X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרה גמליאל: המחלוקת היא גם במשרדי מנכ"ל החברה שייעצה למשרד להגנת הסביבה: העלויות לקמעונאים יפחתו בחצי והמשק יחסוך 15 מיליון שקל בשנה חברות המשקאות: חובת הפיקדון תעלה 70 אגורות לבקבוק ותשית על הציבור מס של 300-500 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

   יצחק דנון
אספנית בקבוקים מקצועית נגד אל"ה

פיקדון על בקבוק גדול אם לא נגיע ליעד
עידן יוסף
השר להגנת הסביבה אלקין מסביר בוועדת הכלכלה את ההחלטה לא להחיל את חוק הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים: מעריך שאפשר להגיע ליעד באיסוף וולנטרי * "אם בתוך שנה שנתיים לא נגיע ליעד אני או השר שאחרי נחיל את החוק על הבקבוקים הגדולים"
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 14.9.20) בכוונת המשרד להגנת הסביבה להחיל את חובת הפיקדון גם על מכלי המשקה הגדולים. היו"ר יעקב מרגי אמר בפתח הדברים כי ביקש לקיים את הדיון ברקע יוזמות שונות ודיונים לקראת החלת חוק הפיקדון גם על מכלי המשקה הגדולים.
עוד ציין מרגי כי מדובר בתפוח אדמה לוהט שכל שר גלגל לבא-אחריו, והשרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל, לומדת את הנושא ברצינות ושומעת את כל הגורמים. "אם ניווכח שאפשר לייצר מתווה שלא מייצר עלויות וכולם ייהנו ממנו נשמח לאפשר זאת", אמר. גמליאל, שעד כה נמנעת מהכרעה, ציינה כי יש מחלוקת רבה סביב הנושא, ברשויות המקומיות, במשרדה ובין חברי הכנסת, ומדובר בסוגיה מורכבת. לדבריה, בכוונתה לבחון את כל הדברים כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה לציבור.
מנכ"ל יצרנית המשקאות יפאורה תבורי, רוני גת, אמר כי ניתן להתחייב ליעד איסוף וולנטרי של 73% והדבר יעלה לחברות כ-30 מיליון שקל בשנה. לעומת זאת, חובת פיקדון תוביל אולי לאיסוף של 77-75 אחוז, אך הדבר יעלה 70 אגורות לבקבוק וזה 300 עד 500 מיליון שקל שישתו כמס על הציבור. מנכ"ל תאגיד המחזור תמיר, רני איידלר, הצטרף לדברים ואמר כי ניתן להציב פח כתום ליד כמעט כל בית בישראל ולהגיע תוך 5 שנים ליעד איסוף של 73%.
יו"ר תאגיד המחזור אל"ה, אמיר חייק, הצטרף לדברים ואמר כי פיקדון לא יפתור את הבעיה, אלא רק ירחיב אותה. ח"כ תמר זנדברג תהתה איך תאגיד מחזור מתנגד למחזור וחייק השיב כי התאגיד לא מתנגד למחזור, אלא סבור שהדרך הנכונה לעשות זאת היא ללא פיקדון. מנגד, מנכ"ל אסופתא, ירון ברדוגו, אמר כי חוק הפיקדון יוזיל את מחירי המשקאות, והוסיף כי אחרי שהשר זאב אלקין פרסם את החלטתו של להחיל פיקדון יצרני המשקאות העלו מחירים ב-20-30 אגורות לבקבוק.
מנכ"ל אדם, טבע ודין, עו"ד עמית ברכה, אמר כי לאחר 10 שנות חסד לחברות המשקאות, לא בטוח שדחייה נוספת תעמוד במבחן הסבירות של בית המשפט העליון. ראש תחום פסולת ומחזור באדם, טבע ודין, עמיעד לפידות, הוסיף כי ברגע שיחל חוק הפיקדון על המכלים הגדולים 90 מיליון שקלים יועברו כל שנה לצרכנים והדבר יחסוך מיליונים לרשויות המקומיות ולקמעונאים.
