X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
מנכ"ל נת"ע חיים גליק והשרה מירי רגב [צילום: פייסבוק]
רגב: לרכבת הקלה לא יקראו מטרו
נבחר השם העברי לרכבת הקלה של גוש-דן - דנקל בשלב הראשון תופעל ע"י נהגים יוצאי הרכבת הקלה בירושלים בקרונות יהיו מעט מקומות ישיבה כדי לאפשר יותר תפוסה שרת התחבורה: "לא נסבול עוד עיכובים בלו"ז"
רגב בקרון

שרת התחבורה מירי רגב אומרת כי לרכבת הקלה לא יקראו מטרו, אלא דנקל. לדבריה, התקשר אליה הד"ר אבשלום קור ומחה נגד השם הלועזי והציע לקרוא לרכבת הקלה בגוש-דן "דנית" בדומה לשם שניתן לכרמלית בכרמל. רגב השיבה לקור כי לא היא תקבע את השם, ותבקש מחברת נת"ע הבונה את הקו ותפעיל אותו למצוא את השם. כמו-כן הבהירה שמטרו הוא כלי תחבורה אחר.
לאחר שעלו מספר הצעות לשם, בחרו בנת"ע את השם דנקל, שילוב של דן ו-קל. הד"ר קור הביע מכך סיפוק. השם נחשף במהלך סיורה הראשון (13.10.20) של השרה במרכז התפעול של הרכבת הקלה ("דיפו") בפתח תקוה, יחד עם ראש העירייה רמי גרינברג וראשי נת"ע.
לאחר הסרת הלוט, עלתה לרכבת - שמספר הנוסעים בה הוגבל לעשרה - ונסעה נסיעה קצרה ואיטית עד לפורטל אם המושבות, ומשם המשיכה במנהרת הרכבת עד לתחנת אם המושבות, שבנייתה הולכת ומסתיימת בנסיעה שאותה הגדירה "שקטה ורגועה".
קודם לנסיעה ביקשה לשוחח עם נהג הקטר, אמיר, שסיפר לה: "הגעתי מהרכבת הקלה בירושלים. נת"ע בחרה את הנהגים הכי טובים. עכשיו אני נהג, ואחר כך אדריך אחרים".
מנהלי נת"ע הסבירו לה שבניגוד לרכבת ישראל, יש בקרונות מעט מקומות ישיבה, על-מנת שהקיבולת תהיה גבוהה בנסיעות שהן ממילא קצרות. היא העריכה שבסוף אוקטובר 22' הקו האדום יעבוד באופן מלא והביעה תקווה שבאמצע השנה הבאה תתקיים נסיעת מבחן בין פתח תקוה לרמת גן. "לא נסבול עוד עיכובים בלוחות הזמנים, ולא נגלה הבנה לדחייה נוספת – מדובר בכסף ציבורי ויש לנו אחריות כבדה", הבהירה, ולמעשה חזרה על הצהרות דומות של קודמיה במשרד - ישראל כ"ץ ובצלאל סמוטריץ', שהמציאות טפחה על פניהם.
מנכ"ל חברת נת"ע חיים גליק לה כי הוא שם את כל יהבו על עמידה בלוחות הזמנים, על-מנת שהרכבת תפעל בהקדם האפשרי לרווחת תושבי גוש-דן. עוד התחייב המנכ"ל כי כבר במהלך השנה הבאה, תחל הרכבת לנסוע באזור פתח תקוה - כחלק מנסיעות המבחן.
גליק הוסיף דרוש מפרשת השבוע בראשית - "יש 'יהי', יש 'ויהי' ויש 'וירא כי טוב'. יהי זה התכנון, ויהי זה הביצוע ווירא כי טוב זו התוצאה. גם אנחנו בתכנון טוב, אחר כך שלב הביצוע ובסוף אזרחי ישראל כולם ייהנו מהפירות.

תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברות "תנופה" ו"נתיב אקספרס" זכו במכרזים להפעלת התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש    "תנופה" תפעיל את אשכול השומרון    במסגרת המכרז תגדל תדירות הקווים ביישובים אלה בעשרות אחוזים, יופעלו קווים חדשים ויתוגברו קווים קיימים    לראשונה יופעלו באשכול קווי בית שמש אוטובוסים חשמליים
עידן יוסף
לפי שעה לא תחודש פעילות הרכבות בסופי-השבוע    שלושה קווי רכבת שפעלו בתדירות מצומצמת יחזרו לשגרה, מלבד קו כפ"ס-הרצליה
עמית דובקין
ישראל הינה מדינה מאוד קומפקטית בשטחה, לשם השוואה - קטנה פי 25 מצרפת, פי 15 מאיטליה ופי 6 מיוון, שלוש מדינות אירופיות שנהנות ממערך תחבורה משובח בהרבה
עידן יוסף
הסגירה - לצורך הוספת רציף חמישי בתחנה    בין התחנה לתחנת ב"ש צפון יופעל שירות הסעיות
עידן יוסף
מיום ראשון יהיה מספר הנסיעות בשעה בקווים עירוניים זהה למספרן בשגרה, אך מגבלת התפוסה תישאר    מיום ג' יסתיים רוב השירות העירוני בשעה עשר בלילה    נשקלת הארכת שעות השירות גם בבין-עירוני, שגם בו תוחזר התדירות הרגילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il