X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גן הוורדים, 26 בספטמבר [צילום: אלכס ברנדון, AP]
מינסוטה, 30 בספטמבר [צילום: ג'ק רנדליך AP]
לא מתקשרים לאורחים, לא מנחים את העובדים

חשש: הבית הלבן - מפיץ-על לקורונה

150 איש השתתפו באירוע בגן הוורדים בשבוע שעבר, חלקם נדבקו בקורונה - אך הבית הלבן אינו פונה אליהם כדי לבצע איתור מגעים הרשויות במינסוטה וניו-ג'רזי פועלות לבדן לאתר את המשתתפים באירועי בחירות של טראמפ ביומיים שקדמו להודעה על מחלתו
▪  ▪  ▪

הבית הלבן אינו פועל ליידוע הנוכחים באירוע המוני בגן הוורדים, בראשותו של הנשיא דונלד טראמפ, למרות שכבר ידוע שכמה מן הבכירים שהשתתפו בו לקו בקורונה. כך מדווח (יום א', 4.10.20) וושינגטון פוסט.
ב-26.9.20 הודיע טראמפ רשמית על מועמדותה של השופטת איימי קוני-בארט לבית המשפט העליון. הוא עשה זאת בנוכחות 150 איש, שישבו בצפיפות בגן הוורדים ורובם לא עטו מסיכות. לאחר שנודע שהנשיא והגברת הראשונה, מלאניה טראמפ, חלו בקורונה - ככל הנראה הם נדבקו מהיועצת הבכירה הופ היקס במהלך טיסות הקמפיין - נבדקו מיוזמתם חלק מהמשתתפים באירוע בגן הוורדים. הסנאטורים הרפובליקנים רון ג'ונסון (יו"ר הוועדה לביטחון פנים), מייק לי ות'ום טיליס (חברי ועדת המשפטים) נמצאו חיוביים.
החשש העיקרי מהדבקה נרחבת באירוע איננו מן המגע עם בני הזוג טראמפ, אלא מן המגעים בין הנוכחים האחרים. כך למשל, המנהיג השמרן מייקל פאריס - שלא עטה מסיכה - שוחח עם לי, אשר מיד לאחר מכן חיבק שני נוכחים אחרים. אדם אחר שהשתתף באירוע אמר לפוסט, כי איש לא התקשר אליו כדי לעדכנו וכדי להנחותו כיצד לנהוג. סגן הנשיא, מייק פנס, שהשתתף באירוע לא נכנס לבידוד; הוא נמצא שלילי לקורונה.
צוות איתור של המרכז לבקרת מחלות מוכן לפעולה מיידית, אך לא התבקש בידי הבית הלבן להיכנס לפעולה. רופא הבית הלבן, ד"ר שון קונלי, אמר (שבת, 3.10.20), כי הוא ואנשיו מתואמים עם הרשויות - אך כאמור, לפחות המרכז לבקרת מחלות אינו בתמונה. גם רשויות הבריאות במינסוטה, אוהיו וניו-ג'רזי - מדינות בהן ביקר טראמפ בימים הסמוכים למחלתו - לא שמעו דבר מן הבית הלבן, ופועלות לבדן לאיתור מי שבאו במגע עם הנשיא וצוותו.
רבים ממי שהשתתפו באירועים של טראמפ בימים האחרונים אמרו, כי כאשר נודע להם על מחלתו - הם פנו מיוזמתם לבצע בדיקות. אולם איש לא התקשר אליהם, כפי שניתן היה לצפות - לפחות לגבי האירוע בבית הלבן, שרשימת המשתתפים בו ידועה היטב. בארה"ב, כמו בישראל, מי שהיה בחברתו של חולה קורונה מאומת מחויב ב-14 ימי בידוד, בלא קשר לשאלה האם בדיקת הקורונה שלו חיובית או שלילית. הגדרת החשיפה גם היא זהה לזו הישראלית: מרחק של שני מטרים למשך 15 דקות.
