X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכתובת נמצאת על הקיר - "אירן, גרעין, תקל ופרסין". ישראל שוב לבד מול האיום האירני זו העת למנהיגות אמיצה ונבונה
▪  ▪  ▪
האיום האירני כאיום שואה נוספת [צילום: AP]

טהרן לא מתרגשת מאיומי ארה"ב ולא מהסנקציות הלא אפקטיביות של מדינות אירופה. מחמוד אחמדינג'אד הגיע למסקנה הנכונה מבחינתו, שארה"ב והקהילייה הבינלאומית חזקים בדיבורים ובאיומים, אך חלשים מאוד במעשים בשטח. והאבסורד הגדול הוא, שככל שהלחץ הבינלאומי הוורבלי גובר, כך חוצפתו של אחמדינג'אד, שמודיע במקביל על עוד ועוד צנטריפוגות פעילות ועוד ועוד, מתקני גרעין גלויים וחסויים שהוא מפעיל, כדי להגיע בהקדם לכושר ייצור ממשי של פצצת גרעין. טהרן מבינה שברגע שיגיעו ליצירת פצצת גרעין ראשונה, ללא תגובה הולמת, הדרך לייצור נוספות פתוחה ובטוחה.
ההצהרות של גרעין לצורכי שלום, כמו חשמל ואנרגיה, הן הסוואה למטרה העיקרית להפוך למעצמה גרעינית שהשלכותיה הצבאיות והפוליטיות באזור ברורות.
הפחד של ישראל הוא שאירן לא רק מכריזה על כוונתה להשמדת ישראל, אלא מתכוונת לכך ברצינות רבה ובכובד ראש. אז נכון שישראל גם היא בעלת עוצמה גרעינית לא מבוטלת, ויש להניח שמאזן האימה הגרעיני יעשה את שלו בשלבים הראשונים, אך אסור לנו לבנות על כך. מדובר במשטר של אייתולות קיצוניים שמוכנים להקריב אלפי בני אדם וערים שלמות, רק כדי להוכיח לעולם המוסלמי הקיצוני, את יכולתם ובמיוחד את כוונתם להובילם לג'יאהד העולמי, כשישראל ראשונה ברשימה.
הטעות המרה של אירופה ושל ארה"ב, שנדמה להן שהסכנה בסופו של דבר תחלוף או תעומעם, אבל בפועל מדובר בתפיסה תמימה ובמדיניות של שב ואל תעשה. האיסלאם הקיצוני שוטף את העולם ואת המערב, מדינות אירופה מתעוררות לאט מדי כדי לבלום את הסכנה, ואם לא יהיה מהפך חשיבתי, פתאום העולם יתעורר בבוקר בהיר כש"מפלצת גרעינית אירנית" תהיה עובדה מוגמרת.
ברק אובמה מקבל פרס
הנשיא אובמה קיבל פרס נובל לשלום, על סדרת נאומים, על הצהרות, על הבטחות ולא על מעשה אחד בעל משמעות מעשית לשלום העולם. זו פעם ראשונה בהיסטוריה של חלוקת פרסי נובל שמקבל אותו אדם על דיבורים ולא מעשים או מחקרים. המסקנה שלי - מדובר בפרס נובל של חנפנות, כלפי נשיא המעצמה העולמית, שאולי, אולי יעורר אותו למעשים משמעותיים יותר מאשר נאומים חוצבי להבות.
אובמה חייב להתעורר ולעבור משלב של מדיניות דיאלוג והושטת יד לשליטים כמו אחמדינג'אד או נשיא קוריאה הצפונית, שהם דיקטטוריים בנוסח הרוסי הישן, למדיניות מעשית אקטיבית ואפקטיבית, שלא מבוססת על דיבורים אלא על מעשים.
אדישות מסןכנת וקטלנית
התוצאה העצובה של ניתוח המצב הפוליטי, הוא שישראל נשארה שוב לבד במערכה, בבחינת עם "לבדד ישכון" - והגויים לא יבואו לעזרתה.
לא נעים לעשות השוואות עצובות, אבל הסכנה שבטהרן גרעינית, דומה לסכנה של התעצמות גרמניה הנאצית. גם אז, מעצמות העולם ובמיוחד מעצמות אירופה, לא האמינו שתחת עיניהן הבוחנות גדלה מפלצת מסוכנת רב-זרועית. התוצאה של האדישות הזאת הייתה הרס של אירופה וכמעט הרס של רוסיה ואנגליה, שרק בזכות העומק האסטרטגי והנחישות של הציבור הרוסי, הרב-לאומי, שהקריב עצמו באלפיו במלחמה במכונה הנאצית, הריחוק הגיאוגרפי של אנגליה ונחישות הנהגתה בראשות ווינסטון צ'רצ'יל, הצילה אותם מחורבן מלא. ולא לשכוח, הנאצים היו קרובים ליצירת פצצת אטום, והתוצאות היו יכולות להיות הרות-אסון לעולם.
מדיניותו של צ'מברלין (האיש והמטריה) - גם היא הייתה מבוססת על "הידברות" ועל הסכמים, שלא היו שווים את הנייר והדיו, ואי-עשייה - תוך דחיית המעשים לעת מצוא, כאשר המפלצת הנאצית הלכה, גדלה ואכלה לאיטה את כל ארצות מרכז אירופה. זה התחיל בהסכם מינכן, בהסכם מולוטוב ריבנטרופ, בחלוקת פולין, עד שהיטלר התחיל לבצע את מדיניותו האימפריאליסטית של הרחבת "שטחי מחיה" עבור גרמניה. על מזבח מדיניות זו, שתקו המעצמות כאשר סופחה אוסטריה לרייך הגרמני, כך עלה בגורל הסודטים וכשהזמן היה מתאים, הגרמנים כבשו את פולין, משם דהרו לרוסיה ולמוסקבה, ורק בנס נעצרו על-ידי "החורף הרוסי", החייל הרוסי העיקש והעיר סטלינגרד, שהפך לסמל ולנקודת מפנה במלחמת העולם ה-II.
בין השלב הראשון של הצלחת הצבא הגרמני - ועד לכישלונו הגדול בכניעה טוטלית עם כיבוש ברלין והתאבדותו של הצורר עם השפם - הושמדו 6 מיליון יהודים + אזרחי אירופה מהמדינות הכבושות, לא מעט כתוצאה מאדישות העולם, בטרם הגולם שיצרו החל להשתולל.
כל הסקירה ההיסטורית הקצרה הזאת - לא באה אלא כדי להזכיר, לציבור בארץ ובעולם כי הצורר האירני ומדיניותו כלפי ישראל, יש בהם את כל האלמנטים המסוכנים שבמדיניות הנאצית והעולם שוב אדיש, חולם ומגיב בגמגום.
רה"מ מחויב ראשית לביטחון ישראל
מדינת ישראל עומדת לבד מול המפלצת כאשר ארה"ב ואירופה, לא נותנות לה מרחב פעולה, ורומזות לה לא לעשות לבד את מה שהן לא מוכנות לעשות ביחד.
אסור להתעלם מן העובדות שהלחץ האמריקני על ישראל בנוגע לאירן משפיע גם על הלחץ שלה לגבי ההסדר עם הפלשתינים, מפחד ההשפעה האירנית על סוריה, לבנון - חיזבאללה וחמאס - עזה. מאידך-גיסא, הלחץ הזה על נתניהו מחייב אותו לצעדים זהירים ביחס לפלשתינים. אסור לביבי להיכנע מלנטוש את המדיניות הישראלית של ביטחון ישראל ותושביה, כעומד במקום הראשון בשיקולי המדיניות. פירוש הדבר - הסכם עם פלשתינים על מדינה פלשתינית בגבולות ובמגבלות שפורטו בנאום בר-אילן. פירוש הדבר - שהפלשתינים כהרגלם יכשילו את המהלך הן של ארה"ב והן של ישראל וכל נושא "ההקפאה" - יתברר כמהלך טקטי מחושב ונבון. רק עמידה יציבה איתנה ועיקשת, על עקרונות שלא ניתן לוותר עליהם, יהפכו את ביבי למנהיג בעל שיעור קומה.

