X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתיקת התקשורת והמערכת הפוליטית לנוכח הבניה הלא חוקית של הבדווים ושל הערבים, ואכיפת היתר בעקבות ההקפאה, הינם מסממניה של דמוקרטיה למראית עין
▪  ▪  ▪
בתים נהרסו על תכולתם [פלאש 90]
אם פקיד בכיר במשרד הביטחון יכול לטלפן את ראש מועצה ולאסור עליו לבנות מבני ציבור כעונש על כך שקרע את צו ההקפאה שנמסר לו, אז כנראה שאנו חיים במשטר פיאודלי של פקידים ופקחים ולא במשטר המכבד זכויות אזרח. ולפיכך אין למתנחלים אל מי לפנות בעת מצוקתם. אין טעם לפנות לבג"צ ולעתור נגד ההקפאה השוללת מאזרחים את זכויות האזרח הבסיסיות - שהרי התוצאה של עתירה זו ידועה מראש.

בכל מדינה דמוקרטית הייתה פורצת סערה ציבורית למראה התמונות הקשות שבהן נראה ראש מועצת בית-אריה מוכה בברוטליות. בכל מדינה נורמלית היו השוטרים מודחים באופן מיידי עד לגמר החקירה. אבל אצלנו, דעת הקהל כבר מזמן אינה נחשבת. אם היה מוכה כך ראש מועצה ערבי הרי היינו שומעים את מחאתם והתנצלותם של ראשי המדינה, החל מהיועץ המשפטי לממשלה וכלה בנשיא המדינה. כי כשמדובר במתנחלים - השלטון מתייחס אליהם כציבור חסר זכויות ואין מי שיעצור כל תעלול או מעשה התעללות המופנים נגדם.
האם יש הסבר להכאתו הברוטאלית של אבי נעים ראש מועצת בית-אריה? האם מישהו יכול להסביר מדוע הוכה ונפצע קשה קצין הביטחון של ישוב זה? האם ניתן לנמק את רדיפת אנשי יס"מ אחרי האזרח שצילם את הארועים הקשים בבית אריה ואת החרמת מצלמתו?
האם ניתן להסביר מדוע היכו כוחות יס"מ באכזריות ללא רחם נערים, בישובים שבהם לא הייתה נוכחות תקשורתית שתתעד זאת?
בנוסף, האם ניתן להסביר מדוע בכל מקרה של פינוי מאחז "דואגים" גם להרוס במכוון את כל הרכוש והתכולה של דיירי הבתים?
לא שמענו כל תגובה לאלימות שהופגנה נגד המתנחלים מראשי מערכת המשפט כמו היועץ המשפטי לממשלה או נשיאת בית המשפט העליון או קודמיה לתפקיד. כי כשמדובר במתנחלים - נוטלים מהם את זכויות האזרח בהינף יד של החלטה ממשלתית מפלה ופוגענית. כשמדובר במתנחלים - אין חוק ואין מערכת משפט שתעמוד לצידם ותעצור את מעשי הדיכוי.
לא חלפה אלא יממה אחת מהודעתו של ראש הממשלה על הקפאת הבניה בהתנחלויות ומטוס של חיל-האויר ערך טיסת צילום על פני יהודה ושומרון במטרה לתעד את המצב. איזו זריזות! וכבר גוייסו עוד עשרות פקחים לפקח על ההקפאה ולבזוז מהמתנחלים את זכויות האדם הבסיסיות ביותר. זריזות זו מקוממת במיוחד לאור הבניה הערבית הלא-חוקית המשתוללת במשך שנים במלוא המרץ בנגב ובגליל. אולם שום מטוס צילום לא הוזנק עדיין ושום פקח לא גוייס בבהלה על-מנת לעצור את השתלטות הערבים על שטחי הנגב והגליל. כי כשמדובר בפגיעה במתנחלים הרי שאין כל בעיה תקציבית, וכשרוצים להתנכל ליהודים הרי שאין גבול למשאבים שמשרד הביטחון מזרים נגדם, וכנראה שגם אין גבול לכח-האדם שיוקצה למלחמת קודש זו. עכשיו אין מי שצועק "כסף לשכונות ולא לפקחי ההקפאה", ואין מי שיטען כי אכיפת ההקפאה מפריעה לצה"ל באימונים השוטפים.
התמונות הקשות מבית אריה מזכירות את מה שקרה כאן בימי ההינתקות, דהיינו - הכאה ברוטלית של מפגינים ותמיכה של המערכת המשפטית במדיניות המכות של המשטרה. אכן, הגיע הזמן להפנים - אין בישראל דמוקרטיה אמיתית אלא מראית עין בלבד של סממנים חיצוניים כמו בחירות ופרלמנט. אם פקיד בכיר במשרד הביטחון יכול לטלפן את ראש מועצה ולאסור עליו לבנות מבני ציבור כעונש על כך שקרע את צו ההקפאה שנמסר לו, אז כנראה שאנו חיים במשטר פיאודלי של פקידים ופקחים ולא במשטר המכבד זכויות אזרח. ולפיכך אין למתנחלים אל מי לפנות בעת מצוקתם. אין טעם לפנות לבג"צ ולעתור נגד ההקפאה השוללת מאזרחים את זכויות האזרח הבסיסיות - שהרי התוצאה של עתירה זו ידועה מראש.
החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני קבעה כי ההקפאה לא תחול על מבנים שהיסודות שלהם כבר הוקמו ולא על בניה שכבר אושרה. למרות זאת - לא הוזכר פרט בסיסי זה בהנחיות שמערכת הביטחון העבירה לפקחים. כתוצאה מכך מסרו הפקחים צווי הקפאה גם למבנים שההקפאה לא חלה עליהם. דבר זה הוליד כעס רב אצל המתיישבים שנאלצו, באופן אבסורדי, להסביר לפקחים את החלטת הממשלה, שבעקרון הם מתנגדים לה... במקום להלחם על זכותם העקרונית כבני אדם לבנות בניה חדשה נאלצים המתיישבים להלחם על מה שהיה צריך להיות מותר להם על-פי כל קנה מידה אנושי, והוא - להמשיך בניה שכבר החלה. עכשיו הם נאלצים להתמודד בשני מישורים: הן על הנושא העקרוני של הקפאת כל בניה חדשה והן על הנושא המיידי של עצירת בניה באמצע מהלכה. נעשה כנגדם מעשה תכססנות מתגרה שתכליתו לחייב אותם להלחם בשתי חזיתות. האחראי הראשי למעשה תכססנות מביש זה הוא שר הביטחון, שבפעולת ראווה כוחנית של אלפי שוטרי מג"ב הפר את החלטת הקבינט, לקח את החוק לידיים ופתח במעשה פרובוקציה מכוון נגד אזרחים שומרי חוק.