כאמור, החשש העיקרי הוא ממעגל הדבקה מתרחב שראשיתו בטראמפ ומקורביו. ביומיים שחלפו מאז פורסם שבני הזוג טראמפ חלו, נמסר על מספר חולים נוספים שהיו בקרבתם: מושל ניו-ג'רזי לשעבר, כריס כריסטי (אשר אושפז); היועצת הבכירה לשעבר, קייליאן קונוויי; יו"ר המפלגה הרפובליקנית, רונה מק'דניאל; ושלושת הסנאטורים. כמו-כן חלו שלושה עיתונאים, ושניים מהם אמרו שאיש לא התקשר עימם כחלק מפעולת איתור. רוב מי שהיו בסביבתו של טראמפ נמצאו שליליים לקורונה, אם כי כידוע ייתכן שהמחלה תאותר אצל חלקם בימים הקרובים.
כללי עיריית וושינגטון אוסרים על התקהלויות של למעלה מ-50 איש, אם כי אם אינם חלים על בניינים פדרליים - כך שמבחינה טכנית, האירוע בגן הוורדים היה תקני. אולם, פקידים בעיר חוששים שהוא יוביל להתפרצות משמעותית מחודשת של הקורונה, בדיוק כאשר העירייה שוקלת להסיר חלק מן המגבלות על הפעילות העסקית בבירה. מאחר שמדובר באישים בכירים, מטבע הדברים יש להם מגע עם אנשים רבים אחרים, ומכאן החשש שהבית הלבן הפך למפיץ-על של הקורונה.
הפוסט מדווח, כי חלק מעובדי הבית הלבן הגיבו בחשש למחלתם של טראמפ ומקורביו. כמה מאנשי המועצה לביטחון לאומי נדהמו מן העיכוב במסירת המידע לאחר שהנשיא אובחן. אנשי המועצה, בראשותו של היועץ לביטחון לאומי רוברט או'בריאן וסגנו מייק פוטינגר, היו הראשונים שעמדו כבר בחודש ינואר על חומרת הסיכון שמציבה הקורונה. העיתונאי בוב וודוורד מדווח בספרו "Rage", כי או'בריאן ביקש בשלב מוקדם מאנשיו לעטות מסיכות, וכי פוטינגר עבר למשרד מחוץ לבית הלבן כדי להקטין את הסיכון שהוא ואו'בריאן יחלו במקביל.
פקיד בכיר בבית הלבן אמר לפוסט, כי נכון לשבת - אנשי הסגל לא ידעו מי מנהל את בדיקת המגעים, אם בכלל. כל שנאמר להם היה, כי עליהם לפנות לצוות הרפואי של הבית הלבן אם יופיעו אצלם תסמיני קורונה. מקור שעמד בקשר קרוב עם טראמפ הוסיף, כי הצוות הרפואי המליץ על בידוד של חמישה-עשרה ימים והדגיש גם הוא את הצורך לעקוב אחרי הופעת תסמינים - ותו לא. הפוסט מציין, כי קיימת חובת עטיית מסיכות באגף המזרחי של הבית הלבן - בו עובד הסגל הזוטר - בעוד היא אינה קיימת באגף המערבי, בו מרוכז הסגל הבכיר. כך למשל, אש הסגל, מארק מדואוז (שנמצא שלילי בבדיקה), לעולם אינו עוטה מסיכה.
דובר הבית הלבן, ג'ון דיר, אמר לפוסט, כי כל תוצאה חיובית בבדיקת קורונה במתחם הבית הלבן נלקחת ברצינות ונערכת בדיקת מגעים לגביה. "לבית הלבן יש תוכניות ונהלים העולים בקנה אחד עם ההנחיות הנוכחיות של המרכז לבקרת מחלות כדי להקטין את החשיפה לקורונה וכדי ליצור בדיקת מגעים מקיפה", הוסיף ריד.
ממשלת ניו-ג'רזי ביקשה מהמפלגה הרפובליקנית את רשימת הנוכחים בארוחה שערך טראמפ במועדון הגולף בדמינסטר שבבעלותו, יממה לפני ההודעה על מחלתו (1.10.20). החשש לגבי אירוע זה גדול במיוחד, משום שכרגע לא ברור מתי אובחן טראמפ כחולה. הגרסה הרשמית של הממשל היא 2.10.20 בבוקר (שעון ישראל), אך קונולי יצר את הרושם שהנשיא אובחן יממה קודם לכן - אם כי לאחר מכן טען שהייתה זו פליטת פה.