הערות בענייני דיומא

1. הצהרתו הסנסציונית של שר המשפטים פרופ' נאמן - שיש לחזור לעליונות "דין התורה" - נפלה על אוזניים קשובות של אנשי שס והציונות הדתית ושימחה מאוד את הזרם החרדי.
2. אומנם אין להיבהל שזה יקרה בקרוב, אבל כדאי להזמין "קפוטות" ו"שטריימלים" בבני-ברק כדי להיות מוכנים.
3. אחמדינג'אד מאיים בטילים על ישראל, אבל יש סיכוי טוב שאירניזציה דתית של שר המשפטים תקדים אותו.
4. כל הלחץ הציבורי - ללכת להסכמים עם הפלשתינים וסוריה כולל המנטרות בנוסח: שעת כושר, הזדמנות היסטורית, אופק מדיני, להניע מהלך, הם קשקושים אקדמיים של פוליטיקאים תמימים, לרבות ציפי לבני, שקופצת מדי פעם עם הצהרות בומבסטיות, חסרות בסיס ותוכן מעשי.
5. על דאגה - הפלשתינים והסורים יכשילו כל אפשרות להסכם או להסדר, והברברת הפוליטית תימשך גם בעתיד.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  10/12/2009   |   עודכן:  10/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
איזו מדינה יכולה לתת מכה כזאת לאזרחיה? אובמה, למשל, האם היה יכול לגזור גזירה כזאת בארה"ב? כמובן, שלא
ד"ר עליזה זיידמן
אין תרופה להצטננות    הטיפול כולל בעיקר מנוחה, נוזלים וטיפול תומך    הטיפול בשפעת בדרך-כלל סימפטומטי ונועד להקל על תלונות החולה וכולל מנוחה, הורדת חום באמצעות אמבטיות מים פושרים או רטיות
מנחם רהט
הנסיך של הליכוד, תעודת היושר של נתניהו, שסחף מצביעים רבים מן הימין לטובת הליכוד בזכות האינטגריטי שלו, פנה עורף למצביעיו
עמוס שריג
כל החוליים שבאו עלינו עד כה, ושהשמאל הוא אביהם מולידם, עוברים עלינו שוב, הפעם מכיוון הימין הלא אחראי ש"שידרג" אותם
ד"ר חיים משגב
כשרה"מ אומר למפגינים הממלאים פונקציה שאין נעלה ממנה בכל מדינה חופשית שהם מסכנים את המשטר הדמוקרטי, זאת פשוט נבלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il