תאריך:  06/12/2009   |   עודכן:  07/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחיזת עיניים ולא דמוקרטיה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר שלך לא עוזר. צריך לעזוב
את מדינת ישראל  |  7/12/09 00:07
 
- שהדיקטטורים יעזבו !!!!
ירון זכאי  |  7/12/09 14:03
2
לא להאמין
אדל  |  7/12/09 00:31
 
- הציבור לא מטומטם אלא שמח
שמתעללים במתנחל  |  7/12/09 01:05
 
- לא חשבתי
אדל  |  7/12/09 08:59
 
- לאדל
איסמעיל הנייה  |  7/12/09 09:20
 
- אכן איסמעיל
אדל  |  7/12/09 13:28
3
מאמר של חוסר הבנה בדמוקרטיה
אחד העם  |  7/12/09 12:09
 
- אז מדוע המדינה אינה אוכפת
שמואל פישר  |  15/01/16 08:42
4
בניה ערבית בחסות בג"ץ !
ישמעאל  |  7/12/09 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון זכאי
מה עושה עיתונאי עצלן? משכתב קלות הודעות לעיתונות מטעם המשטרה    ומה עושה משטרה עצלנית? לא חוקרת פשעים, אך מפלילה חפים מפשע באמצעות התקשורת    סליחה, תשקורת
צבי גיל
ממשלת ישראל היא הממשלה היחידה בעולם שלא זו בלבד ששריה מצהירים הצהרות מדיניות עם השלכות בינלאומיות, אלא שמספר ניכר מקרבם משמשים שרי חוץ בפועל    שר החוץ אביגדור ליברמן נתון בבידוד
ענת סגל
חברות הקוסמטיקה פיתחו את תכשירי ה"סרום" המשמשים לטיפוח ומכילים רכיבים פעילים בריכוז גבוה מאוד, ביניהם חומרים בעלי יכולת חדירה לעור אשר מעניקים לו עזרה ראשונה
דב אבן-אור
תשובה ליוסי שריד בגין מאמרו "אין לי אח"
דן שילון
אנחנו לא נפסיק לעבוד על עצמנו בעיניים. אנחנו חולים על הבלוף "כדורגל ישראלי"    אנחנו מחזיקי הגביע העולמי בנדמה לי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il