באירוע בבדמינסטר השתתפו 207 בני אדם, ובהם כ-25 שישבו בתוך המבנה בחברתו של טראמפ ואף הצטלמו איתו. לדברי המפלגה הרפובליקנית, היא שלחה דוא"ל למשתתפים וביקשה מהם לפנות לרופאיהם, אם הם או בני משפחותיהם הראו תסמינים של קורונה. גם במקרה זה, לא נדרש איש מן הנוכחים להיכנס לבידוד. מושל המדינה, פיל מרפי מן המפלגה הדמוקרטית, קרא מצידו לכל המשתתפים להיכנס לבידוד ולהיבדק.
הרשויות במינסוטה עדיין פועלות לבחינת ההשפעה של אירועי הבחירות שערך טראמפ במדינה זו ב-30.9.20. אנשי הבריאות בממשל המדינתי אמרו, כי שמעו בתקשורת על מחלתו של טראמפ, וטרם ביקשו ממטהו את רשימת הנוכחים באירועי הקמפיין. לפחות 200 איש קידמו את פניו של טראמפ בנמל התעופה בעיר סנט פול - רובם בלי מסיכות ובמרחק של שלושה מטרים ממנו. קבוצה של בכירים רפובליקנים מן המדינה עמדה קרוב יותר, והם הכניסו את עצמם לבידוד וממתינים לתוצאות הבדיקות. משם נסע טראמפ לסעודת גיוס תרומות, שנערכה במבנה סגור בהשתתפות 50-40 איש.

תאריך:  04/10/2020   |   עודכן:  04/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש: הבית הלבן - מפיץ-על לקורונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר תפסיק לתרגם כתבות
Q  |  4/10/20 18:48
2
איתמר יש לי חדשות בשבילך ל"ת
יש לי חדשות  |  4/10/20 19:32
3
כלומניק חוקר ממפיץ שנאה  ל"ת
החוקר הקטן   |  4/10/20 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
הרפובליקנים יצטרכו לקבוע מועמד אחר, אם תהיה בעיה מעשית עם טופסי ההצבעה    שרשרת הירושה לתפקיד הנשיא מותירה שאלות פתוחות
איתמר לוין
בתרחיש האופטימי ביותר מבחינתו, טראמפ יחזור לתמונה בעוד עשרה ימים ויוכל לטעון: אמרתי לכם שזה לא עסק רציני    אבל בינתיים השיח מתמקד בכשלונו מול הקורונה - הנושא אותו רצה להוריד מסדר היום - וספק אם יהיה לו די זמן כדי לסגור את יתרונו של ביידן
איתמר לוין
טראמפ עצמו צייץ: "מרגיש טוב"    מדבריו של רופאו משתמע שטראמפ אובחן כחולה קורונה יממה וחצי לפני ההודעה הרשמית    תוצאות שליליות לבדיקות הקורונה של פנס, ביידן, פומפאו, מנוחין וראש הסגל וסגנו    הרפובליקנים מתכננים לקדם את מינוי המועמדת לבית המשפט העליון למרות שכמה מחברי הסיעה לקו בקורונה באירוע בו הציג אותה טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: גם יועציו של טראמפ צופים שהבוחרים ישפטו אותו בחומרה על זלזולו בהוראות הקורונה, שגרמו לכך שהגביר עוד יותר את חוסר הוודאות    הקמפיין שלו, שהוא הכוח המניע מאחוריו, ספג מכה קשה: עצרות בחירות יבוטלו והעימותים הבאים עם ביידן מוטלים בספק
איתמר לוין
נזקי הקורונה ילוו אותנו שנים רבות ולכן צריך להתחיל לתכנן את ההבראה    החיסון למגיפה יהיה מבצע לוגיסטי ורפואי מורכב ביותר, המחייב היערכות מדוקדקת    תחזית קודרת ליום שאחרי הבחירות בארה"ב    כדאי לימין בארץ ללמוד לקח מקוצר הראות של הדמוקרטים האמריקנים    כיצד למנוע איסורי פרסום בעייתיים בדיוני מעצרים    הייחודיות של חג הסוכות הבא עלינו לטובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il