X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בירושלים קובע:

מס בעשרות מ"ש בקניון הראל

קניון הראל ובעליו לשעבר, היזם בן-דוד סנד וקבוצת בריטיש-ישראל, ישלמו מס על רווחי שערוך בעשרות מיליוני שקלים; לא הוכרו הוצאות שיפוץ ומימון בעשרות מיליונים נוספים
▪  ▪  ▪
קניון הראל. רוב הערעורים נדחו

קניון הראל שבמבשרת ציון ובעליו לשעבר, קבוצת בריטיש-ישראל והיזם בן-דוד סנד, ישלמו מיסים בעשרות מיליוני שקלים. זו משמעות פסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, אשר דחה (14.10.20) את הרוב המכריע של ערעוריהם על שומות שהוצאו להם.
חברת ע.ר.ד של בריטיש-ישראל מכרה מאוחר יותר את אחזקותיה (40%) למליסרון, והקניון כולו נמכר בשנת 2013 ב-302 מיליון שקל לקבוצת משקיעים שארגנה חברת אקסיום. פסק הדין מתייחס לערעורים שהגישו חברות הקניון, בן-דוד סנד וע.ר.ד, כך שחיובי המס הנובעים ממנו מוטלים עליהן.
הערעור המרכזי נגע לרווחי שערוך בעשרות מיליוני שקלים שחילק הקניון בשנים 2008-2007 לבעליו דאז, לאחר ששערוך שוויו בהתאם לתקינה החשבונאית הבינלאומית (IFRS) הזניק את ערכו. סנד קיבל 74.6 מיליון שקל בשנת 2007 וטען שהם פטורים ממס, בעוד בריטיש-ישראל קיבלה באותה שנה 49.7 מיליון שקל והעלתה את אותה טענה. שנה לאחר מכן חילק הקניון לבעליו דיבידנד 17 מיליון שקל, שגם הם דווחו כפטורים ממס.
בסוגיה זו החיל דורות על הקניון, סנד ובריטיש-ישראל את פסק דינו של בית המשפט העליון מחודש יוני השנה, לפיו חברת-האם חייבת במס על דיבידנד הנובע מרווחי שערוך של חברת-הבת. המשמעות היא, שהבעלים לשעבר יחויבו במס חברות על אותם דיבידנדים, העשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים (בהתאם לשיעור המס שחל עליהם ולהכנסותיהם נטו).
עוד קבע דורות, כי אין להכיר כהוצאה ב-18 מיליון שקל ששילם הקניון כהוצאות מימון בשנים 2008-2007, משום שמדובר בנטילת הלוואות לצורך תשלום דיבידנדים לבעליו. פקיד שומה ירושלים 3 גם לא הכיר בהוצאות מימון בסכום מצטבר של 15 מיליון שקל בשנים 2012-2010, וגם כאן קיבל דורות את עמדתו. הוא קובע: "ההלוואות במקרה זה ניטלו 'לצרכים פרטיים' של חלוקת דיבידנד לבעלות המניות ועל כן, אין לסטות מהכלל לפיו לא ינוכו הוצאות מימון בגין הלוואה שנלקחה באופן ישיר וברור עבור חלוקת הדיבידנדים".
דורות קובע עוד, כי אין להכיר כהוצאה ב-22.6 מיליון שקל ששילם הקניון בשנים 2012-2011 לחיזוק תקרת הפל-קל ממנה נבנה. לדבריו, לא מדובר בתחזוקה שוטפת, אלא בתיקון בעיה בסיסית ואף למעלה מכך. "הסיבה לביצוע העבודות בעלות כה גבוהה הייתה שיפור הנכס, באופן שימנע את הצורך בביצוע מעקב וטיפול שוטף ומתמשך לשמירה על אורך החיים והקיימא של התקרות. ניכר כי בוצעה כאן השבחה של גג המבנה, בתקרות ששטחן כ-32,000 מ"ר. הוצאה נכבדה זו הביאה לחברה יתרון בעל ערך מתמיד ולכן מדובר בהוצאה שבהון ולא בהוצאה פירותית".
דורות קיבל רק את הערעור שנגע לרישום הוצאה של 5.4 מיליון שקל בספרי הקניון כהפרשה בגין דרישות ארנונה של מועצת מבשרת ציון לשנים 2009-2007, וקבע שניתן לנכותה לצורכי מס מרווחי הקניון. הקניון ושני הבעלים לשעבר חויבו בתשלום הוצאות בסך 35,000 שקל. את החברות ייצגו עוה"ד זיו שרון וגיא בר-און, ואת פקיד השומה - עו"ד חגי דומברוביץ.

תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת הנדל"ן Strawberry Fields תובעת 1.3 מיליון שקל, בטענה להסתרת העובדה שנאסר על וינשטיין לבקר חברות ציבוריות אמריקניות
איתמר לוין, יצחק דנון
החברה טוענת, כי אלי להב - המחזיק במחצית ממניותיה - גורם לחיסול פעילותה ותובעת ממנו 14.5 מיליון שקל    להב טוען להפרת ההסכם עימו מצד החברה
יצחק דנון
הרשת והמנכ"ל אלחנן גלט טוענים ללשון הרע בכתבה שתיאר עסקות פסולות כביכול בקרקעות ישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל
איתמר לוין
טוענים שמאחר שממשלת האחדות אושרה על בסיס שינויים בחוק יסוד הממשלה, הרי שמדובר בעבודת הכנסת בתפקידה כרשות מכוננת - ובית המשפט אינו יכול להתערב
עידן יוסף
יורדת בספטמבר ב-10.5% ברמת הדיוק של אוטובוסיה    מנגד, ציונים מעולים לנתיב אקספרס ולארבעה מפעילים קטנים    בתחתית הרשימה - אשכולות עירוניים בגוש-דן ובראשה אשכול אשדוד של אפיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il