X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טובי. האם היו מסרונים [צילום: פלאש 90]
מעבירה את התיק לפרקליטות [צילום: פלאש 90]
להב 433 סיימה חקירה שהחלה בפברואר 2018

ראיות לניסיון לשבש מעצר במחוזי בחיפה

על-פי הממצאים, נעשה ניסיון להשפיע על השופט אמיר טובי - כולל באמצעות עובד דאז במערכת בתי המשפט - לבטל את החלטתו לעצור נאשם שלא חזר ארצה במועד המשטרה: טובי לא היה מעורב במהלכים והניסיון לא עלה יפה
▪  ▪  ▪

המשטרה סיימה את חקירת החשד לניסיון לשבש הליכים בפני שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אמיר טובי. המשטרה לא מצאה ראיות למעורבות כלשהי של טובי במהלכים, היא מדגישה (יום ג', 6.10.20), בעוד נמצאו ראיות נגד מעורבים אחרים. על-פי פרסומים בעת פתיחת החקירה בפברואר 2015, המעורב המרכזי בה הוא משה צמרת, שהיה באותה עת סגן ראש אגף ביטחון וקב"ט מחוז חיפה בהנהלת בתי המשפט.
החקירה נפתחה בעקבות בקשתו של הנאשם אסף עמבר לפסילתו של טובי, אליה צירף תכתובות מהן עלתה לטענתו התנהגות פסולה של טובי - טענה שאין לה בסיס, כפי שהתברר בחקירה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה דאז, שי ניצן, הורו לפתוח בחקירה. על-פי החשד, נעשה ניסיון לפנות לטובי כדי לגרום לביטול צו מעצר; טובי דחה את הבקשה.
במסגרת החקירה עלה חשד, כי נעשתה פעילות בכוונה לכאורה להשפיע על טובי, שלא יצאה לפועל. בתיק נחקרו חשדות לעבירות שיבוש וניסיון שיבוש הליכי משפט, ניסיון השפעה לא הוגנת, מרמה והפרת אמונים, זיוף בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מסירת ידיעות כוזבות, כניסה לישראל בניגוד לחוק והחזקת נשק שלא כדין. עם סיום החקירה סבורה להב 433, כי נתגבשה תשתית ראייתית נגד מעורבים בתיק.
טובי הוציא את צו המעצר לאחר ש-עמבר טס לתאילנד ברשותו אך לא שב במועד. מספר שבועות אחרי המועד בו היה אמור לשוב, טען, כי נפצע וכי עליו להתאשפז לחודש. טובי קבע, כי עמבר ייעצר עם שובו ארצה. המסרונים שצורפו לבקשת הפסילה היו מסוף 2016, ולפיהם לחץ לכאורה צמרת על טובי לבטל את צו המעצר. טובי השיב שיש להגיש בקשה מסודרת, שתיים כאלו הוגשו וטובי דחה אותן. התיק התנהל בפני טובי מאז מאי 2015. עמבר הודה בארבעה מהאישומים והוצג מתווה להסדר טיעון, ואילו האישום החמישי נקבע להוכחות לפברואר 2018.
כמה ימים לפני כן ביקש סניגורו, בועז קניג, לפסול את טובי, וטען, כי ברשותו מסרונים המלמדים שגורמים המקורבים לטובי מסרו לו מידע על עמבר. קניג לא צירף את המסרונים "בשל צנעת הפרט". טובי דחה את הבקשה וכתב: "לא ברור על אילו הודעות מדבר הסנגור שכן איש ממקורבי מעולם לא פנה אלי בקשר לנאשם". באותו חודש שב קניג וביקש לפסול את טובי, והפעם צירף לבקשה את המסרונים כביכול. על פיהם, אדם כלשהו שאל את צמרת בנובמבר 2016: "יש לך דיבור עם השופט אמיר טובי?". צמרת השיב לכאורה: "אני חבר מאוד מאוד טוב של השופט אמיר טובי, ממש ברמה אישית וחברית והוא בא להתארח במשרדי לא פעם".
עוד הוצגה תכתובת לכאורה בין טובי לבין צמרת. על-פי התדפיס, טובי שאל "מה מספר התיק", צמרת כתב את המספר, טובי וידא שמדובר ב"תיק אסף עמבר" וכתב לצמרת: "מדובר בנוכל שנמצא בתאילנד ומספר סיפורים שעבר תאונת דרכים קשה בתאילנד, אינני סבור שיש אמת בדבריו, הוא מושך זמן שיפוטי רב". צמרת לכאורה השיב: "זה בטיפולי. יש צפי לחזרתו ארצה בימים הקרובים. חברי אוליבר מחלץ מטען חברת הביטוח חוזר איתו ארצה בהתחייבותי!".
טובי השיב לכאורה: "הוריתי על צו מעצר, לא אוכל לבטל בתיק זה". צמרת: "אני חייב שם עזרה דחופה". טובי: "אין מנוס?" צמרת: "מחייב לנושא זה". טובי: "ממתין ב-נט [המשפט] לבקשת סנגורו". צמרת: "עו"ד תומר נוה יגיש". טובי: "סגור". לאחר מכן, פנה לכאורה צמרת לטובי וכתב: "בוקר טוב, יש בקשה והחלטה בתיק המדובר?". טובי השיב לכאורה: "בוקר טוב משה, עדיין לא. משה אצטרך לנסח החלטה מעמיקה בסוגיה זו". צמרת: "אני מחויב שם מאוד מאוד כבודו". טובי: "אני מבין. אני צריך זמן". צמרת: "יום יומיים מספיק שם?". טובי: "סבורני שכן". צמרת: "אוקי אעביר את המסר שם". טובי: "נתעדכן המשך יום נפלא משה!".

תאריך:  06/10/2020   |   עודכן:  06/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיות לניסיון לשבש מעצר במחוזי בחיפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם התכתובת נכונה
אורח  |  6/10/20 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה קיבל הבטחה שעדותו במשטרה לא תשמש נגדו - למרות שלא נחתם עימו הסכם עד מדינה    רוזן: החלטתם של וינשטיין וניצן בפברואר 2015 היוותה סטייה מהנחיות היועץ המשפטי בנוגע לעדי מדינה    ביקורת על סחבת ממושכת בתגובתו של מנדלבליט לתלונה
איתמר לוין
לימור רייך, סגנית נשיא בית משפט השלום בהרצליה, סירבה לדחות שחרור חשודה לחלופת מעצר - למרות שהעליון הנחה שככלל יש להעניק למדינה ארכה של 48 שעות לערער על החלטות מעצרים
איתמר לוין
קובע שפרשת חריגות הבנייה של בן-ארי אינה בסמכותו, אך מוסיף התייחסות עקרונית המלמדת על דעתו בנושא: "משרת ציבור, בטח ובטח משרת ציבור המכהן במשרה בכירה, מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי"    ממליץ למנדלבליט לקבוע הנחיות מחייבות לגבי התנהגותם של משרתי ציבור גם בחייהם הפרטיים
איתמר לוין
חלקו של המחוזי בתל אביב בתלונות - כפול מחלקו בתיקים המחוזיים    בין המקרים: הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לזוכה במקום לחייב, גביית אגרה על ערעור שנמחק ומחירים מופקעים באחד המזנונים
עידן יוסף
ההצעה של סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית נדחתה ברוב של 47 מול 6    סמוטריץ': "כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט". שר המשפטים: "יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il