X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

מה כתוב במגילת העצמאות? - במגילת העצמאות כתוב: "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי".
מה זה אומר? - זה אומר שקבוצת האנשים, שמגדירים את עצמם כיהודים, השייכים לדת היהדות, שהחליטה להקים מדינה בארץ ישראל, שהמשותף לה הוא חזון וחיים משותפים, שצריכים להתממש ולהתבצע על בסיס דתי-יהודי.
יהדות זו דת, לכן מי שמשייך את עצמו ליהדות, הוא משייך את עצמו לדת. כלומר, על פי מגילת העצמאות, היהודים החיים ביחד צריכים לחיות את חייהם על-פי מצוות ומשפט התורה. לכן, מי שמתנגד לחיות על-פי משפט התורה, צריך להבין שהוא נמצא בקונפליקט תודעתי, בניגוד פנימי עם עצמו. כי מצד אחד הבסיס לחיים המשותפים הוא הדת על-פי מגילת העצמאות, ומצד שני הוא לא רוצה לחיות על-פי מצוות הדת הכתוב. כלומר, ישנם יהודים שמקבלים את מגילת העצמאות, כבסיס לחזון משותף, לחיים משותפים על-פי מצוות הדת, וישנם שמתנגדים לחיים משותפים על-פי מצוות הדת. אם לא רוצים לחיות על-פי מגילת העצמאות, שהיא על-פי דת היהדות, שיש בה משפט על-פי התורה ומצוותיה, צריך לשנות את מגילת העצמאות. ואם כן רוצים לחיות על-פי מגילת העצמאות, אז צריך לבצע את הנכתב בה.
החזון המשותף לא יכול להתקיים, כי לא קיים חזון משותף כבסיס לחיים משותפים. כיום, המחנה המשותף העיקרי הוא לחיות ולהיות נגד הערבים, כי הם אלו שרודפים ושרוצים להשמיד את היהודים הגרים בארץ ישראל, אבל מחנה משותף זה אינו בסיס להקמתה של חברה יציבה.
מסקנה: המחלוקת הציבורית נובעת אצל מי שאינו רוצה בחיים משותפים, שהבסיס שלה הוא על-פי משפט התורה והמצוות. מי שאין לו מחלוקת עם הציבור, הוא מי שביסס את חייו על-פי הכתוב במגילת העצמאות, שהוא הבסיס לחיים רוחניים, דתיים על-פי משפט התורה והמצוות.
סיכום: הבלגן החברתי נובע משום שבמגילת העצמאות נכתבו בה דברים, שחלק מהציבור לא מסכים לחיות על פיהם. כנראה שחלק זה של הציבור, אינו מודע למשמעות המסר הנמצא במגילת העצמאות.
כשאין חזון משותף, ומגילת העצמאות משקפת זאת, הבסיס לחיים משותפים אינו יכול להיות איתן, כי הוא לא קיים. לכן, שוב נצפה בהרס חברתי, כמו שהיה פעם, הכל כתוב בהיסטוריה, כך היה וכך יהיה. שוב חוזרים על אותן הטעויות של הרס עצמי. טעויות שנובעות כתוצאה מחוסר ההבנה למהות ולמטרת החיים, הן מהבחינה האבולוציונית, קוסמית, אבל בעיקר מהבחינה הרוחנית. לכן, גם אם יעקב נאמן מנסה למזער נזקים לאחר הנאום שלו, הוא הביע בנאום את רצונו, שמשתקף באורח חייו היהודי דתי, שחי את חייו על-פי מצוות, וכך הוא היה רוצה לראות את כולם, שיחיו כמוהו, וזו זכותו המלאה. אבל לאלה שרוצים לחיות אחרת, זו גם זכותם המלאה, וכך יוצרים קונפליקט תודעתי חברתי, שמוביל להרס עצמי וחברתי, להבנתי.

תאריך:  10/12/2009   |   עודכן:  10/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב נאמן / Yaacov Neeman
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il