X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ענישה חמורה ומתריעה לפוגעים בממון קשישים"

עונש כבד על סחיטת קשישים

בית המשפט העליון דחה את הערעור: 7.5 שנות מאסר לדימטרי קדיוליץ, אשר השתתף בסחיטה של מיליון שקל מלמעלה מ-150 קורבנות - רבים מהם קשישים, כולל בשנות ה-90 לחייהם
▪  ▪  ▪
התופעה הגיעה לשיאה [צילום אילוסטרציה: דניאל שטרית, פלאש 90]

דימטרי קדיוליץ ירצה 7.5 שנות מאסר על סחיטה באיומים של עשרות קשישים - קובע (יום ה', 1.10.20) שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, בדחותו של ערעורו של קדליוץ. הלה הורשע ב-163 עבירות של סחיטה באיומים שהניבו קרוב למיליון שקל.
קדיוליץ ואחרים, כולל תושבי ליטא, סחטו באיומים ישראלים דוברי רוסית בשנים 2016-2015. אלרון מתאר את המעשים: "הגורמים שפעלו מליטא התקשרו טלפונית ליותר מ-180 מתלוננים - אשר חלקם בני למעלה מ-90 - ודרשו כי ישלמו סכומי כסף נכבדים, תוך שהפצירו בהם שלא לנתק את השיחה ולא לפנות למשטרה. במסגרת שיחות אלו, הזדהו הגורמים מליטא כעורכי דין ורופאים, והציגו מצגי שווא שלפיהם קרוב משפחת המתלונן אליו התקשרו גרם לפציעתו של אדם אחר בתאונת דרכים; ואם הסכום המבוקש לא ישולם, תוגש תלונה במשטרה נגד קרובי משפחתם אשר יישאו בעונשי מאסר ממושכים, ויוגשו נגדם תביעות אזרחיות בסכומים גבוהים".
מבין 180 המתלוננים, 85 שילמו 854,000 שקל, 61,095 דולר, 13,980 אירו ו-500 ליש"ט. סכום זה חולק בין השותפים לפשע, ובהם קדיוליץ. הלה הורשע בהסתמך על עדותו של אחד משותפיו, שהודה והסכים להעיד נגדו - אם כי בבית המשפט חזר בו מעדותו, והשופט המחוזי אהרון משניות החליט להעדיף את עדותו המרשיעה במשטרה. בערעורו טען קדיוליץ, כי לא היה מקום לקבל עדות זו וכי לא היו לה חיזוקים כנדרש.
בדחותו את הערעור אומר אלרון, כי אין זה מקרה חריג בו תתערב ערכאת הערעור בממצאי עובדה. הוא אומנם הפחית כמה עבירות ממניין המעשים בהם הורשע קדיוליץ, בשל ספק האם היה שותף להן, אך קבע שאין בכך כדי להקל בעונשו. אלרון מנמק: "חוסנה של החברה נמדד בין היתר ביחסהּ לחלש ולזקן. למרבה הצער, האוכלוסייה המבוגרת בישראל מוצאת עצמה לא פעם כיעד למרמה ותחבולה מצד פורעי חוק תאבי בצע, אשר מבקשים לשלוח יד בממונם תוך ניצול חולשתם. אין להשלים עם תופעה רחבת היקף זו, אשר דומה כי הגיעה לשיאה בפרשה שנחשפה במקרה שלפנינו.
"...בתגובה למעשים נלוזים אלו, הפגיעה הקשה במתלוננים, והצורך בהגנה מיוחדת על אוכלוסיות קשישות, נחוצה ענישה חמורה ומרתיעה. זאת בפרט לנוכח הקושי המשמעותי שבחשיפת מעשי מרמה וניצול המכוונים כלפי קשישים, אשר פעמים רבות נמנעים מלחשוף כי נפלו קורבן לתחבולה". העונש שנגזר על קדיוליץ אף מקל איתו, מציין אלרון. השופטים ניל הנדל וענת ברון הסכימו עם אלרון. את קדיוליץ ייצג עו"ד בנימין גריקו, ואת המדינה - עו"ד חיים שוויצר.

תאריך:  01/10/2020   |   עודכן:  01/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בניגוד לשנים עברו, שבהן איפשר לאסירים לקיים את מצוות השינה בסוכה, מונע השנה שב"ס מאסירים את קיום המצווה ואוסר שינה מחוץ לתאים    הראשון לציון יצחק יוסף: יש לאפשר לאסירים לקיים את המצווה כהלכתה
איתמר לוין
משרד מע"מ נתניה טען במשך למעלה מ-20 שנה, כי השגות על שומה הוגשו באיחור - בעוד שהרישום במחשביו הראה שהן הוגשו במועד ולא זכו למענה    גורמן: "קשה להשתחרר מן החשד כי לאמיתו של דבר נתונים אלה היו ידועים היטב למשיב, והוא בחר במשך שנים להעלים אותם מהמערער, מבאי-כוחו ומבתי המשפט שישבו על המדוכה"
מירב ארד
אדלשטיין: "אני מיניתי את גמזו, ואמנה גם את הבא אחריו אם יחליט לפרוש"    אתמול קרא יו"ר הקואליציה למנות את משה בר סימן טוב לתפקיד הפרויקטור
מירב ארד
13.6% מהבדיקות חיוביות    מספר החולים הפעילים מגיע ל-68,811    מספר הנפטרים עבר את ה-1,500    הסגר הוארך עד 14 באוקטובר
מירב ארד
השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל תגיש היום לאישור ועדת השרים לענייני הפרטה תוכנית לביצוע הנפקת מיעוט לחברה לשירותי איכות הסביבה    שיעור אחזקות המדינה בחבר הלא יפחת משיעור של 51% מהון המניות המונפק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il