מנכ"ל חברת פארטו שייעצה למשרד להגנת הסביבה, דורון לביא, אמר כי ניתן להעלות את אחוזי האיסוף מ-50 ומשהו אחוזים ליותר מ-70% ולחסוך למשק 15 מיליון שקל בשנה. לדבריו, העלויות לקמעונאים יפחתו בחצי.
נציגת פורום 15 הערים הגדולות, מיה קרבטרי, אמרה כי הפורום תומך בהחלת החוק בשל היעדר פתרון כולל ובשל המפגע שיוצרים כיום כלובי המחזור. לעומת זאת, נציגת מרכז השלטון המקומי, מירה סלומון, התנגדה ואמרה כי רשויות קטנות בפריפריה לא יהיו מסוגלות להתמודד עם החלק חוק הפיקדון.
מחלוקת הייתה גם בין חברי הכנסת. ח"כ עידן רול אמר כי הנושא מורכב וצריך אולי לבחון אפשרות לשלב בין פיקדון להנגשת מכלי האיסוף. ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי "במגזר הערבי יש תעשיה של החזרי בקבוקים קטנים, וכולם יודעים השתלט עליה, אך החוק לא תרם לאיכות הסביבה ונכשל". ח"כ מרגי אמר כי הוא לא חושש לומר שאם ננטרל את האיסוף של נברנים וארגוני פשיעה לא היינו מגיעים ליעדי האיסוף. ח"כ אייכלר אמר כי הדבר יפגע במשפחות העניות. ח"כ סלאח סונדוס התנגדה גם היא להרחבת החוק ואמרה כי צריך להשקיע ביישובים הערבים בחינוך והסברה. ח"כ יצחק פינדרוס, לשעבר מחזיק תיק אגף התברואה של עיריית ירושלים, טען כי הדרך היחידה למחזור זה הצבת מתקנים סמוך לבתי התושבים.
מנגד, ח"כ תמר זנדברג אמרה כי צריך להחיל את החוק או לבקש פטור מהוועדה ולנמק אותו. לדבריה, לציבור יש אינטרס מובהק בהחלת החוק על הבקבוקים הגדולים, בעוד שהאינטרס של יצרניות המשקאות הוא הפוך. יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', הוסיפה כי חוק הפיקדון הוכיח עצמו כשהבקבוקים הקטנים נעלמו מהמרחב הציבורי, והגיע הזמן להרחיבו. "אני מעריכה את הרצון להידברות, אבל ערך ההתקדמות חשוב יותר. המדינה משוועת להחלטה אמיצה", אמרה.
נציג רשות התחרות, אוריאל סיטרואן, ביקש להתייחס לעובדה כי ליישום חוק האריזות ישנו תאגיד מוכר אחד - תמיר, בעוד שליישום חוק הפיקדון ישנם שני תאגידים והדבר משפיע על התחרות והמחירים. לדבריו, אם האיסוף של המכלים הגדולים יהיה לפי חוק האריזות חשוב להכיר בתאגידים נוספים, שכן אם לא תהייה תחרות מחירי המחזור יהיו גבוהים.
השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל, התייחסה לכל הדברים ואמרה כי יש מחלוקת בתוך המשרד שלה, כמו שהמחלוקת קיימת גם בין הרשויות המקומיות ובין חברי הכנסת. "מדובר בסוגיה מורכבת ובכוונתי לבחון את הדברים כדי לקבל החלטה הכי נכונה לציבור", אמרה. היא הוסיפה כי חשוב לה לשמוע את כל הנוגעים בדבר. היא הציגה דרכים נוספות לבצע איסוף, ואמרה כי חייבים להדביק את הפער מול העולם בכל הנוגע לטיפול בפסולת. עוד הוסיפה השרה כי היא מקווה שבחודש הקרוב תסתיים הסאגה ותועבר תשובת המשרד לבג"ץ.
היו"ר סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה רואה חשיבות רבה בקידום איכות הסביבה. הוועדה קוראת למשרד להידבר עם כל הגורמים העוסקים בתחום, ולגבש מתווה שיקדם את הסביבה בדרך ישימה שלא תשית עלויות נוספות על הציבור בעת הזו. הוועדה מבקשת מהמשרד לדווח לה על פרטי המתווה שיגובש עוד בטרם יישומו".

