר או פחות מקרים אצל משקלט/ת מסוימ/ת, האם מספר ה"מילים לא ברורות" שונה כאשר מדובר בחשוד או עד, והאם הוא משתנה אחרי חתימה על הסכם עד מדינה.
בכל מקרה, גם אם מדובר בחוסרים שמקורם בתום לב ובחובבנות "בלבד", הרי שהבדיקה המדגמית של News1 מלמדת שיש היגיון בדרישת ההגנה לתמלל מחדש את כל ההקלטות - הן של החקירות והן של האזנות הסתר. בכמות כזאת של השמטות, ברור שלא ניתן להסתמך על התמלילים אפילו לא ככלי עזר. על-פי ההערכה, בשלושת תיקי נתניהו יש 4,000-2,000 שעות של הקלטות. אם מדובר ב-3,000 שעות, הרי שתידרש חצי שנה ואולי אפילו שנה כדי לתמלל אותן מחדש בצורה מלאה ולבדוק את התמלילים בידי חוקרים המכירים את החומר.
אפשרות חילופית היא, שאם הפרקליטות תסרב לבצע את המשימה ובית המשפט לא יעניק להגנה את הזמן הדרוש (ושאלה נפרדת היא מי אמור לשלם מאות אלפי שקלים על העבודה הכפולה) - ההגנה תתנגד שיטתית להגשת כל תמליל שהוא. הפרקליטות טוענת שההקלטה היא הראיה הטובה ביותר ושהתמליל הוא רק כלי עזר, וההגנה תוכל לטעון שלפיכך - על בית המשפט לשמוע בעצמו את כל ההקלטות, בהעדר תמלילים אמינים. במצב כזה, אלפי השעות הללו יפלו על רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם - שבסופו של דבר יצטרכו תמלילים, כחלק מחומר הראיות לקראת ההכרעה בתיק.

תאריך:  10/09/2020   |   עודכן:  10/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין-ספור "מילים לא ברורות" בתמלילי 4000
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
התמליל הוא כלי עזר
משה דב  |  10/09/20 08:59
 
- זה במזיד, ובכוונת מכוון
נדב  |  10/09/20 12:32
 
- פריבילגיה להגיש ראיות מזוהמות
יהודה אלידע  |  11/09/20 00:58
2
נו באמת
פלג א  |  10/09/20 09:52
3
במסגרת חילופי תרבות, יוכלו
אברהם 101010  |  10/09/20 10:31
4
התמליל אינו תחליף להקלטה
ש. שאול  |  10/09/20 11:17
 
- אם ההקלטה היא הראייה ובאין
בני בנקר  |  10/09/20 13:14
 
- הפתרון המעשי פשוט מאוד
ש. שאול  |  10/09/20 17:46
 
- הרי ברור שלא ניתן לסמוך על
בני בנקר  |  11/09/20 09:44
5
והמסקנה המתבקשת:
יוסי מ.  |  10/09/20 15:26
 
- אין "אם" הכל ברור חתום וגמור
עוד סתם אחד   |  10/09/20 21:29
 
- ועל סמך מה בית המשפט יקבל
בני בנקר  |  11/09/20 09:50
6
משפט חרטה, תמלילים חרטה.
max_b_777  |  10/09/20 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לרסק את מערכת אכיפת החוק ובביקורת לא לגיטימית    "כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תוקף את ראש הממשלה ודוחה את טענותיו שלפיהן פרקליטות המדינה קבעה שיעקוב אבו אלקיען היה מחבל    "טענות שהן שקר וכזב שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה"    נתניהו: אין מנוס מחקירה עצמאית
איציק וולף
השר ניסנקורן טוען שטענות לטיוח חשד לניגוד עניינים בעבודת המשטרה, על-ידי המשטרה והפרקליטות, הן "תיאוריות קונספירציה הזויות"    "מצטרפות לקריאות מסיתות לחקירת השופטים, החוקרים, היועמ"ש בניסיון לרסק את מערכת שלטון החוק. לא יקרה"
איציק וולף
פרקליטות המדינה מכחישה את הטענות לטיוח ניגוד עניינים של חוקר שהיה לכאורה מעורב בתיק 2000    טוענת שהחוקר כלל לא היה מעורב, שהטענות שהעלה העיתונאי עמית סגל הן "קונספירטיביות" ושהתחקיר כולו היה מסולף, מגמתי ומוציא דברים מהקשרם
איציק וולף
רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי    קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000    המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il