הממשלה אינה מקדמת מהלכים המיועדים להגביר את התחנות במגזר תחנות הדלק - קובע (יום ב', 19.10.20) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. תשע שנים חלפו מאז החליטה הממשלה לתקן את החוק להגברת התחרות ולהקצות 40 מגרשים להקמת תחנות מתחרות - אך שני הדברים לא נעשו.
עוד נמצא, כי בניגוד לקביעת המפקח על היחידה למשקלות ומידות במשרד הכלכלה, לפיה יש לבדוק פעם בשנה את דיוק משאבות הדלק בכל התחנות, היחידה עשתה זאת רק ב-58% מהמשאבות. לבעלי מוגבלויות לא ניתן מענה מספק בתחנות, והנציבות לשוויון זכויות אנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים לא בדקה נושא זה.
עוד עוסק אנגלמן בפעולות האמורות למנוע הקמת תחנות דלק פרטיות ומדווח, כי תוקנו רק חלק מהליקויים שהועלו בדוח הקודם בשנת 2013. גם כיום לא מתבצע מהלך יזום, סדור ועיתי להובלת המאבק נגד תחנות התדלוק הפירטיות, ובסוגיה מטפלים כמה גופי פיקוח ואכיפה (משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה, המשרד לביטחון הפנים, משרד הפנים, משטרת ישראל, רשות מקרקעי ישראל, הרשויות המקומיות והוועדות לתכנון ולבנייה) בתיאום חלקי, כך שכיום אין מיפוי עדכני להיקפי התופעה.
משרד האנרגיה לא קבע פעולות שעל פקחיו לבצע כשמתגלה תחנת תדלוק פרטית ולמעשה לא קבע נהלים לאכיפת החוק בנושא. המשרד טרם קבע נוהל להטלת עיצומים כספיים על מי שמוכר או מספק דלק לתחנות פרטיות, וגם טרם קבע נוהל לגביית הכספים בגין עיצומים שהוטלו עליהם. לגופי הפיקוח עדיין אין מסד נתונים על תחנות תדלוק פרטיות ועל תחנות תדלוק פנימיות (המיועדות לגופים ספציפיים) המוכרות דלק לציבור הרחב, מה שמקשה על גיבוש תוכניות פעולה למאבק בתחנות הפיראטיות.