להחיל לאלתר את חוק הפיקדון על בקבוקי המשקה הגדולים / נייר עמדה
הרחבת חוק הפיקדון תועיל למשק, תייצר מקומות עבודה, תחזק את הכלכלה, תחזק את השכבות החלשות – במיוחד משפחות מרובות ילדים, תחסוך כספים לרשויות המקומיות ותועיל מאוד לשמירת הסביבה והניקיון ברשות הרבים. כך עולה גם מהתוכנית הכלכלית שהכין המשרד להגנת הסביבה ופורסמה השבוע.
מניעת הרחבת חובת הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים / מכתב
לא נכון להרחיב את הפיקדון כעת בגין אי עמידה ביעדי שנת 2016 . אנו נמצאים בעיצומו של משבר כלכלי הפוקד את כל המשק כתוצאה מההגבלות שהוטלו עקב התפשטות נגיף הקורונה. משבר שאין אנו רואים עדיין את סופו ובוודאי לא את השפעותיו ההרסניות על האזרחים, העסקים והמשק, אשר יאלצו להתאושש בשנים הבאות. בין היתר, הרחבת חובת הפיקדון תביא להכבדה יוצאת דופן על כלל רשתות המזון, אשר יוביל, בין השאר, להתייקרות מכלי המשקה
תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
+"קחו רופאים עולים והקצו להם תקנים"
17:41 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת פנתה למשרד האוצר בבקשה שיקבע כי 40 תקנים מתוך 600 המיועדים להתמחות רופאים ולשילובם במערכי הטיפול בקורונה יוקצו עבור רופאים עולים חדשים

[צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
+לקריאה ראשונה: בידוד בית לכלבים וחתולים
17:25 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ההסברה במשבר הקורונה: המל"ל משך את ידיו
17:18 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לפיד לארה"ב: הנגבי אינו מייצג את מדינת ישראל
17:05 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אושר הצו להמשך ההארכה האוטומטית של רשיונות רגולטוריים
16:15 14/09/20  |  עידן יוסף

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ב') את הצעת צו הארכת תקופות (הוראה שעה - נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים), התש"ף-2020. הצו נועד להאריך את התקופה שבה תינתן הארכה אוטומטית לתוקפם של מגוון אישורים רגולטוריים, כפי שניתנה מתחילת ההתמודדות עם משבר הקורונה.
לפי המנגנון שאושר: אישורים שיפקעו בספטמבר יוארכו אוטומטית בשלושה חודשים נוספים; אישורים שיפקעו באוקטובר או נובמבר יוארכו אוטומטית בעשרה שבועות נוספים; ואישורים שפקעו ביולי ואוגוסט יוארכו בשבועיים נוספים (כך ש"ישלימו" הארכה של שלושה חודשים).
ביו היתר יוארכו רישיונות לשימוש בקנביס למטרות רפואיות, היתרי רעלים, אישורי הובלת חומרים מסוכנים, אישורי עבודה בגובה ועגורנים, בדיקות סביבה תקופתיות ורשיון עסק.

+יו"ר מרצ: ישראל הסכימה להקפאת בנייה בשטחים
15:09 14/09/20  |  עידן יוסף

יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ בפתח ישיבת הסיעה: ״ידוע לי ממקורות מוסמכים שהייתה הסכמה רשמית להקפאת בנייה בשטחים תמורת הנורמליזציה״. לדבריו, ח"כ משה ארבל (שס) יכול לגנוז את השאלה בעניין ששלח לראש הממשלה, כי זו התשובה. מרצ דורשת מנתניהו לחשוף את ההסכמים עם מדינות ערב ולקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון, "כי זו דמוקרטיה".

+משרד הבריאות: ללא סגר, 97% מהישובים
יהפכו בתוך יומיים מירוקים לאדומים
14:50 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר  ▪  האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל

בדיקת קורונה בבית החולים שערי צדק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתוך חודש תוכרע סוגיית פקדון הבקבוקים הגדולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
ועדת העלייה והקליטה של הכנסת פנתה למשרד האוצר בבקשה שיקבע כי 40 תקנים מתוך 600 המיועדים להתמחות רופאים ולשילובם במערכי הטיפול בקורונה יוקצו עבור רופאים עולים חדשים
עידן יוסף
עידן יוסף
משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"
עידן יוסף
עידן יוסף
כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת    יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר    האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il