X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציבת קבילות שוטרים וסוהרים, עו"ד עליזה יעקובי, קראה להקים קרן פיצויים לעובדי הארגונים שבשל טעויות של חשבות השכר לא קיבלו את מלוא השכר שמגיע להם חשפה שבניגוד לחוק, המשטרה ושב"ס לא מעדכנים אותה על החלטותיהם בדבר המלצותיה במועד הנדרש
▪  ▪  ▪
[צילום: שב"ס]

40% מהקבילות שמגישים שוטרים לנציבת קבילות שוטרים וסוהרים עוסקות בנושא יחסי מפקד-פקוד. 22% מן הקבילות הן בעניין תנאי וסדרי שירות ו-19% בנושאי שכר. מבין קבילות הסוהרים לנציבה, 33% עוסקות בנושאי שכר, 30% בתנאי וסדרי שירות ו-14% יחסי מפקד-פקוד.
את הנתונים העבירה (יום ד', 9.9.20) נציבת קבילות שוטרים וסוהרים, עו"ד עליזה יעקובי, לוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ'.
עוד דיווחה הנציבה כי בשל ריבוי הקבילות בנושאי שכר בשב"ס, הורה נציב שירות בתי הסוהר להקים בשב"ס מרכז שייתן מענה לפניות בנושאי שכר. לדבריה, בנתוני השכר נמצאה טעות חוזרת שלפיה לא חישב שירות בתי הסוהר שנות ותק של עובדים ממקומות עבודה קודמים.
לדבריה, על-פי המצב הקיים כיום, לא מפוצים כל העובדים שחלו טעויות בחישוב שכרם. בשל כך, המליצה על הקמת קרן פיצויים. מדובר במקרים שבהם, לדוגמה, היה צריך עובד לקבל העלאה בדרגה, אך לא היה מועמד, או לא נבחר לעלות בדרגה, ובקבילה מתברר שלא היה פרוטוקול להחלטה, והיא לא הייתה מנומקת, ואת הדרגה קיבל מישהו ששירת שנים פחות ממנו, וחוות הדעת עליו נמוכות. "כלומר ההליך לא היה תקין, אך מאחר שמישהו אחר כבר קיבל את הדרגה, אין אפשרות לתת לקובל תקן בכיר, שכבר שובץ, וכך אין שום פיצוי לעוול. היה מן הראוי שעל טעויות ישלמו, ואז גם יהיה תמריץ להימנע מטעויות. לא מספיק לומר סליחה", ציינה.
הנציבה הדגישה כי גם המשטרה וגם שירות בתי הסוהר אינם מחויבים לקבל את המלצותיה על-פי החוק, אך שני הארגונים חייבים להודיע לה בתוך חודשיים האם ההמלצה התקבלה או לא. "החלטה שלא לקבל המלצה טעונה אישור מראש הפירמידה - במשטרה המפכ"ל אמור לדבר איתי, ובשב"ס הנציב אמור להתייעץ עם היועמ"ש של הארגון. בשני הגופים זה לא קורה תוך חודשיים", העירה.
הנציבה הסבירה לוועדה שנושאי שכר קלים יחסית לברור. "הרבה יותר קשה לברר קבילה על התנכלות מפקד", הסבירה. לדבריה, הקבילות נעות בין מפקד שאמר מילה מעליבה מאוד בפורום, נתן חוות דעת נמוכה, מורה לפקוד לעשות יותר משמרות מאחרים, מעביר מתפקיד בהליך לא הוגן. "אנו בודקים מה ההליך שהתבצע. בודקים גם את התיק האישי של הקובל. מבקשים הסברים מהגופים, מהמפקד הישיר, בודקים אם היה עד. חוזרים לקובל ואומרים לו: המפקד אמר כך וכך, בודקים את ההערכה התקופתית. בודקים אם במשך השנה המפקד ראיין את הפקוד ואמר לו דברים טובים, ואז נתן הערכה שלילית. בודקים סיבות להתנהלות, מבררים עם הסביבה", אמרה.

תאריך:  09/09/2020   |   עודכן:  09/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כל תחנות 'דלק' וכל חנויות מנטה הצמודות אליהן בין השעות 8:00 ל-10:00 בבוקר    העובדים דורשים התחייבות של יצחק תשובה להימנע מפיצול החברה או ממכירתה בחלקים שונים
איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לרסק את מערכת אכיפת החוק ובביקורת לא לגיטימית    "כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים"
עידן יוסף
השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון תומך בביטול האיסור הגורף על גידול זקנים בצה"ל, וקורא להסדיר כללים לגידול זקן    יו"ר הכנסת: "חיילים רוצים ללכת עם זקן. ואז מתפתחת מערכת שלמה של לנסות להשיג את הפטורים האלה בכל מיני דרכים כאלה ואחרות. אני חושב שבשורה התחתונה אין לזה הצדקה"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תוקף את ראש הממשלה ודוחה את טענותיו שלפיהן פרקליטות המדינה קבעה שיעקוב אבו אלקיען היה מחבל    "טענות שהן שקר וכזב שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה"    נתניהו: אין מנוס מחקירה עצמאית
איציק וולף
נשיא המדינה קרא לחקור את נסיבות הריגת יעקוב אבו אלקיען ואמר שחוסנה של כל מערכת, נבחן ביכולת שלה לאפשר חקירה כשזו נדרשת, להודות בטעויות, לתת דין וחשבון, ולתקן את דרכיה להבא    משפחת אלקיען: אם נתניהו כן ביחס להתנצלות - שישקם את ביתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il