הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד
מיכאל אטלן פנה היום אל חברות התעופה אל-על, ישראייר וארקיע, ונציגי חברות התעופה הבינלאומיות בדרישה להשבת כספים המגיעים לצרכן עקב ביטול טיסה אגב מגפת הקורונה.
מאז תחילת משבר הקורונה הצטברו בידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מידע ומאות תלונות בעניין אי-השבת כספים המגיעים לצרכנים עקב ביטולי טיסות בשל המגבלות על ענף הטייס עקב המגפה.
חלק מהתלונות הן בשל אי-השבת כספים ששילם הצרכן לאחר שחברות התעופה ביטלו טיסות עקב המגפה, וזאת גם לאחר מועד האורכה שהמחוקק העניק לחברות התעופה להשבת כספים לצרכנים (90 ימים מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה או עד יום 1.10.2020 לפי המאוחר ביניהם).
"עם כל ההבנה לקשיים של חברות התעופה עקב המגפה, גם הצרכן ניזוק ממנה, והוא לא מקבל שום סיוע מן המדינה. הרשות מפצירה בחברות אשר מפרות את החוק לפעול במהרה לתיקון ההפרה מול הצרכנים. הרשות שוקלת בימים אלה את המשך צעדיה באשר להפרות כאמור.
מצ"ב מכתבו של הממונה על הרשות להגנת הצרכן