X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התרסקות המקס באתיופיה, מארס 2019 [צילום: מולוגטה איינה, AP]
מקס 737 על פס הייצור [צילום: טד וורן, AP]
דוח הרוב הדמוקרטי בוועדת התחבורה בבית הנבחרים:

בואינג ו-FAA אשמות בהתרסקויות 737-מקס

יצרנית המטוסים שמה את הרווחיות לפני הבטיחות, התעלמה מאזהרות עובדיה על כשלים בתוכנה הקטלנית ומסרה דיווחים מטעים לרשות התעופה האזרחית הרשות העניקה לבואינג את הסמכות לפקח על עצמה והנהלתה התייצבה לצד החברה נגד מומחיה-שלה
▪  ▪  ▪

"שילוב נורא" של כשלים הנדסיים, טעויות ניהול והעדר פיקוח פדרלי הוא שגרם אשתקד לשתי ההתרסקויות של מטוסי בואינג 737-מקס, בהן נהרגו 346 בני אדם. כך קובע (יום ד', 16.9.20) דוח שמפרסמת הסיעה הדמוקרטית בוועדת התחבורה והתשתיות של בית הנבחרים, לאחר חקירה בת 18 חודשים. הדמוקרטים, להם יש רוב בוועדה ובבית, מאשימים את בואינג בכך שהעדיפה רווחים על פני בטיחות, ואת רשות התעופה האזרחית (FAA) בכך שנתנה לבואינג את המילה האחרונה בפיקוח עליה.
"זוהי טרגדיה שמעולם לא הייתה צריכה להתרחש", אומר יו"ר הוועדה, פיטר דה-פאזיו. "ניתן היה למנוע אותה, וננקוט צעדי חקיקה כדי להבטיח שלא תישנה". ראש הסיעה הרפובליקנית בוועדה, סם גרייבס, אומר שיש צורך בשינויים, אך קורא לבסס אותם על הסכמה דו-מפלגתית ולא על חקירה חד-מפלגתית.
ההתרסקות הראשונה הייתה באוקטובר 2018, בטיסת-פנים של ליון אייר באינדונזיה, ונהרגו בה כל 181 הנוסעים ושמונת אנשי הצוות. במארס 2019 התרסקה טיסה של אתיופיאן איירליינס בין אדיס אבבה לניירובי, ובה נהרגו כל 149 הנוסעים ושמונת אנשי הצוות. בואינג הפסיקה את ייצור המקס והמטוס קורקע בכל העולם, תוך שהחברה סופגת נזקים של 18 מיליארד דולר ופגיעה קשה במוניטין שלה ובמעמדה התחרותי מול איירבס. FAA צפויה לאפשר בקרוב את חידוש הטיסות של המקס, ובעקבותיו יילכו רשויות התעופה במדינות אחרות.
הדוח של הדמוקרטים מצביעה על חמש בעיות רוחב בתכנון המטוס, ייצורו ואישורו. הראשונה: התחרות מול A320 של איירבס הובילה את בואינג להציב את הייצור והחיסכון מעל הבטיחות. השנייה: החברה ביצעה טעות קטלנית לגבי תוכנת MCAS שהובילה את המטוס לצלילה חדה של אפו; ממצאים קודמים העלו, כי המתכננים לא הביאו בחשבון שברעש המתמיד ובמשימות הרבות שבתא הטייס, אזעקת האזהרה של התוכנה לא תישמע. השלישית: בואינג לא מסרה ל-FAA מידע חיוני. הרביעית: הרשות נהגה להעביר לידי בואינג עצמה חלק מסמכויות הפיקוח. החמישית: הנהלת הרשות התייצבה לצד בואינג ונגד מומחיה-שלה.
הכשל הטכני קשור כאמור לתוכנת MCAS. מאחר שמנועי המקס גדולים יותר וממוקמים גבוה יותר מאשר בדגמים הקודמים, התוכנה נבנתה כך שתדחוף לאחור את אפו של המטוס. בשתי ההתרסקויות התוכנה הופעלה בטעות בשל כשלים בסנסורים ושלחה את המטוס לקרקע, והטייסים לא הצליחו לייצב אותו. הדוח אומר כי ניתן היה למנוע את התאונות אלמלא שורה של כשלי בטיחות מצד בואינג ו-FAA. בואינג התעלמה מאזהרות של עובדים בחברה מפני הסתמכות היתר על MCAS ועל כך שהתוכנה מופעלת בידי סנסור חיצוני בודד. החברה לא העבירה לרשות מידע חיוני על שינויים חשובים שביצעה בתוכנה, העבירה לה באיטיות מידע בטיחותי ותיארה את התוכנה כשדרוג של קיימת במקום כחדשה במטרה להאיץ את תהליך האישור.
בואינג אומרת בתגובה, כי הפיקה את הלקחים מההתרסקויות והחלה לפעול על-פי המלצותיהם של מומחים חיצוניים ורשויות הממשל. "עמלנו לחזק את תרבות הבטיחות שלנו ולבנות מחדש את אמונם של לקוחותינו, המאסדרים וציבור הטסים". לדברי בואינג, העיצוב המחודש של המקס עבר בדיקות מדוקדקות וכעת ניתן לטוס בו בבטחה. רשות התעופה אומרת בתגובה, כי תשתף פעולה עם ועדת התחבורה לממש את המלצותיה וכי היא כבר מיישמת מסקנות משלה, תוך שיפור הארגון, ההליכים והתרבות ברשות.

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בואינג ו-FAA אשמות בהתרסקויות 737-מקס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי היו בשילטון?
פלג א  |  16/09/20 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
ד"ר בוורלי גודמן-צ'רנוב
הידעתם שהמקום השני בעולם עם סיכון לצונאמי, אחרי האוקיינוס השקט, הוא הים התיכון?    על שלטי האזהרה מפני צונאמי שניתן לראות בחופי ישראל ועל צונאמי באופן כללי
יפעת גדות
עד כה חשבנו שרוב הפעילות הטקטונית מתרחשת במזרח הכנרת, על העתק ים המלח. כעת אנחנו יודעים שהעתק מתפצל ועובר גם באמצע הכנרת, כך שניתן להניח שרעידות אדמה על גבי העתק זה ישפיעו גם על החוף המערבי
יצחק דנון
תא"ל (מיל') אילן ליפובסקי טוען, כי אלביט הפרה הסכם לפיתוח משותף של המצאתו המאפשרת כיבוי אש מגובה רב ובבטיחות מירבית
איתמר לוין
החברה נקנסה ב-1.2 מיליון שקל    סמנכ"ל ושני מנהלים בדרגי הביניים נקנסו בסכומים של עד 50,000 שקל כל אחד    הדליקה פרצה בעת ניסיון להחזיר נוזל דליק אל אחד המיכלים, שגגו שקע לאחר שמערכת הניזוק לא הופעלה
עידן יוסף
הוא פונה לבית החולים לניאדו בעיר • שריפה פרצה בשטח פתוח סמוך לכפר אוריה שבשפלת יהודה. 6 מטוסי כיבוי ו-16 צוותים פועלים לכבות את האש, וחוצצים בינה לבתים    הורים ובתי ספר זועמים על ההנחיה לעטות מסכות: "ביזארית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il